LAN Formatique - Goodnight Noises Everywhere (2006)

Electronic
Label: U-Cover

1. Growing Flowers by Candlelight (4:56)
  2. Loop of the Clyde (4:00)
  3. Fractured Glimmer of Spring (4:38)
  4. Questions (A Burden to Others) (3:51)
  5. Fractured Glimmer of Spring [Scrap.edx Remix] (7:29)
  6. Dark Eyes of Sunken Lullabies (4:50)
  7. Gorfoleddu Mór (5:04)
  8. Dark Eyes of Sunken Lullabies [Jeye Remix] (4:05)
  9. Answers (A Prison for Oneself) (6:20)
  10. Loop of the Clyde [Liar's Rosebush Remix] (7:15)
  11. Lagomorph Insomnia (5:35)
avatar van orbit
Plaatje dat me erg bevalt eigenlijk.. zeer mellow idm met duidelijke autechre invloeden, maar ook wel wat latere acts. Misschien niet de meest avontuurlijke electronica, maar het heeft dan ook geen mislukte experimenten in zich. Alles klinkt als een klok, de beats zijn lekker kabbelend en de waves en geluiden vloeien lekker in elkaar over. Aanzienlijk beter dan allerlei ambient acts die blijkbaar verschrikkelijk interessant maar tevens ook vaak slaapverwekkend bezig zijn. Ook dit is een plaatje voor het slapen gaan, maar houd er tenminste nog iets van een tempo in. Answers is misschien het meest ingedutte nummer, maar de eerste nummers en die Scrap.edx remix zetten een verkwikkende vaart in (waar ken ik Scrap.edx toch ook alweer van?). Kortom, aanradertje voor de liefhebbers van Ochre, de oude Bitcrush en andere consorten. 3,5* voorlopig.

avatar van orbit
Ondanks dat ik veel geluiden kan plaatsen en het misschien niet de meest originele release is, kan hij me toch al een tijdje bekoren nu, ik verhoog de 3,5* maar eens naar een 4****, alléén al omdat deze act best wat meer aandacht mag

avatar van bas
bas
En dankzij Orbit deze binnengehaald, en die valt ook niks tegen. Een 'mellow autechre', zo beschrijf je het goed! wat bedoel je met 'het klinkt als een klok'?? 4* zeker waard!

avatar van orbit
Ben blij dat er weer wat wordt opgepikt over en weer.. de electronic posse op dit forum leek een stille dood te zijn gestorven
Lagomorph Insomnia, met die gesproken stukke tekst aan het einde doet me trouwens erg aan nummers op The Analysis Of Noise Trading denken van Architect, zoals Suicide Lake en Speed OJ.

bas schreef:
wat bedoel je met 'het klinkt als een klok'??

Hier had ik overheen gelezen.. sorry Ik bedoel daarmee dat het zeer soepel is, geen gruizige randen of haperingen in de geluiden.. wat bij deze act hun kracht is in dit geval

avatar van Onderhond
Spannend is dit inderdaad niet meer. Deed mij meermaals denken aan de oudere Autechre plaatjes, maar dan wat gemoderniseerder.

En dat klinkt eigenlijk gewoon verdomd lekker. Eigenlijk als best lang geleden dat ik nog eens een album als dit gedraaid had. Kwam best gelegen, beetje opgehad in het zonnetje vandaag.

Zeer fijn album, mooie solide 4.5*. Fijne aanrader

lambf
Bah, deze vind ik maar weer niks. Ik vind het veels te schoon klinken. En dan is de plezier van een album er toch al snel vanaf. Ook vond ik de liedjes een beetje saai hier en daar. Eigenlijk vond ik alleen Fractured Glimmer of Spring [Scrap.edx Remix] echt leuk, althans, tot de helft van het nummer dan.

Klinkt inderdaad erg gelikt allemaal, maar het is toch gewoon ook wel erg mooi. Goed gedoseerd beatwerk en nergens wordt de magie weggehaald door simpele of kinderachtige melodieën. Volwassen IDM dit.

Soms ietwat te dromerig misschien, maar dat mag best eens op z'n tijd.

avatar van bas
bas
Met Gorfoleddu Mór bestempeld als prachtig, deze moet eigenlijk nóg meer sterren krijgen!

avatar van KampF
Ontdekt door bas' top10. Heerlijk plaatje! Heeft veel weg van Gridlock.

avatar van Visnet
Na meerdere zoektochten zonder succes, nu dan eindelijk gevonden! Dringt nu mijn trommelvliezen binnen.

avatar van Slow
Voor mij 4* na een paar luisterbeurten.

Heerlijke Stendeck-achtige IDM. Misschien is het wat gelikt, maar dat vind ik juist extra relaxt. Perfecte muziek om aandachtig naar te luisteren in bijvoorbeeld de trein, maar ook heel geschikt als achtergrondmuziek voor tijdens het studeren. En ik denk dat juist dat dromerige waar Aurum het over heeft daar aan bijdraagt.

avatar van -SprayIt-
Een zeer fijne plaat, ijzersterke opbouw en genoeg variatie. Ik kan me volledig vinden in de vergelijkingen en beoordelingen van enkele electronicluisteraars hier. Ook gevonden via de top 10 van bas en niet vreemd dat het via orbit ontdekt is. Ik begin met een vrij weloverwogen 4*, het mist hier en daar spanning, iets wat Gridlock, Autechre, Ochre, BoC, Stendeck e.d. wel eens beter hebben gedaan. Net zoals Visnet heb ik aardig lang moeten zoeken naar dit album, blij dat ik deze nu heb gevonden.

avatar van -SprayIt-
Ik ben trouwens benieuwd waarom niemand die hier lovend is het laatste album heeft beluisterd? Als je dit album zelfs op 1 in je top 10 hebt, zou je dit album toch ook moeten kennen?

avatar van orbit
Ik was er laatst naar op zoek, maar helaas niks gevonden.. ik kan je Amber Eyes wel ernstig aanraden trouwens, beter nog dan dit!

avatar van -SprayIt-
Ook vandaag beluisterd, vond ik tot nu toe net iets minder. Al ligt de kwaliteit van de EP en de 2 albums dicht bij elkaar. Ik zal het nog vaker beluisteren, dus dit kan nog veranderen natuurlijk.

avatar van brooklyn
Dit album mist wel heel erg een eigen gezicht hoor...