Group Home - Livin' Proof (1995)

Label: Payday

1. Intro (0:48)
  2. Inna Citi Life (2:58)
  3. Livin' Proof (4:16)
  4. Serious Rap Shit (4:15)

met Guru en Big Shug

5. Suspended in Time (4:34)
  6. Sacrifice (3:27)

met Absaloot

7. Up Against the Wall [Low Budget Mix] (4:14)
  8. 4 Give My Sins (3:26)
  9. Baby Pa (3:13)
  10. 2 Thousand (3:19)
  11. Supa Star (5:22)
  12. Up Against tha Wall [Getaway Car Mix] (4:33)
  13. Tha Realness (4:32)

met Jack the Ripper en Smiley the Ghetto Child

FightForMore
Ik heb dit album opnieuw beluisterd en ik vrees dat ik het cijfer verander naar 3,5. Er staan een paar goede nummers op (Livin' Proof, de beide mixen van Up Against The Wall en Supa Star), maar de rest van ik maar matig geworden. De beats proberen er nog het beste van te maken, maar het lukt meestal niet. 3,5 voor de beats en de vier nummers.

FightForMore
Een derde luisterbeurt en deze bevalt me nog minder dan de tweede. De teksten zijn simpelweg niet kwalitatief en samenraapsels van oudere nummers van andere rappers. Een mooi voorbeeld is Livin' Proof waarvan een aantal zinnen uit C.R.E.A.M. van de Wu-Tang Clan komen. De flow van beide heren is ook niet echt denderend. De beats proberen alles nog te redden en dat lukt weliswaar, maar door de flow van beide heren en de niet kwalitatieve teksten is dit album een misbaksel geworden.

avatar van Shelter
Wow das wel een groot woord; misbaksel. Zo erg vind ik het ook alweer niet. Voor mij redden de beats het album juist wel, maar mee eens dat de rappers bedroevend zijn. Maar 1,5 is echt laag man hahaha, das voor mij richting Soulja boy en lil Wayne. Maar goed ieder zijn ding.

avatar van Nr.4
Lekkere beats die zorgen voor een toffe boombap plaat. De rappers kan ik er gerust bij aanhoren, al is het niet hoogstaand.

avatar van Jar0on
Wat was/is hij goed he, die DJ Premier? Heerlijk die typische Boombap sound!

avatar van waxs
Fantastisch album, belichaamd het typische Golden Age gevoel. Het is dat het tekstueel allemaal flinterdun is daarbij maken de producties heel wat goed.

avatar van Nr.4
Wel mooi hoe ook dit soort rappers nog melden in hun teksten dat ze veel beter zijn dan de rest. Maar goed, producties als de titeltrack, de Up against the wall versies, supa star. Keihard, met een goede MC was dit een echte klassieker geweest.

avatar van dielinquent
Hier had natuurlijk een Jeru over heen moeten flowen ipv deze 2 mc's. Lil dap is nog wel te doen, maar die andere snuiter is best ernstig.

avatar van frolunda
Sluit me aan bij de meerderheid : muzikaal sterk en een uitstekende productie,de rappers blijven daar helaas wat bij achter Toch met Up against the wall (1),Tha Realness,Supa star en de titelsong een aantal erg lekkere nummers.

avatar van Kos
Kos
Supa Star

avatar van Molemen25!
Vet album. Eén van de klassiekers van 95. Livin proof was sowieso de beat van dat jaar. Helemaal grijs gedraaid bij Dutchmasters

avatar van ewalk
Een leuk album waar je niet te veel van moet verwachten. Nutcracker heeft een zeer matige flow terwijl Lil dap nog wel een eigen sound heeft die naarmate ik meer luister wel kan waarderen. Zijn flow pattern is wel okay. Al met al twee straatjongetjes die vd straat zijn geplukt door premier en guru.
Het zijn vooral de primo beats die het hem doen.
3.0

avatar van Willemsb
Allemaal naar Eindhoven komen lieve mensen! De heren staan daar morgenavond op het podium, mét Big Shug en Jeru the Demaja. Jawel hoor!

avatar van overmars89
Gisteren in Bitterzoet was ook echt vermakelijk!

avatar van KILLERBEE99
Had ze in Eindhoven gezien samen met Big Shug en Jeru the Damaja. ?

KILLERBEE99 schreef:
Had ze in Eindhoven gezien samen met Big Shug en Jeru the Damaja. ?
Wat een dope avond was dat zeg. Wij moeten wel nagenoeg naast elkaar hebben gestaan, want euh, ja, hoe veel man kunnen er binnen in De Sociale Dienst?

avatar van KILLERBEE99
Willemsb schreef:

Inderdaad een kleine tent , waarschijnlijk was ik de jongste aanwezig , dus zag je een jong iemand, dan was ik dat waarschijnlijk

KILLERBEE99 schreef:

Ach ik ben maar 2 jaartjes ouder hoor So maar Big Shug kwam hard hey.

avatar van Nr.4
Wat een moddervette beats toch op deze. En karige raps vaak. Al moet ik zeggen dat ik me daar met name aan stoor als ik er echt voor ga zitten. Als ik dit album gewoon knal terwijl ik wat anders aan het doen ben, hoor ik gewoon dikke boombap hiphop. Die titeltrack blijft een alltime classic he.

avatar van Stephaen
Dit is Premier zijn beste album. Medio jaren '90 produceerde hij op het toppen van zijn kunnen. Ouder werk was vaak nog niet onderscheidend genoeg en later werk steekt welliswaar nog knapper in elkaar, maar mist de echte boom-bap sound en klinkt meer technologisch en daardoor ook soms wat gekunsteld. Zo hoor ik de beats van Primo het liefst. Dat is ook de hoofdreden om dit album te luisteren. Als je te veel focust op de flow en teksten dan kan ik me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Ik vind het als geheel nog zeer goed aan te horen. Het is ook weer geen D.O.C. die een album maakt terwijl hij zijn stem kwijt is. Maar dit had natuurlijk gewoon een classic moeten zijn....