Frank Zappa - The Dub Room Special (2007)

Rock / Avant-Garde
Label: Zappa

1. A Token of My Extreme (Vamp) (2:29)
  2. Stevie's Spanking (5:54)
  3. The Dog Breath Variations (1:41)
  4. Uncle Meat (2:16)
  5. Stink-Foot (3:58)
  6. Easy Meat (6:50)
  7. Montana (4:23)
  8. Inca Roads (9:45)
  9. Room Service (9:15)
  10. Cosmik Debris (7:43)
  11. Florentine Pogen (10:15)
avatar van Reinbo
Ik heb de DVD. geweldige optredens. Min voorkeur gaat uit naar de 73 band. Op de dvd wisselen de twee concerten elkaar overigens af. Dikke aanrader.

avatar van kaztor
Deze setlist ziet er heerlijk uit. doet me een beetje denken aan een cd zoals Does Humor Belong In Music, waarbij de nadruk ligt op het meer muzikale vlak van deze man. De DVD is absoluut een aanrader!

Voor de duidelijkheid

9. Room Service '73 band
10. Cosmik Debris '73 band
11. Florentine Pogen '73 band

LocoHermano
Vandaag de DVD gekocht (samen met DVD Baby Snakes).

Dit materiaal bevestigt wederom dat niemand beter was dan Zappa en niemand hem ooit zal evenaren. Face it!

Veel plezier ermee. geweldige dvd, maar minder dan Baby Snakes

Joy
kende hem al, gisteren nog even bekeken

wel leuk maar voor de 2e keer kijken snel irritatie bij de no nonsens stukken tussendoor

inhoudlijk wereld van verschil met bijv apatsrophe/overnite sensation

avatar van ricardo
apatsrophe?Volgens mij doe je het er altijd om Joy,of niet, veel cynische en ironische typfouten maken,want volgens mij kun jij ook wel foutloos.Heb ik al vaker gezien zonder fouten van jou.maar hoe zit dat nou?

Joy
alsof ik bij alles wat ik typ na ga of het allemaal goed gespeld is, nee dus

apastrophe vind ik een klasse dvd dus ik volg je zowiseo niet

avatar van dj maus
de hoes is wel zeldzaam lelijk

avatar van Pruimpit
Vind het eigenlijk ook maar een overbodige cd, zo zonder enige extra's in vergelijking met de DVD. Er is veel meer materiaal opgenomen tijdens deze concerten, op deze manier kun je net zo goed zelf de audio van de DVD rippen. Voor de lelijke hoes hoef je 'm in ieder geval niet aan te schaffen, nee...

Ik had liever de twee concerten compleet op twee (dubbel?)-cd's gehad. Vooral de 1973-band dan, want dat is wel een van mijn favorieten.

avatar van dj maus
Pruimpit schreef:

Daar sluit ik me bij aan.

Stevie's Spanking en Easy Meat passen m.i. niet tussen de rest.

Pruimpit schreef:
Voor de lelijke hoes hoef je 'm in ieder geval niet aan te schaffen, nee...

Ik vind het 'normale' plasticen doosje anders een godsgeschenk. Het kan nog wel, dus!!

Nouja, morgen gaat ie mee in de auto voor nadere inspectie... (vandaag nl. binnengekomen na bestelling bij CDWOW).

Maartenn (crew)
kaztor, bedankt voor deze bijzondere tip. Cdwow kende ik nog niet en deze ontdekking gaat mijn portemonnee goed doen!

avatar van kaztor
Graag gedaan! Ik ben wel blij dat sommige nieuwe Zappa-titels daar nu voor een tenminste wat redelijke prijs te krijgen zijn.

Ik zit nu overigens bij Inca Roads (ik ken het materiaal al van de dvd, eigenlijk) en zit mezelf weer eens te verwonderen over de haast bezeten kwaliteit van de muziek. Zoiets als de versies van Dog Breath Variations en Uncle Meat, dat krijgt toch niemand voor elkaar? De beide optredens hierop gaan trouwens goed samen, al kan ik aan de solos horen uit welk tijdperk het komt.

Maartenn (crew)
Maareh, kaztor, gelijk een onvolwaardelijke 5.0*? Is de cd echt zo goed?

avatar van kaztor
Ik vind het allemaal geweldig en nee, dat is geen luie constatering. Deze muziek gaat er bij gewoon in als de spreekwoordelijke koek.

Maartenn (crew)
kaztor, ik sluit me bij je aan. Dit schiet direct het juiste keelgat in. Leuke tussendoor compilatie!

beaster1256
schitterende weergave van ouwe zappa concerten , mensen koop ook de dvd , die is ook zeer goed , trouwens ik vind die hoes leuk en bijlange na niet lelijk