Boris with Merzbow - Rock Dream (2007)

Japan
Avant-Garde
Label: Southern Lord

1. Feedbacker (35:05)
  2. Black Out (5:19)
  3. Evil Stack (5:04)
  4. Rainbow (4:30)
  5. Pink (4:14)
  6. Woman on the Screen (2:37)
  7. Nothing Special (2:14)
  8. Ibitsu (3:35)
  9. A Bao a Qu (4:35)
  10. The Evil One Which Sobs (13:41)
  11. Flower, Sun, Rain (8:04)
  12. Just Abandoned My-self (13:21)
  13. Farewell (8:11)
avatar van Jochempie
Feedbacker, aaaa!

avatar van pulpjannis
Hele gave live cd! eerste cd is vooral psychedelisch en 2e mee rock.
4* voor nu en later misschien meer

avatar van BlueVelvet
Feedbacker is toch niets anders dan een inferieure uitvoering van de geniale cd van Boris?

avatar van BlueVelvet
Oei, ik had niet gezien dat dit een live-/verzamelalbum was, ik dacht dat het een nieuwe versie van Feedbacker met Merzbow moest voorstellen.
Een paar bekende Boris-nummers, een paar onbekende nummers.
Al met al een aardig ruige plaat, dit

avatar van Zeitgeist
Damn... wat een ongelofelijk heerlijke psychidelica noise dit... zelfs zonder drugs is dit een fenomenale trip...

avatar van Nakur
Wat een geweldige 3LP set is Rock Dreams. Allereerst even citeren:

Feedbacker, aaaa!

Feedbacker is veruit de beste Boris plaat die ik ken en ik was niet scheutig met het uitdelen van sterren (5 in totaal). En de integrale liveuitvoering met Merzbow is ook heerlijk. Fijn om erachter te komen dat Merzbow daadwerkelijk wat toevoegd aan het al niet te versmaden geluid van Boris. Wat dat betreft zijn de twee krachtpatsers een stuk beter in verhouding dan op Sun Baked Snow Cave. En dan heb ik het nog nieteens gehad over de overige groeven van kant B en de gehele schijven van de andere 2LP's. Er wordt met name geput uit nummers van Pink, die tevens een fijne noise-injectie krijgen van Akita. Ook een 'psychedelisch' rustpuntje als Rainbow komt voorbij en als tegen het einde ook Just Abandoned Myself wordt ingezet kan het niet meer stuk. Prima geluid trouwens, al zoek ik nog wel mp3's voor op de koptelefoon (of ze moeten een LP speler uitvinden in zakformaat). Dit is minimaal 4*, puur omdat ik de hele rit pas 2 keer heb gemaakt. Maar het gevoel bekruipt me dat de meter over een paar dagen de 4.00 gemiddeld gaat verlaten.

avatar van The Scientist
wat een enorme herrie

avatar van Nakur
Tip: de cd is nu 6 euro bij Garden of Exile. Kan niemand laten liggen zonder geldige reden. Sorry voor de reclame.

avatar van Amicus
Nakur schreef:

meen je niet, daar ga ik met mijn 22 Euro, hoe kan zo'n album zo goedkoop verkocht worden ?

Voor Feedbacker op dit album zou ik al meer betalen dan 6 Euro ofzo