Picture House - Shine Box (1996)

Ierland

10. Worldwide TV
  11. I Know Better Now
  12. Empty Nest
avatar van bikkel2
Uitermate leuk fris debuut van dit bandje . Helaas een beetje over het hoofd gezien . De zanger heeft het stemgeluid van Phil Collins en de muziek is lichtvoetig , transparant en heeft een vrolijke ondertoon .
Geen zwaar gedoe , maar poppy met de nodige inhoud .
Het album is prettig uitluisteren , en kent met Heavenly Day , Fan Club en I Know Better Now een paar fikse uitschieters .
Overigens nooit meer wat vernomen van dit collectief .
Zonde want het heeft best potentie , vooral omdat hun stijl een tijdloos gehalte heeft .

avatar van Jumpjet
Picture House deed ooit n's het voorprogramma van Marillion en zodoende heb ik dit album opgepikt.
Zoals bikkel al zegt; fris en vrolijk.
Somebody Somewhere, Fear of Flying, World & his Dog en I know better now zijn ware poppareltjes, maar helaas onontdekt.

avatar van echoes
Jumpjet schreef:

Dat is frappant, ik heb ze leren kennen toen ze het voorprogramma deden voor... Fish in 1997. Zelden zo'n aanstekelijk, enthousiast voorprogramma gezien en gehoord. Ik was meteen verkocht en heb de 2 cd-singles die ze te koop hadden meteen aangeschaft. Later ook het hele album gevonden.

Prachtige popsongs met een erg prettige zanger. De swingende songs van de singles vind ik de beste van de plaat: Heavenly Day, I Know Better Now en Fan Club, maar ook rustigere nummers als Somebody Knows My Name en Fear of Flying zijn prachtig. Toch maar eens meer van deze band beluisteren.

avatar van Jumpjet
echoes schreef:

Dat was in Paradiso als ik me goed herinner.. Ik was erbij en had mij meer verheugd op Picture House dan op Fish. Helaas kwamen we aan de late kant ter plaatse toen het voorprogramma inmiddels al was afgelopen...

avatar van echoes
Jumpjet schreef:

19 September Paradiso, ik was 14 September in Tivoli.