Junior Senior - D-D-Don't Don't Stop the Beat (2003)

Denemarken
Dance / Pop
Label: Crunchy Frog

1. Go Junior, Go Senior (2:57)
  2. Rythm Bandits (2:31)
  3. Move Your Feet (3:02)
  4. Chicks and Dicks (2:33)
  5. Shake Your Coconuts (2:26)
  6. Boy Meets Girl (3:52)
  7. C'mon (3:12)
  8. Good Girl, Bad Boy (2:37)
  9. Just Shake It Brother (3:26)
  10. Dynamite (2:56)
  11. White Trash (3:01)
  12. Coconuts [Movie Edit] * (2:39)
  13. Move Your Feet [Live] * (6:36)
JonnieBrasco
Lekkere maar korte plaat. De teksten hebben geen inhoud, is gewoon puber-pulp en de muziek rockt de pan uit: zet je verstand dus op nul. Het geheel klinkt als party-muziek a-la the B-52's, Fatboy Slim en Pink met invloeden uit de 50's, 60's en 70's: rock n roll, beat en kauwgom-pop. Ik kan zo'n mix wel waarderen, want deze bestanddelen zijn er bij mij eens voor eeuwig met de paplepel ingegoten. Favoriete nummer: Shake Your Coconuts

Goh, Denemarken!

Er is ook een bijzonder fijne remix van DFA (de producers achter !!!, LCD Soundsystem en meer van dat soort werk) van Shake Your Coconuts. Dit album zou ik nog wel 's op willen pikken in een tweedehandsbak oid.

Electro_
De video van Move Your Feet is echt hysterisch! Pixeltellende poppetjes en fruit, geweldig!

Idd klip is zeker hilarish, maar weet iemand nog meer artiesten die een beetje dezelfde soort muziek als dit maken en als Benny Sings dus Dance/Funky/Pop(?) want ik eigenlijk helemaal niet bekend in die scene.
Ik ben echt een pure hip-hop luisteraar dus ja veel verder kom ik niet.

Misschien vind je C-Mon & Kypsky wat.

avatar van berwt
Dit vind ik een heerlijke plaat. Met de zomer weer in het verschiet zal die wellicht binnenkort weer in mijn cd-speler terecht komen.
Een mix van genres die je nooit samen zou verwachten op één album: disco, funk, variété, dance tot zelfs hardcore punk in white trash.
Eén gemene deler: meebrullen!

avatar van thtboz
ik vind eigenlijk alleen move your feet goed voor de rest vind ik het allemaal best slecht zelfs...

Best slecht? Qua stijl zit er nauwelijks verschil tussen Move You Feet en de rest van de nummers...

avatar van NewYorkCityLight
Dat hier nog een album uit voort is gekomen. Move Your Feet vond ik vroeger iig niet veel byzonders.

avatar van Arrie
Move Your Feet vond ik toentertijd een bijzonder leuk hitje!

En dat vind ik nu ook wel, nu ik hem weer terugluister. Heb dat nummer sinds 6/7 jaar geleden nooit meer gehoord.

elrayo
Ja, Move Your Feet was (is) echt een fantastische single, evenals Shake Your Coconuts.

avatar van legian
1,5
Recentelijk weer eens op Move Your Feet gestuit. Blijft een geinige nummert voor in de playlist.
Dus ik dacht laat ik het album eens proberen. Zodoende weet ik nu waarom ik nooit meer wat van ze gehoord heb. Dit klinkt aan alle kanten ontzettend verouderd en amateuristisch in elkaar gezet. Begin de 21ste eeuw viel het ongetwijfeld goed, maar het wordt snel erg oud. Helemaal als de nummer niet blijven boeien.

avatar van Barney Rubble
Move your feet; zo'n nummer dat je één keer hoort en waarvan met name het ritme bijblijft. Pas jaren later kwam ik achter de bandnaam bij deze ijzersterke melodie.