Chris Chameleon - Ek Vir Jou (2007)

Zuid-Afrika
Label: Excelsior

1. Eerste Oogopslag (3:23)
  2. Soen (3:04)
  3. Ja Gesê (3:39)
  4. Ek Vir Jou (3:07)
  5. Klein Klein Jakkalsies (3:44)
  6. Ek Dink Ek Hou Nog van Jou (3:16)
  7. Om Jammer Te Sê (3:47)
  8. Weer Bymekaar (2:29)
  9. Vertrek van Die Twaalf (4:08)
  10. Laatste Baklei (4:48)
  11. Epiloog (4:02)
Gezien in het voorprogramma van Spinvis. Heb toen maar meteen een CD van 'm gekocht en na een eerste luisterbeurt bevalt het me prima, met name 'Klein Klein Jakkalsies'. Waar 't over gaat zou ik niet weten, maar zodra je iets als 'broek vol mieren' voorbij laat komen, heb je me overwonnen. Live (met alleen maar een akoestische gitaar als begeleiding) vond ik de nummers wel ietsjes beter, maar dat kan ook komen omdat ik ze toen voor het eerst hoorde.

avatar van Bartjeking
Nu in de luisterpaal, na Gert vlok nel heb ik er weer een favoriet uit Zuid-Afrika bij:)

avatar van Bartjeking
Gisteren gezien in de 013 en hij krijgt er zowaar 0.5* bij, wat een ongelofelijk goede performer.

kkriz
Laatste Baklei is echt fantastisch, rest ook best prima!

avatar van Matthijs72
Meesterlijke zuidafrikaanse teksten, heel behoorlijk te volgen voor de nederlander

Soen:

Nou’t ek jou nommer en wil jou bel
Dalk moet ek eers tot tien tel!
En ek wonder hoe ek dit moet stel
Hoe sal ek dit dan vertel?
Ek begin te bloos nog voor ek kan praat
O! rooigesig verraad!
Want jy’s die vergestalting van my mooiste drome

En ek stotter as ek met jou praat en my stem breek
En ek vrees dat jy dalk my gedagtes kan lees
Want ten spyte daarvan dat ek my beskaafd voordoen
Wil ek jou eintlik net gryp en jou soen