Slum Village - Fantastic, Vol. 2 (2000)

Alternatieve titel: Fantastic, Volume II

Label: Koch

1. Intro (1:26)
  2. Conant Gardens (3:03)
  3. I Don't Know (2:27)
  4. Jealousy (4:05)
  5. Climax (Girl Shit) (3:08)
  6. Hold Tighhht (3:15)

met Q-Tip

7. Tell Me (4:38)

met D'Angelo

8. What's It All About (3:36)

met Busta Rhymes

9. Forth and Back (4:26)

met Kurupt

10. Untitled (Fantastic) (3:49)
  11. Fall-N-Love (3:47)
  12. Get Dis Money (3:31)
  13. Raise It Up (4:28)
  14. Cb4 (3:28)
  15. Once upon a Time (4:11)

met Pete Rock

16. Players (2:27)
  17. Eyes Up (4:23)
  18. 2 U 4 U (3:09)
  19. Go Ladies (4:39)
avatar van Timo710
Mensen, Fantastic volume 2 is nu gere-released als Fantastic Volume 2.10 .
This Volume contains material that's never been released, the way Jay Dee a.k.a. J. Dilla wanted his original production, the way they wanted it to be... unedited..... uncencored, without corporate politics.

The Double CD set contains the original mixes, skits and instrumentals not contained on Fantastic Vol. 2. --

Song List: 1. INTRO 2. CONANT GARDENS 3. I DON'T KNOW (feat. Jazzy Jeff) 4. JEALOUSY 5. CLIMAX 6. HOLD TIGHT REMIX (feat. Q-Tip) 7. TELL ME (feat DeAngelo) 8.WHAT'S IT ALL ABOUT 9. FOURTH & BACK (feat. Kurupt) 10. UNTITLED 11. FALL N LOVE (Original) 12.GET DIS MONEY 13. CB4 14. ONCE UPON A TIME (feat. Pete Rock) 15. PLAYERS 16. EYES UP 17 2U 4U (Live Drums) 18. HUSTLE 19. GO LADIES 20. ** WE BE DEM #1 (bonus cut) 21. ** WE BE DEM #2 (bonus cut) 22. ** GET IT TOGETHER(bonus cut).

Instrumental List: 1. CONANT GARDENS 2. I DON'T KNOW 3. CLIMAX 4. HOLD TIGHT (REMIX) 5. TELL ME 6. UNTITLED 7. FALL N LOVE 8. GET DIS MONEY 9. CB4 10. PLAYERS 11. EYES UP 12. 2U 4U 13. HUSTLE 14. GO LADIES

De Geluidskwaliteit is aanzienlijk beter en de originele tracks klinken ook erg dope!

Die instrumental cd erbij is een lekker cadeautje, mss binnenkort even halen

avatar van Timo710
J Dilla - Untitled (Fantastic) (Instrumental) on Vimeo

Master: Untitled Fantastic, orchestraal.

avatar van Robbie Keane
Deze luistert lekkerder weg dan z'n voorganger.
Ik vind alle producties wel lekker, Fall-N-Love vind ik van het niveau wat Dilla haalt op Like Water For Chocolate, wat ik heel hoog heb zitten.
De rest iets minder, maar vooral anders.
Heel lekker sfeervol en vooral soulvol album.

avatar van Harderwiek
Klinkt erg oldschool, niet alsof het uit 200 komt! Maar klinkt wel erg goed, vind alleen de flow niet super, maar klinkt wel erg goed en luistert inderdaad lekker en ontspannen weg! Binnenkort even paar keer helemaal goed luisteren!

avatar van ThingMan
Heb van de week Raise It Up weer ergens tussen gemixt. Heerlijke knaller. Vind dit album nog steeds het best van SV. Lekker jazzy en rauw.

avatar van kobe bryant fan
Erg goed album Dilla legt weer de heerlijkste soul beats af en soms legt hij wat technoachtige beats af zoals op Player wat zeer goed gelukt is maar soms vallen die dan wat tegen.
Ook doen de Mc's alles goed ze flowen goed en ze komen met vermakelijke lyrics.

avatar van Silky & Smooth
Heerlijk, relaxte Dilla-beats en fijne raps. Vooral Baatin is een genot om naar te luisteren!

avatar van Nr.4
Heerlijk relaxt album met toch de nodige pit gelukkig. Raise it up is een knaller, Fall-N-Love ook klassieker. Af en toe zakt het niveau wel wat, maar toffe Detroit plaat. Bizar dat twee van de originele leden al overleden zijn, RIP.

avatar van Illmaticly Ill
Ik ben een grote fan van J Dilla. Wat een fantastische producties heeft die man afgeleverd. Eerlijk gezegd ken ik niet heel veel van 'm maar vooral die beats die hij aan Common heeft gegeven zijn geweldig. Hij blijkt dus ook jaren producer zijn geweest voor Slum Village, daar kwam ik laatst pas achter. Ik ben daar erg benieuwd naar. Van dit album heb ik al een paar nummers gehoord, ze klonken echt heerlijk. Maar eerst zal ik eens beginnen met Fantastic Vol. 1. En dan deze. Echt benieuwd.

avatar van Jar0on
Vroeger veel Fall N Love geluisterd maar eigenlijk nooit t album. Kwam em tegen voor 4 euro, nieuw, op eBay. Na de eerste luisterbeurt dacht ik, he geen Fall N Love? Staat ie niet eens op me cd kreeg ik wel een slappe zak van.
Gelukkig is de rest van het album gewoon heerlijk, wat een beats! Luistert heerlijk weg.

avatar van John Doe
Wat een producties. Tevreden dat ik deze vaak digitaal heb laten roteren, want shit zeg, wat een hoop mooie producties. Het beste wat ik op één album van Jay Dee heb gehoord. Voor de rest ook een goed album, een upgrade ten opzichte van deel I. Vaker luisteren loont.

avatar van Kos
Kos
Blijf het wat overschat vinden. Een heel album J. Dilla heeft me sowieso nooit kunnen bekoren.

avatar van Verbston
Kos schreef:

Helemaal mee eens!

avatar van Weirdo Wizzy
Deze dagen ben ik weer de eerste 'Fan-Tas-Tic'-albums van Slum Village aan het luisteren. Die Dilla-producties blijven genieten. Een topper in zijn vakgebied is het.

Vergeleken met het debuut is de muziek hier wat meer uitgewerkt tot volledige nummers, daar het vorige album meer weg luisterde als een lange freestyle-sessie. Dat laatste - dus Fan-Tas-Tic, Vol. 1 - beviel me wat dat betreft toch beter. Dit album duurt al gauw twintig minuten te lang en naar het einde toe staan er nogal wat fillers op de plaat.

Valt nog wel genoeg te genieten hier, want de beats zijn over het algemeen erg goed weer. De gastartiesten passen ook uitstekend (al kan ik dat niet echt zeggen van Kurupt). Een welkome afwisseling ook, want de rappers van Slum Village zelf heb ik nooit bijzonder gevonden.

3,5 ster.

avatar van niels94
De beats zijn erg goed en lekker sfeervol, de raps klinken plezierig maar zijn met name inhoudelijk niet briljant of bijster origineel te noemen. Geen klassieker in mijn boekje dus, maar zeker een fijne plaat.

Ik heb het idee dat deze mening ook niet bijster origineel te noemen is, trouwens

avatar van Kos
Kos
Al die James Brown samples in I Dont Know blijft wel geinig.