Toto - Africa (2003)

avatar van tims

Broertje van Toto soms?

Toto99 schreef:

de waarheid is hard

Tsja.. en ik zag bij je favo artiesten nog wel Satch en Vai staan... Die spelen Lukather allebei overdwars van het podium als het op techniek aankomt... (meestal toch het meetpunt voor "beste" gitarist).

Dat het een gitarist naar jouw smaak is, is heel wat anders...

Ik luister graag naar Dream Theater en Petrucci speelt erg lekker IMO, maar om hem nou de beste te noemen...

Het leuke is, is dat Vai en luke Regelmatig samen werken.
Ik heb ze ook een keer samen zien spelen op het podium, nou ik kan je verzekeren dat het een spektakel was.

avatar van Yak
Yak
Zooitje berichten verplaatst naar Muziek > Algemeen > Alleskunners

avatar van Yak
Yak
Onlangs geplaatste berichten die niet over dit album gaan verhuisd naar Muziek > Artiesten > Toto. Wat oudere berichten zijn ook niet erg ontopic, maar ik vond het nogal flauw om die na anderhalf jaar nog weg te halen.

avatar van Poeha
Oh man, ik kende dit (wel weer een verzamel)album niet. Kom hem nu toevallig tegen!
Maar hier staan wat mij betreft wel (bijna) alle geweldige nummers (album tracks) van Toto op.

Gewoon 5*

Deze tracks van Toto vind ik echt allemaal goed!
Complimenten voor degene die dit album heeft gecompileerd!

avatar van chevy93
Echt? Ik vind dat hier heel wat geweldige nummers ontbreken.

Hold The Line, Home of the Brave, I Won't Hold You Back, Pamela. Om maar even wat bekende nummers te noemen, maar ik kan er ook nog zo 10 opnoemen die minder bekend zijn.

Dan vind ik Toto - Greatest Hits (1996) een stuk beter.

avatar van Poeha
Ik moet mijn mening hier ook zeker herzien. Dit is een menig van 4,5 jaar terug en inmiddels is ook mijn muzieksmaak (al zul jij daar wel weer over twijfelen, daar je nu gewoon een album van Toto hebt gepakt waar ik ooit op heb gereageerd, gezien de eerdere Pink Floyd discussie) enigszins veranderd. Niet wat Toto betreft, misschien wel m.b.t. de afzonderlijke producties. Ook ik mis hier nu toch wel erg mooie songs.
Maar hier staan alvast geen slechte tracks op, dat is voor mij nog steeds duidelijk.

Poeha schreef:
Wat een gelul... Dit heeft absoluut niks te maken met de discussie bij Dark Side of the Moon. Ik wilde kijken of jij op albums had gestemd uit de 60's, zodat ik je kon uitnodigen voor Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De MuMe Top 40 van de jaren '60. Zodoende zag ik een 5,0* voor een album van Toto dat ik nog niet kende...

avatar van Poeha
Dan ben ik wat voorbarig geweest in dit geval en trek ik mijn opmerking terug.
Maar ik laat hem wel staan, anders is het verloop van deze opmerkingen wat onlogisch.

avatar van chevy93
Ik zeg ook niet dat het een slechte verzamelaar is, maar ik reageerde alleen op het feit dat jij zei dat deze bijna compleet is. Verre van, vind ik. Weliswaar een bericht van ruim 4 jaar geleden, maar ik dacht, omdat je deze nog steeds op een 5,0* had staan, dat je er nog steeds zo over dacht.

avatar van dazzler
Ik heb een vraag over de hoes.

Ik begrijp niet goed hoe 24 tracks op één picture disc album zouden passen.

Amazon.com: Africa: Toto: Music

Dit is dezelfde, met een andere hoes. Het is een 2-CD.

avatar van dazzler
Akkoord, maar het is nog geen antwoord op mijn vraag.
Waarom staat hier de foto van één picture disc, als het om een dubbelalbum gaat.

Als die picture disc de originele release is,
hoe kan het dan dat er 24 nummers op die ene schijf staan?

Of klopt de hoesfoto op MuMe in dit geval niet?
Iets zegt me dat dit de picture disc van de Africa single is.
Toto - Africa / Rosanna (Vinyl) at Discogs

avatar van Edwynn
Ik denk dat Dazzler gelijk heeft. Een neef van mij had deze picture 7" disc. Een singletje dus. Alleen stond daar We Made It op de b kant als ik me niet vergis. Misschien een andere versie weer.

Het lijkt me dat de afbeelding uit Chevy's post de juiste moet zijn voor deze verzamelaar.

avatar van dazzler
Dank aan de crew voor de hoescorrectie.

avatar van chevy93
Nu komt deze mij wel bekend voor.

avatar van Rinus
Ik heb de versie met 31 tracks, en die ook nog eens een andere tracklisting heeft. Hoewel ik redelijk wat reguliere albums heb op CD en vinyl, wilde ik toch een redelijk uitgebreide verzamelaar hebben van de band. Op deze verzamelaar komen gelukkig ook het tweede en derde album goed aan bod. Een beetje de vergeten albums van Toto. Mooie selectie van tracks, met de bekende hitsingles, maar ook veel album tracks erop.