Montell Jordan - Get It On...Tonite (1999)

R&B
Label: Def Soul

1. Sidney Jordan (Intro) (0:12)
  2. Get It on Tonite (4:36)
  3. Come Home (3:38)
  4. Funk Flex (Interlude) (0:12)
  5. What's It Feel Like? (Is It Good?) (4:04)
  6. Everybody (Get Down) (4:30)
  7. Can't Get Enough (3:50)
  8. Why You Wanna Do That? (Ooh Girl) (4:04)
  9. Maybe She Will (3:36)
  10. Kevin Nash Interview (Skit) (0:57)
  11. Time to Say Goodbye (5:16)
  12. Let's Cuddle Up (4:39)
  13. Do You (4:37)
  14. One Last Time (Break Up Sex) (4:27)
  15. Last Night (Can We Move On?) (5:11)
  16. The Interview (Skit) (1:06)
  17. Once upon a Time (4:36)
  18. Against All Odds (8:53)
avatar van seanpuffy
hij heeft wel iets van pdiddy vind ik:d

avatar van Reijersen
Onevenwichtig album van Montell Jordan. Het begint sterk, om daarna wat af te zwakken en daarna weer beter te worden.
Album bestaat uit 2 delen: partysongs en ballads.
Wat wel buiten kijf staat is de mooie sound van Montell.

avatar van Carolaah
Ahh 'Once upon a time' één van m'n eerste singles die kocht.. (eerste was 'We like to party' van de Vengaboys )

En toch, vind ik het een goede aankoop, ondanks dat ik singles amper nog afspeel.. Once upon a time is echt een mooi nummer..
Get it on tonite,, lekker club nummer..de rest ken ik niet, waag ik me ook niet aan.

avatar van Sjaan
Rest is wel te pruimen alleen de ballads word je wel zat....

Get It On Tonite...de muziek is zonder scrupules gejat van een soulsong uit '76 van ene Claudja Barry (Love For The Sake Of Love)

avatar van T.O.
Ahh dus toch! Dat wilde ik laatst nog opzoeken, omdat die discogeluiden gewoon iets te typisch anders klinken voor iets dat in de jaren '90 is gemaakt...

avatar van Angelo
'Get It On Tonite' (het nummer), zou zo weer uitgebracht kunnen worden en dan zou het opnieuw een hit zijn. Dat nummer is gewoon niet verouderd en het past prima tussen de recente successen van bijvoorbeeld The Weeknd en Dua Lipa. Ook wel geinig dat dat nummer juist vanwege die sample van Claudja Berry's 'Love for the Sake of Love', een nummer uit 1977, zo’n lange houdbaarheidsdatum heeft.

De rest van het album staat een beetje in de schaduw van de titeltrack. De tweede single 'Once Upon a Time' was ook een prima nummer, hoewel minder hitgevoelig. 'Maybe She Will' was wellicht een betere opvolger geweest, maar hij werd al gebruikt als b-kantje voor cd-maxi van 'Get It On Tonite'. Verder vind ik 'Coming Home', gebouwd rondom een sample van Sylvester's 'Was It Something That I Said', ook wel de moeite waard. De overige nummers vervallen helaas toch meer in de categorie "achtergrondmuziek" op z'n best.

De 'Against All Odds'-cover vind ik trouwens best aardig en stukken beter dan het gladde en kwijlerige origineel van Phil Collins. Een r&b-beat past verrassend goed bij dit nummer.