Joni Mitchell - Both Sides Now (2000)

Canada
Jazz / Pop
Label: Reprise

1. You're My Thrill (3:52)
  2. At Last (4:28)
  3. Comes Love (4:29)
  4. You've Changed (5:01)
  5. Answer Me, My Love (3:23)
  6. A Case of You (5:53)
  7. Don't Go to Strangers (4:11)
  8. Sometimes I'm Happy (3:58)
  9. Don't Worry 'Bout Me (3:50)
  10. Stormy Weather (3:07)
  11. I Wish I Were in Love Again (3:36)
  12. Both Sides Now (5:45)
Eigenlijk kan ik over deze cd niks melden: de hoes doet zijn werk al
En gelijk ook dwalen mijn gedachten af naar de film "Barfly" .....

avatar van Marmelstein
Geweldig album. Joni Mitchell die haar eigen en andere bekende nummers zingt samen met een groot orkest.

avatar van beaster1256
Prachtige cd, uniek en vernieuwend tegelijk en ja ook ik moet aan ' barfly ' denken .

Thijssie024
Ik heb dit album al een aantal jaren, maar met het verstrijken van de jaren komt hij helemaal tot "rijping" zeg maar. De verschillende fases in een relatie komen allen aan bod en worden op een orkestraal bed aangeboden met Mitchell's bourbon gekleurde stem. Het titelnummer is in deze vorm op z'n sterkst en de prijs van de hele cd al waard.

Down_By_Law
De ultieme kerst-CD, helaas nogal misbruikt in de mierzoete film "Love Actually". Het titelnummer is inderdaad nog mooier dan het origineel op "Clouds" (1969), en ook de andere klassiekers die ze hier zingt zijn onweerstaanbaar voor de liefhebber.

dit is die andere cd die ik zo goed vindt van deze dame.
de geleefdheid klinkt zo goed in deze plaat. een vrouw die het leven geleefd heeft,de wereld gezien.

vooral dat nummer both sides klinkt hier vaak door mijn speakers.

5 volwaardige sterren voor deze meesterlijke her opname van nummers.

avatar van Ceasar
Both Sides Now is tijdens de opening van de Olympische Winterspelen 2010 gebruikt! Een balletdanser aan twee koorden voerde op dit nummer een solodans uit waarbij hij ook de lucht in gehezen werd alwaar hij diverse capriolen uithaalde! Was best indrukwekkend en ik was verrast plotseling Joni te horen. Helaas was ze niet aanwezig om het te zingen/playbacken.

avatar van Fingertippie
Deze CD nu enige maanden in huis. Gewelige relaxte,jazzy muziek van haar. Maar geen enkel vergelijk met haar oude CD,s . Ik ken overigs alleen maar Blue. Die ook geweldig mooi is, maar in een geheel andere stijl.

avatar van meneer
Luisterde net naar Blue met ‘A Case of You’ en nu naar hetzelfde nummer maar dan van dit album. Allebei zo verschillend in uitvoering maar toch allebei zo sterk. Soms zeer moeilijk om te beseffen dat dit één en dezelfde Joni Mitchell is die het zingt. Wat moet die vrouw veel hebben meegemaakt om zo van stem te veranderen (en natuurlijk gruwelijk veel gerookt) en ook in uitvoering. Ik ben deze dame flink aan het ontdekken en het is echt een muzikale reis waar ik van leer. Veelzijdig, persoonlijk en bepalend. Dat is hoe ik haar nu leer kennen.

Maar alleen al de verschillende uitvoeringen van zowel ‘A Case of You’ en ‘Both Sides Now’ van ‘oud’ naar ‘nieuw’ is echt één van de sterkste ontwikkelingen die ik ooit in de muziek heb mogen horen. Unieke ervaring.