Dan Wilson - Free Life (2007)

Label: American

1. All Kinds (4:03)
  2. Free Life (4:54)
  3. Breathless (3:53)
  4. Baby Doll (3:58)
  5. Come Home Angel (5:19)
  6. Sugar (4:21)
  7. Cry (4:39)
  8. Golden Girl (3:54)
  9. Against History (4:27)
  10. Honey Please (4:07)
  11. She Can't Help Me Now (3:16)
  12. Hand on My Heart (4:23)
  13. Easy Silence (4:15)
avatar van muziekobsessie
breathless en baby Doll zijn ongelofelijk mooi!!! geproduceerd door de meester Rick Rubin. Lekker catchy

Inderdaad een van de mooiste popplaten van de afgelopen jaren, helaas weer door nauwelijks iemand opgepikt......

avatar van Mctijn
Begint inderdaad aardig, maar wordt na een aantal nummers wat saai. Iets teveel sentiment, neem daarbij zijn ook niet opbeurende stem en je hebt een album dat je met moeite kunt afluisteren.
Het is niet slecht, daarom 3*, maar Dan Wilson was duidelijk beter in combinatie met zijn vrienden van Semisonic.

avatar van vigil
Ik vind dit een zeer prettige plaat. Hij is opnieuw onder de aandacht gebracht door de platenmaatschappij en daar ben ik niet rouwig om kan ik melden. Want daardoor heb ik deze plaat van het (oud?) lid van Semisonic.

Zeer fraaie liedjes, goed geproduceerd met een zeer prettige stem. Doet me soms een beetje denken aan de rustige nummers van Saybia en A-ha.

Aanradertje!

avatar van Rudie
Fijn en divers pop plaatje. De stem van Dan Wilson wil nog wel eens irriteren en het geheel voelt ondanks de korte tracklist wat lang aan. Verder verrassend werkje.

avatar van Papartis
Easy Silence is ook bekend van de Dixie Chicks.

avatar van Coentje
Breathless en Sugar zijn genius!

avatar van rkdev
Erg mooie ingetogen plaat van de oud zanger van Semisonic.
Hoogtepunten voor mij zijn het titelnummer, Breathless en Cry.

avatar van musician
Echt een talent hoor, die Wilson.
Hij brengt AOR Singer/songwriter muziek maar schrijft in dat genre dan ijzersterke songs.

Aantrekkelijk en aanstekelijk ook. Goed gecomponeerd, gespeeld en gezongen, ik vind dat hij een mooie stem heeft. Het is geweldige muziek voor als je even uit wilt blazen van een zware dag.

Wilson moet wel opletten dat het op z'n tijd niet al te zoetsappig wordt. Dat gaat zich dan op een gegeven ogenblik tegen je keren. Maar verder hoogstaande softrock.