Tony Banks - Soundtracks (1986)

Score
Label: Charisma

1. Short Cut to Somewhere (3:39)

met Fish

2. Smilin' Jasey Casey (3:14)
  3. Quicksilver Suite - Rebirth (2:57)
  4. Quicksilver Suite - Gypsy (3:39)
  5. Quicksilver Suite - Final Chase (2:46)
  6. You Call This Victory (5:15)

met Jim Diamond

7. Lion of Symmetry (7:24)

met Toyah

8. Redwing Suite - Redwing (5:38)
  9. Redwing Suite - Lorca (3:50)
  10. Redwing Suite - Kid and Detective Droid (2:09)
  11. Redwing Suite - Lift Off (3:07)
  12. Redwing Suite - Death of Abby (1:41)
avatar van musicboy
Kan iemand hierover iets vertellen?

Niemand?

1,5
Deze moet je mijden als de pest. Slechte plaat. Ga voor The Fugitive, Strictly Inc. of desnoods A Curious Feeling

avatar van Saldek
Kennelijk niet zo'n byzonder album deze. Maar toch......op tape heb ik het nummer met Toyah, en dat vind ik een erg mooie plaat. Als (ex-)Toyahfan zal ik 'm eens in mijn collectie hebben. Maar wat zie ik......? Fish? Jim Diamond? Hm.......

avatar van musicboy
Ik wil die wel kopen, maar dan op ebay voor max. 4 euro.

avatar van Stekelnootje
Normaal gesproken valt het werk van Tony Banks wel bij mij in de smaak maar dat is hier helaas anders. Had 'm in de goeie ouwe tijd nog als lp maar als cd hoef ik 'm niet in mijn collectie. Deze kan me maar matig boeien. Een positieve uitzondering vindt ik Lion Of Symmetry, prachtig, en ook de samenwerking met Fish is best aardig maar dat is niet genoeg om de cd te willen hebben.

avatar van goldendream
Filmmuziek, twee films:
- Starship (alternatieve titel: Lorca and the outlaws) (1984): nrs. 6 t.e.m. 12
- Quicksilver (1986): nrs. 1 t.e.m. 5
Ken beide films totaal niet en na even op Moviemeter gekeken te hebben, lijkt het geen gemis.
Vandaag binnen, tweedehands via Amazon. Nieuw te duur voor iets onbekends.
Waarom wil ik toch altijd alles kennen van een artiest?
Speelt nu, valt mee.

avatar van goldendream
Intussen al meerdere malen laten spelen en ik schat het album hoger in dan 'The Fugitive'. De gezongen nummers zijn goed, maar vooral de instrumentale nummers steken er bovenuit. Spijtig dat de oudste filmmuziek achteraan staat. Enfin, heel aangenaam album. 3,5 sterren

WPE
inderdaad, ik vind het gemiddeld gezien ook een beter album dan the Fugitive (alhoewel the Fugitive wel eigenzinniger is). Zo slecht als door sommigen beweerd wordt vind ik het dus echt niet.

avatar van IntoMusic
1,5
Begint leuk, maar vanaf track 7 met het afgrijselijk zingende Toyah wordt het dramatisch. Dit albumpje gister in Amsterdam op de markt voor 3 eurootjes op de kop getikt. Toch wel duur als onderzetter.

avatar van Jester
Zo slecht is dit album inderdaad niet, met name de Redwing Suite is best de moeite waard. 0,5* erbij.