Johnny Hammond - Gears (1975)

Jazz / Funk
Label: Milestone

1. Tell Me What to Do (5:21)
  2. Los Conquistadores Chocolates (6:12)
  3. Lost on 23rd Street (5:56)
  4. Fantasy (6:08)
  5. Shifting Gears (5:21)
  6. Can't We Smile (4:35)
avatar van PaulieWalnuts
We're shifting geeeaars! Geweldige jazz-funk.

avatar van Srananbloke
Dit album komt uit de school van producers Larry en Fonce Mizell, die ook verantwoordelijk zijn voor enkele succesvolle albums van Blue Note legenden Bobbi Humphrey en Donald Byrd. 1 van de sterkste staaltjes jazz-funk die ik ken. Vooral "Los Conquistadores Chocolates" raakt bij mij een gevoelige snaar.

Ik was dan ook in de 7e hemel toen ik het album zomaar ergens in een 2e hands platenwinkel aantrof, qua cover niet meer je van het...maar de kwaliteit van het vinyl, subliem!

avatar van T.O.
Srananbloke schreef:
Vooral "Los Conquistadores Chocolates" raakt bij mij een gevoelige snaar.

Als single vinyl een erg gewilde plaat op sites als Discogs. Waarschijnlijk vanwege de dansbaarheid en hoorbare invloed op latere trends als disco en house.

avatar van Srananbloke
Een element uit Los Conquistadores is ook gebruikt in ‘When You Gonna Learn’ van Jamiroquai