Mogwai - Rock Action (2001)

Label: [PIAS]

1. Sine Wave (4:55)
  2. Take Me Somewhere Nice (6:57)
  3. O I Sleep (0:55)
  4. Dial: Revenge (3:28)
  5. You Don't Know Jesus (8:02)
  6. Robot Chant (1:03)
  7. 2 Rights Make 1 Wrong (9:31)
  8. Secret Pint (3:37)
  9. Untitled * (7:16)
  10. Close Encounters * (3:54)
avatar van Dr-Gonzo
Hoewel sommige fans dit album niet zo geweldig vinden staat hier wat mij betreft een van de beste Mogwai-songs tot op heden op. Ik heb het hier uiteraard over You Don't Know Jesus. Volgens gebruikelijk recept opgebouwd, rustig begin, stevig middenstuk, rustig einde. Samen met Christmas Steps, Like Herod en My Father My King toch wel mijn favoriete nummer..

avatar van itchy
Inderdaad wordt deze vaak als een mindere Mogwai gezien. Ik ben het hier niet mee eens, en Rock Action bevat twee van mijn favriete Mogwai-tracks, You Don't Know Jesus maar vooral het schitterende 2 Rights Make 1 Wrong.

En Sine Wave is ook erg goed...

Ik luister graag naar deze plaat, maar er zijn maar een aantal oprispingen die beklijven. De andere albums grijpen me toch meer, al ben ik nooit echt in de ban geweest van Mr. Beast.

avatar van c-moon
Heel erg knappe plaat, van het begin tot het einde boeidend.....

avatar van jeroen1904
Ik heb de "bekendste" albums van de band nog niet gehoord (come on die young en young team), maar dit vind ik toch gewoon een zeer goed album. Is de 3de mogwai die ik heb (na happy songs en het live album government commissions)en ik moet zeggen dat deze van kop tot staart goed is en niet moet onderdoen voor Happy songs... Plaat is misschien wat te kort, maar dat is misschien ook het enige minpunt. You Don't Know Jesus en Dial: Revenge zijn echt prachtnummers. Binnenkort toch maar eens mijn Mogwai collectie vervolledigen denk ik.

No tracy on here, maar toch knappe plaat. young team blijft de best, frisser.

Soundwave_79
You don`t know Jesus, op stand 10. Heerlijk!

avatar van neyonn
Dit album is mijn eerste kennismaking met Mogwai en het bevalt me uitstekend. Alleen snap ik helemaal niet waarom Robot Chant op dit album moest, veel meer dan irritatie wekt het bij mij niet op.

avatar van Helicon
Niet het beste albums van de heren, maar de nummers you don't know Jesus en 2 rights make 1 wrong, zijn bijzonder mooi.

Ik begrijp wel waarom mensen dit een minder album vinden: de kortere nummers halen op dit album een beetje thrill van de langere nummers (Sine Wave, Take Me Somewhere Nice, You Don't Know Jesus en 2 Rights Make 1 Wrong) weg, maar juist die langere nummers zijn allemaal subliem. Vooral Take Me Somewhere Nice, toen ik dat nummer hoorde was ik op slag verliefd op Mogwai, en dat is nooit meer echt overgegaan...

avatar van rascaly
Echt een geweldig album! Maar de grootste topper blijft naar mijn mening toch wel '2 rights make 1 wrong'.

Die explosie! Dat prachtige uitdeinende einde! En die baslijnen! God die baslijnen zijn gewoonweg prachtig!

't Is en blijft een pareltje ^^

avatar van platedraaier
Mijn eerste kennismaking met Mogwai dit. ik had eigenlijk geen idee wat dit zou zijn.
Maar het eerste nummer bevalt me prima. Beetje dromerige herrie.
Tweede nummer is ook sfeervol.
Lekker sfeervol plaatje. 2 Rights Make 1 Wrong is op dit moment favoriet.
Verder heb ik geen idee wat ik er mee moet.
Gewoon af en toe draaien maar.

avatar van Fred Zed
Mogwai leren kenen via deze cd, ik had deze eens geleend. Daarna was ik vertrokken voor "the whole ride", heb ondertussen heel de discografie en zeldzame live optredens gekocht/gedingenslaad.
De rit is eigenlijk nooit gestopt om eerlijk te zijn.
Heb ze pas eerst live gezien ergens in 2006.
Onnodig te zeggen dat ik een huge fan ben van de Scotish Guitar Heroes, Dial revenge and You dunno Jezus zijn parels uit de post-rock history days.

Mogwai Pix @ OLT Deurne 2008

avatar van spoiler
Al beter dan de vorige worp van Mogwai.
Met de volgende plaat "Happy songs for happy People" hebben ze de mooie sound echt kleur gegeven.