Orphanage - Oblivion (1995)

Label: DSFA

1. Chameleon (5:15)
  2. Weltschmerz (5:36)
  3. The Case of Charles Dexter Ward (4:14)
  4. In the Garden of Eden (5:39)
  5. Journey into the Unknown (4:31)
  6. Druid (3:08)
  7. Veils of Blood (4:36)
  8. Sea of Dreams (3:50)
  9. The Collector (2:28)
  10. Victim of Fear (5:56)
avatar van beruk
Met afstand de beste Goth metal band die er in Nederland ooit geweest is.

avatar van narva77
Kom nou, het album "Always" van The Gathering was imho toch veel beter?

avatar van Eddie
En die werd er op zijn beurt weer compleet uitgeheerst door de opvolgen van deze 'By Time Alone'

avatar van Dr.Pat
Zitten toch erg leuke ideeën in deze plaat. Uitstekende debuut plaat. Voor de liefhebbers van metal geschiedenis een interessante release. Sterk leunend op melodieën en toch flink stevig.

avatar van Arjan Hut
Bijzonder debuut, met een heel eigenzinnige sound. Veel death-metalbands die in de jaren op zoek gingen naar andere manieren om hun sound in te kleuren, niet alleen meer het extreme opzoeken, maar naar de mogelijkheden kijken. Toetsen, koorzang, crossover met andere stijlen, ik zat soms met open mond te luisteren naar alle nieuwe combi's. Gregoriaans, death & doom hier, in goede, pakkende composities. Sea of Dreams!