LTJ Bukem - Earth Volume Four (2000)

Alternatieve titel: LTJ Bukem Presents Earth Volume Four

Dance
Label: Good Looking

1. Flying Fish - The Bloc (8:26)
  2. K-Scope - The Setup (5:36)
  3. John Beltran - Aztec Girl (6:06)
  4. Makoto - Extensions of Life (5:18)
  5. Tayla - Timefields (7:31)
  6. John Beltran - Seven Miles High (2:48)
  7. Makoto - Peace of Mind (6:17)
  8. Big Bud - Blueberry Muffins (5:51)
  9. Artemis - Brazilian Sunrise (7:09)
  10. Artemis - Astral Sunset (8:15)
  11. Lacarno en Burns - Axis (6:53)
  12. Psyne - Sly Detector * (12:13)
totale tijdsduur: 1:10:10 (1:22:23)
Hier snap ik dus geen enkele iota van! MuMe en totaal geen commentaar bij LT Bukem Earth 4 - ik heb geen sokken meer aan.

Ik ga even stil in een hoekje zitten en kom later terug! I'm speechless. Een van de masters van D&B.

avatar van T.O.
Nou ja, niet overdrijven. Dit album is geen mijlpaal in de muziekgeschiedenis hoor, zelfs niet voor D&B-begrippen.

Het was ook meer bij wijze van spreken. Ik heb 2 weken geleden gevonden op 5 * 12"s - puntgaaf in box.. LTJ Bukem is wel één van de D&B pioneers, zeker eind jaren '90. Hij deed onlangs nog een set in Haarlem. En hij is één van de mensen die de 'kloof' naar de jazz (let op de quootjes) redelijk heeft weten te dichten. Hoe verder je komt in de serie hoe meer 'jazzy' (opnieuw) het wordt.

Earth-serie is hier trouwens niet compleet vermeld en ook PUB en Big Bud zijn onvindbaar.

De Earth-serie is ook nog redelijk te verstouwen voor non D&B-adepten, zoals mjulady. Die loopt bijv. spontaan weg als ik bijv. Reprazent opzet en bij The Konduit helemaal.

avatar van fluidvirgo
Ik weet nog dat ik 89 gulden neertelde voor de vinyl versie, enkel en alleen omdat Psyne's Sly Detector erop stond. Ze wisten wel hoe ze geld moesten maken bij GLR...