Guus Meeuwis - Guus Meeuwis (2002)

Label: EMI

1. Vannacht (4:13)
  2. Eerste Lief (3:47)
  3. Bondgenoot (3:13)
  4. Mooi (3:31)
  5. Ik Wil Je (3:33)
  6. Dans (3:10)
  7. Droom voor 'T Leven (3:28)
  8. Brabant (3:27)
  9. Wees Maar Niet Bang (3:23)
  10. Als Ik Alleen Ben (3:00)
  11. Ik Mis Haar (3:35)
  12. Voor Haar (2:56)
JonnieBrasco
Ik heb niets met Brabant, maar het nummer "Brabant" is toch wel een erg warm, mooi nummer!

JonnieBrasco
En hier overigens de video-clip van dit adembenemende nummer... Klik wel 'Brabant' aan. Geef toe, het heeft wel wat, niet?

luisteraart
JonnieBrasco schreef:

Een nummer met een tenenkrommende zin als 'Was men maar op Brabant zo trots als een Fries', heeft helemaal niets.

JonnieBrasco
De warme Brabantse sfeer die het nummer ademt en de wat persoonlijke herinneringen bij dit nummer spelen misschien wat mee in mijn positieve reactie... ik hou verder net zo min van Guus als de meeste andere Nederlandse zangers.

avatar van gemaster
Vriend van me draaide dit laatst tijdens een LAN party. Ik kon wel gillend het huis uitlopen. En ook met dat Brabant nummer heb ik niets en ik kom wél uit Brabant.

avatar van Coldplayer
JonnieBrasco schreef:

Daar ben ik het wel mee eens! Ze draaiden hem ook in het stadion in eindhoven toen psv door ac milaan uit de champ leage werd gespeeld Wat toch wel een triest moment was....zucht.... Ik vindt het liedje ook zeker wel wat hebben...

fredpit
De Brabant,de's un schon liedje....punt

avatar van Outblasty
Brabant is gewoon een geweldig nummer! Meebleren in de kroeg met je dronken hoofd.

avatar van Lord of Music
Guus Meeuwis in het algemeen vind ik echt top!
Ik hou niet veel van Nederlandstalige muziek, maar Guus Meeuwis vind ik wel top!

Ik heb verder ook totaal niks met Brabant:p
maar het is wel een leuk nummer!

avatar van KILLERBEE99
Brabant

0,5
Brabant is voor mij een van de meest vreselijke nummers ooit gemaakt. Gruwelijke tekst. En dan moet je weten dat ik zelf geboren en opgegroeid ben in Brabant. Daarna vertrokken om nooit terug te gaan. De muziek van Guus Meeuwis even vreselijk als die van Borsato.

avatar van Boermetkiespijn
1,5
Twee hits: "Brabant" en "Ik Wil Je". Allebei nummers die je alleen in dronkenschap kunt waarderen, vaak dan zelfs nog niet.

**.

Het schaamteloze kopiëren van "Voor Haar" (Frans Halsema) maakt dat ik er nog een halve * af haal.