John Lee Hooker - That's My Story (1960)

Alternatieve titel: John Lee Hooker Sings the Blues

10. I Believe I'll Go Back Home
  11. You're Leavin' Me, Baby
  12. That's My Story
tondeman
Leuke akoestische John Lee Hooker op Riverside, jawel. Niet de gehele plaat 100% overtuigend, maar met name de eerste 3 nummers vind ik heel unieke, goeie nummers met een heel mooie stijl.

avatar van heartofsoul
Ik prefereer John Lee Hooker doorgaans als hij elektrisch versterkt speelt, en dit album is acoustisch, en dat wordt een beetje saai op den duur (hetzelfde geldt voor mij als ik naar Lightnin' Hopkins luister). Dit album werd geproduceerd door de jazzproducer Orrin Keepnews voor Riverside, een jazzlabel, en Keepnews ging voor een acoustische setting. Veel nummers op dit album had John Lee Hooker volgens mij al eerder opgenomen, maar dan elektrisch versterkt. Ik zal er nog eens naar luisteren, maar voorlopig kan ik niet meer dan *** toekennen.

avatar van spinout
Toch een schande dat JLH ZZ Top heeft aangeklaagd voor vermeend plagiaat van zijn nummer Boogie Chillen, middels het nummer La Grange. In zijn biografie van C S Murray, lees je over veel nummers, die JLH "geleend" heeft, om er zijn eigen versie van te maken en dus ook de auteur te worden. Op deze plaat is I need some money daar een duidelijk voorbeeld van. Het origineel is natuurlijk van Bradford/Gordy Jr. Toch is dit een heerlijke plaat. Ik vind een beetje leentjebuur niet erg, als je er maar niemand anders van gaat beschuldigen.

ik heb deze plaat in een heruitgave uit 1968 waarbij de hoes totaal anders is, en ook de titel.
Zo krijg je dus wel eens dubbele aankopen
Titel is you're leaving me baby. Verder alles het zelfde.

Ook dit is een heerlijke laid back Hooker plaat. Ik hou van zijn sound.