4 Non Blondes - Bigger, Better, Faster, More! (1992)

Label: Interscope

1. Train (3:42)
  2. Superfly (4:37)
  3. What's Up? (4:55)
  4. Pleasantly Blue (2:28)
  5. Morphine and Chocolate (4:44)
  6. Spaceman (3:40)
  7. Old Mr. Heffer (2:16)
  8. Calling All the People (3:17)
  9. Dear Mr. President (4:43)
  10. Drifting (3:31)
  11. No Place Like Home (3:08)
Joy
euh, als iemand van ut vrouwlijk schoon een dijk van een strot heeft is het Perry wel

avatar van Kos
Kos
Dat weet ze hier dan goed te verbergen.

avatar van laxus11
What's Up is een van de vreselijkste nummers ooit gemaakt Bah

Rest van de plaat zegt je niks zeker, oftewel, niet geluisterd

avatar van laxus11
Malle schreef:
Rest van de plaat zegt je niks zeker, oftewel, niet geluisterd

Nee nog niet geluisterd

avatar van Ronald5150
Dit is een hele genietbare plaat van 4 Non Blondes. Eigenlijk vind ik de megahit "What's Up" niet eens tot de sterkste nummers van de plaat behoren. De plaat bevat degelijke pop/rock nummers. Niet heel hoogdravend, maar Linda Perry is duidelijk een capabele liedjesschrijfster en verdienstelijk zangeres. Dit plaatje luistert lekker weg, maar is geen hoogvlieger.

avatar van 2MY
2MY
What's Up

avatar van jellecomicgek72
What's Up idd Helaas maar 1 hit gehad deze band.

Mr. Spaceman was ook nog een hit.

avatar van Shelter
whats up is een classic, mr spaceman vond ik al beduidend minder en de rest is matig tot slecht.
Wel jammer want die zangeres heeft echt een goede stem.

avatar van Casartelli
Spaceman was inderdaad het andere hitje, dat naast het megasucces van What's Up de duiding 'hit' eigenlijk niet eens verdient. Train is echter het beste nummer op het album.

Linda Perry was recentelijk weer met een nieuwe band te horen.

avatar van Shelter
thanks voor de link, is die nieuwe band wat?

avatar van Casartelli
Ik vond het plaatje wel aardig. Perry is natuurlijk wel een uiterst herkenbare zangeres (ook bijna twintig jaar later), al schijnt ze tegenwoordig verder vooral in het productiewerk te zitten.

avatar van Shelter
ik vind haar stem echt heel goed en uniek, dus in principe zou je zeggen met een betere band en wellicht betere tekstschrijvers kan dat wel wat worden.
Ik ga het eens checken als ze het hier hebben...thanks!

avatar van jellecomicgek72
herman schreef:
Mr. Spaceman was ook nog een hit.

Hmm.. Die zegt me dan weer helemaal niks.

avatar van Perpetual
Heb het nummer 'What's Up' altijd al kunnen waarderen, maar de serie Sense8 heeft er weer nieuw leven ingeblazen voor mij. De associatie met die waanzinnig mooie scene zal voorlopig nog wel iets met mij doen.
Rest van het muziek van deze groep heeft mij nooit aangesproken, vandaar ook geen cijfer.

avatar van Tozifra
Mijn Amerikaanse (originele?) versie heeft een mooie illustratie van een trein op de cover. Deze staat ook op de Europese versie die is uitgebracht ter gelegenheid van de 25e verjaardag.
Zie 4 Non Blondes - Bigger, Better, Faster, More! (Vinyl, LP, Album) at Discogs