Girls Aloud - Tangled Up (2007)

Label: Fascination

1. Call the Shots (3:47)
  2. Close to Love (3:53)
  3. Sexy! No No No... (3:19)
  4. Girl Overboard (4:11)
  5. Can't Speak French (4:04)
  6. Black Jacks (4:21)
  7. Control of the Knife (3:51)
  8. Fling (4:13)
  9. What You Crying For (3:43)
  10. I'm Falling (4:00)
  11. Damn (3:45)
  12. Crocodile Tears (4:17)
  13. Dog Without a Bone * (4:00)
  14. Teenage Dirtbag * (3:49)
avatar van Waste Management
Girl Overboard is een heerlijke dance song, het nummer doet mij denken aan My Love is Pink van de Sugababes

avatar van NewYorkCityLight
Big mistake trouwens dat Sexy? No No No! niet de openingstrack is van dit album. Die intro klinkt gewoon goed als 1e track van de CD. Ik heb daarom ook maar een eigen tracklist samengesteld. Uiteraard met Sexy? No No No! als eerste track, en de rest ook maar wat gehusseld totdat ik vond dat het goed stond.

Alleen Girl Overboard staat bij mij nog op dezelfde plek zie ik nu. Girl Overboard is overigens nog steeds m'n favoriet.

Lyrics van Control Of The Knife vind ik erg leuk.

avatar van NewYorkCityLight
In 2007 kwam Girls Aloud met nagenoeg het perfecte popalbum. Je moet immuun zijn voor (moderne) popmuziek wil je hier niets aan vinden.

Hoewel sommige nummers nog iets te formulematig aanvoelen ('Girl Overboard' en 'Call the Shots') en andere nummers wel heel erg 'out there' willen zijn ('Black Jacks' en de eerste single 'Sexy! No No No...'), is het niet te ontkennen dat de nummers stuk voor stuk enorm pakkkend zijn. Xenomania, dat alle nummers heeft geproduceerd, heeft hier prima werk afgeleverd. Het album werd dan ook erg goed ontvangen door fans en critici en wordt doorgaans gezien als het beste werk van GA.

Van het harde ruige 'Fling' en 'Sexy!' naar de synths in 'I'm Falling' en de trompetten op 'Control of the Knife', het album is zeker afwisselend te noemen. Een aantal nummers heeft ook geen vaste structuur, en als het refrein er niet zou zijn zou je zo denken dat je naar 3 verschillende nummers aan het luisteren bent (bijv. 'Black Jacks' of 'Crocodile Tears').

Ander pluspunt: er is op dit album geen dramatische (cover)ballad te vinden à la 'I'll Stand by You' of 'See the Day'. Die zijn op dit album mooi geweerd.

De drie sterretjes gaan naar de drie laatste tracks

avatar van Arrie
NewYorkCityLight schreef:

Nu maak je me benieuwd! Klinkt als een album dat perfect in m'n straatje ligt.

avatar van NewYorkCityLight
Denk dat dit wel in je straatje ligt ja! Ben benieuwd wat je ervan vindt.