Long Distance Calling - Satellite Bay (2007)

Duitsland
Label: Viva Hate

1. Jungfernflug (10:36)
  2. Fire in the Mountain (7:28)
  3. Aurora (8:42)
  4. Horizon (5:53)
  5. The Very Last Day (10:22)
  6. Built Without Hands (8:12)
  7. Swallow the Water (7:26)
avatar van Cygnus
Deze band staat volgende week vrijdag in het voorprogramma van iLiKETRAiNS in Keulen, dus heb ik maar even gecheckt of het iets is. En het antwoord is: ja! Deze Duitsers omschrijven zichzelf als een jamsessie van Tool, Dredg, Godspeed You! Black Emperor en Isis. Ik noem het gewoon onderhoudende maar niet vernieuwende post-rock, die nog het meest aan Explosions in the Sky doet denken. Wat de band laat horen klinkt erg goed, maar laat geen nieuw licht op het postrock-genre schijnen.

avatar van trebremmit
24 april komt het nieuwe album uit. Ik hoop dat hij weer net zo goed wordt als deze, heerlijke instrumentale post-rock, harder als de gemiddelde post-rock band.

avatar van snarf349
Lekker achterhaalde Postrock (heb daar geen enkele moeite mee), de nieuwe "Avoid the light" is al net zo goed.

Moet nog wel toegevoegd worden.

avatar van james_cameron
Fijne sfeervolle instrumentale rock, hier en daar aangevuld met wat stemsamples en in één song echte zangpartijen (Built Without Hands). De songs zijn aan de lange kant maar vervelen niet door de fraaie opbouw en de vakkundige dynamiek. Soms ingetogen, soms vrij heavy. Alle songs zijn de moeite waard, wat mij betreft. Opvolger Avoid The Light is minstens even goed; een nieuw album staat voor 2011 gepland.

avatar van Eveningguard
Klinkt dit een beetje als GY!BE?

leander?
Nee, het rockt meer.