Hi-Tek - Hi-Teknology³: Underground (2007)

Label: Babygrande

5. God's Plan (4:28)

met Young Buck en Outlawz

6. Ohio All Stars (4:33)

met Cross, Showtime, Mann en Chip tha Ripper

7. Back on the Grind (2:33)

met Riz, Kurupt en Dion

8. I'm Back (4:07)

met Rem Dog

9. Kill You (0:43)

met PUSH! Montana

10. Handling My Bizness (4:36)

met Lep, Count, Big D' en M-1

11. Come Get It (Tekrumentals) (1:12)
  12. Step Ya Game Up [Remix] (3:48)

met Little Brother en Dion

13. Know Me (5:19)

met Jonell

14. Time (4:39)

met Talib Kweli en Dion

15. Outtro (1:11)
1,5
Zo, die is ook weer toegevoegd, Ik verwacht dat dit in grote lijnen dezelfde qualiteit als deeltje 2 gaat hebben.
Het hele underground valt wel wat tegen als ik hier kijk. Ik had echt verwacht dat het hele album met underground rappers zou gaan zijn.Maar blijkbaar geld dit slechts voor de helft...

Hopelijk, is hierna het Hi-Teknology project eventjes van tafel, zodat er een nieuwe Reflection Eternal kan komen.

avatar van MJ_DA_MAN
Wat is er nou zo ''underground'' aan de bekende(re) gastartiesten (Young Buck bijv. ) ? Moet wel toegeven dat ik ongeveer de helft van de rappers niet ken, wil Tek ze hiermee promoten of zo?

Artifact
M-1 en Young Buck op één album, dat ik dat nog mag meemaken. Verder ben ik opzich wel benieuwt. Het is toch weer een Hi-Tek plaat en die weet ik over het algemeen heel goed te slikken. Volume 1 vond ik zelfs een hele dikke plaat. Toen Mos en Talib ook op hun hoogtepunten waren. Een nieuwe generatie, een vooruitgang in de hiphop en Hi-Tek heeft dat bewust meegemaakt. Daarom ook wel één van mijn favoriete producers. Ook wat ie doet met zijn 'maatje' Focus, binnen de Aftermath stal, is voor commerciële maatstaven helemaal niet slecht hoor. Toch weet ik niet wat ik kan verwachten. Ik zie wel wat 'bekende' namen voorbij komen en dat is niet negatief bedoelt. Aan de andere kant ben ik ook wel sceptisch. Ik heb in zijn solowerk toch geen stijgende lijn kunnen vinden, ook al kon deel 2 mij zeker bekoren. Nouja we zien (eh horen) het wel.

avatar van waxs
De cover gaf me een Blue Note gevoel, de tracklist en de bij behorende gastartiest kunnen in geen enkele manier tippen aan dat gevoel, bah.

avatar van thomzi50
Verwacht hier weinig van ik vond Hi-Teknology 2 flink tegenvallen.

Mezelf
Ben benieuwd naar deze, ik vind Hi-Teknology 2 een zeer dik albumpje hoor, luister hem nog steeds.

Alleen de titel underground doet niet echt eer aan met features als Outlawz, Young Buck, Raekwon, Ghostface Killah, Kurupt, Talib Kweli en Little Brother (na hun laatste album zijn ze niet heel "underground" meer te noemen naar mijn mening).

Artifact
Ach, dat moet je natuurlijk ook met een korreltje zout nemen

1,5
Ten eerste, het hele G-unit gezeik, vind ik een beetje onzin, ik vind dat Hi-Tek het geld verdient, immers met 2 beats op een 50cent album verdien je wel een heleboel centjes, en waarom zou een producer van zijn kaliber niet ook echt geld mogen krijgen voor wat hij doet. Ik bedoel het maakt hem er niet minder op.

En ja, ik vond Tek-2 nogsteeds een best chill album, stonden een paar hele mooie nummertjes op, en ik denk dat dat bij deze ook wel het geval is. My piano staat al op de Hi-teknology site, klinkt al goed.

Mijn verwachtingen van Tek-3?

Denk dat hij de lijn die Tek-2 zetten voortzet, oftewel, een redelijk dik album, dat voor de fans van Talib en Tek toch wel ergens een beetje verplichte kost is.

avatar van waxs
Inmiddels alweer gelekt.

Valt erg tegen..
Komt nergens in de buurt van zijn vorige release.

avatar van JuRR
1,5
nog maar een paar nummers geluisterd en het is al stukken beter dan z'n voorganger!

Met pijn in het hart moet ik zeggen dat ik deze echt wel vind tegenvallen. In tegenstelling tot vele anderen was ik zwáár onder de indruk van Vol2 (was samen met The Format van AZ mijn favoriete plaat van 2006) en had dus hoge verwachtingen van e 3de editie, maar helaas pindakaas.

Hij komt nog net aan een 3* door 4 goede tracks (en waarschijnlijk niet toevallig zijn dat net die met de niet-undergroudn artiesten):
- My Piano
- God's Plan
- Step Ya Game Up
- Time

Denk dat de andere tracks snel in de digitale prullenmand zullen vliegen (en dat is het verschil met de voorganger die ik ontelbare keren van begin tot het einde heb geluisterd)

1,5
Ben ik het mee eens, binnenkort kan ik wss een link sturen met een review. Maar ik voel me als echte Hi-Tek fan zwaaar genaaid....

Goede nummers :
- My Piano
- Come Get it (Tekstrumental)
- Step Ya Game Up
- Time
-Outro

De rest van de nummers zijn echt totaal benedemaats.

avatar van Sjaakspeare
Waarom maakt deze man geen instrumentaal album en laat hij al die 'sucka emcees' erbuiten? Aan Train Of Thought te zien heeft hij namelijk wel degelijk veel talent.

|Joël|
Jammer van de nummers die wel goed zijn. Die had beter kunnen bewaren voor een volgend album, dan kan je deze gewoon laten liggen. Want wat staat hier een troep op zeg, echt vervelende rappers zitten ertussen.
Time met Talib Kweli en Dion vind ik wel erg mooi net als Come Get It (Tekrumentals). Dan heb je nog My Piano, Step Ya Game Up (Remix), de Intro en Outtro en dan heb je alle nummers die de moeite waard zijn wel gehad. De andere nummers zijn echt helemaal niets waard.

Sjaakspeare schreef:

Ja, en het Instrumentale nummer op dit album kan ik ook geslaagd noemen!

MJ_DA_MAN schreef:

Nou ja, als ze echt 'underground' zijn, dan zou je ze als Nederlander niet moeten kennen... Met andere woorden; wat een boelsjit dat hele 'underground'-gedoe.

avatar van MJ_DA_MAN
Af en toe is het niet erg om onderscheid te maken, maak je niet druk. Bovendien is het alles behalve bullshit, gezien Hi-Tek het album zelf zo noemt.

avatar van Sjaakspeare
Dat hij het zelf zo noemt is toch ook niets dan een verkooptruuk... Net als Kweli gebruikt hij zijn underground en 'real hiphop'-imago gewoon om een gat in de markt te benutten; het gat dat niet wordt opgevuld door echte underground artiesten, omdat die niet bij een label zitten. Gelukkig zijn er nog veel artiesten die niet overdreven commercieel zijn en geen gangstagangsta-zooi maken, maar Hi-Tek valt daar niet onder. Niet meer in ieder geval.

1,5
Maar als een echte underground artiest dat gat nou gaat benutten, dan is hij toch niet meer underground?

Dan kan niemand Underground zijn en een CD uitkopen.

Alhoewel je wel degelijk een punt hebt.

Relax
Ik als producer zou de kans ook benutten om voor de wat bekendere rappers te gaan produceren.

Waarom voor rapper Tjakalaka-C produceren als je ook voor Young Buck kan produceren ?

avatar van Jacktherapper
hier staan toch een aantal erg goede tracks op, met name My Piano .. ik kan Hi-Tek producties zeker wel waarderen !

avatar van Shelter
Ik vind het echt een gaar album...op zich vind ik Hi Tek best vaak mooie producties hebben. De eerste 2 waren dan ook niet slecht te noemen.
Bij dit album ontbreekt eigenlijk alles; geen interessante producties, geen bangers, geen goede raps.....2*

avatar van thgryda
1,5
Zoals iedereen vond ik dit een kut album, drie viertal goeie nummers en de rest rommel... Echt jammer hitek 1 was echt supervet. Het tweede album was niet dat tikkeltje minder en ook wat meer commercieel maar zeker nog erg goed. Deze was dramatisch... Heel jammer voor my piano, dat had een van mijn favo nummers aller tijden kunnen worden maar staat op een kakalbum dus niet zo vaak geluisterd. Dat nummer is vintage hi-tek en hij laat daarmee zien dat hij het nog kan, fingers crossed dan maar...