Geoff Zanelli - Hitman (2007)

Score
Label: La-La Land

1. Ava Maria (2:04)
  2. I Take Out the Trash (2:23)
  3. The Belicoff Assassination (2:24)
  4. Roses for Nika (3:09)
  5. Random Complication (2:52)
  6. New Suit (1:17)
  7. Train Station (Bite Your Tongue) (4:36)
  8. Istanbul (1:45)
  9. Table 26 (2:25)
  10. Best Laid Plans (1:38)
  11. Undress Me (2:42)
  12. I Need You to Die (2:10)
  13. My Number Is 47 (2:27)
  14. Trust unto God (Udre's Funeral) (2:22)
  15. Rubber Duckie (1:32)
  16. Righteous Buttkicking (2:11)
  17. D?nouement (3:28)
  18. Ava Maria (4:11)
1,5
Een werkelijk schaamteloze en frustrerende, regelrechte kopie van John Powells composities voor The Bourne Identity, Supremacy en Ultimatum (van kleine trucjes en instrumentaties tot aan volledige motieven en thema's), openend en afsluitend met een vreselijk pretentieuze renditie van de klassieker Ave Maria (die, in het geval van de verkorte opening, nog tot de slechtste opvoeringen ooit behoort ook).

Wie het echter voor elkaar krijgt om de plagiaat te negeren, of gewoon niet bekend is met de Bourne-scores, kan nog best genieten van de over-the-top opgepimpte Bourne-klank, ditmaal voorzien van enkele techno-invloeden, koor en vocaal. Maar een voldoende toekennen aan een product als dit, dat is onmogelijk. 1.5*

avatar van .Fee.
Ik ken de hele OST van The Bourne niet, maar ik kan toch echt wel genieten van dat prachtige Ava Maria. Plagiaat of niet, ik geef 4 sterren.

de sountrack was zeer tof. heeft iets speciaals. ik ken de the bourne soundtracks. en die waren ook goed. voor mij maakt dat niet uit of het plagiaat is of niet. ik beoordeel op deze cd.

avatar van stuntman_jasper
Heb hier wat fragmentjes van gehoord op de site van Geoff Zanelli. Vond het wel aardig klinken. Deze moet ik toch maar eens gaan luisteren.

neo
Dan is stemmen wel erg voorbarig.

avatar van stuntman_jasper
Ik weet niet hoe die stem daar komt. Per ongeluk aangekikt of zo. Vaag.