Asrai - Pearls in Dirt (2007)

Label: Season of Mist

1. Delilah's Lie (3:55)
  2. Your Hands So Cold (3:55)
  3. Stay with Me (4:56)
  4. Go (3:04)
  5. Lost (4:48)
  6. Something I Said (5:36)
  7. Awaken (3:58)
  8. Sour Ground (3:59)
  9. Roses (4:05)
  10. Chain Me (5:13)
avatar van platedraaier
Ik vind dit best een saaie plaat eigenlijk. Het nummer Awaken is de topper, daar gebeurd tenminste iets. Verder heb ik hetb idee dat ik constant naar hetzelfde nummer zit te luisteren.
Kan mij niet overtuigen dit. De 2 andere albums van deze band ken ik niet......

Empyrium
Moest er even aan wennen, maar de nieuwe Asrai klinkt als een klok.

Dit is een geweldig nieuw album van de Schiedamse female-fronted goth/metal band Asrai. Asrai wordt gedragen door tweeling Karin en Margriet Mol en bijgestaan door Manon van der Hidde, Martin Kooij en Rik Janssen. Ze gaan met een hoop nummers terug naar hun roots en het album is zeer wisselend met mooie tear-jerkers als Stay With Me en gave uptempo nummers als Awaken.
Kortom een superalbum en absoluut het wachten waard!!
Asrai verdient na alle inspanning eindelijk het succes!! Dus kopen deze schijf!

avatar van Seamus
Anders dan Touch In The Dark.
Zoals gezegd, hier komen de wave roots wat meer boven.
Your Hands So Cold, Stay With Me, Awaken, Sour Ground
zeer mooi

avatar van Epitaph
Vreemd dat Empyrium deze als een klok vind klinken en hij toch maar een 1 geeft.

avatar van Seamus
Klok staat misschien stil

Empyrium
Vind het achteraf gezien erg saai allemaal en zeker geen topper in dit genre.

avatar van devel-hunt
Empyrium schreef:
Vind het achteraf gezien erg saai allemaal en zeker geen topper in dit genre.
Van je vrienden moet je het hebben!!

avatar van Rinus
Gedegen album, iets anders qua stijl dan de meeste andere gothic bands.. Hetgeen op zich geen slechte zaak is. Best goede productie (Sascha Paeth, o.a. producer van Avantasia, Edguy, Angra, Shaaman, Rhapsody of Fire, Kamelot, After Forever, Epica, Unsun).

avatar van james_cameron
Interessante mengeling van electronische new wave rock en gothic metal, afkomstig uit Nederland. Prima geproduceerd ook. De plaat gaat enthousiast en fris van start, met een vijftal lekkere songs. Daarna zakt het album helaas flink in, met een drietal behoorlijk matige en vlakke tracks. Gelukkig zijn de laatste twee songs dan wel weer de moeite waard. Kortom, een fijn geluid (met een goede zangeres), maar aan het songmateriaal mag in de toekomst nog wel wat geschaafd worden.