Big Big Train - The Difference Machine (2007)

Label: English Electric

1. Hope This Finds You (3:12)
  2. Perfect Cosmic Storm (14:40)
  3. Breathing Space (1:47)
  4. Pick Up If You're There (13:39)
  5. From the Wide Open Sea (1:20)
  6. Saltwater Falling on Uneven Ground (12:38)
  7. Summer's Lease (7:34)
voltazy
net toegevoegd en summer's lease klinkt in ieder geval zeer veel belovend.
beetje in de richting van gazpacho en marillion's marbles.

avatar van vigil
Enigszins een goede vergelijking al is dit wel wat zwaarder vanuit muzikaal oogpunt. Wel een erg goede plaat en een van de verrassingen van 2007

voltazy
Kan ik me alleen maar bij aansluiten na beluistering van meerdere nummers. Het duurt zo vreselijk lang voor ik hem binnen heb na bestelling, dus ik hoop hem helemaal te kunnen beluisteren binnenkort.

avatar van ChrisX
Tja, als je hem rechtstreeks bij de band besteld ligt hij met een week op je deurmat en ook nog eens spotgoedkoop.

Dit is een bijzonder plaatje met name omdat ik hem eigenlijk niet zo goed kan plaatsen. De muziek is niet echt makkelijk en snel te verhapstukken en het duurt echt ff voordat de puzzelstukjes op z'n plaats vallen. Maar het lijkt zeker niet op Marillion of Gazpacho.

ChrisX schreef:

weet ik

heb inmiddels zowat alles van big big train. dit album had ik via andere weg besteld, maar dat is bijna alweer een jaar geleden.

avatar van Wolter
Dankzij deze pagina BBT gaan luisteren en dankzij de melding van ChrisX
ChrisX schreef:

heb ik, op Bard na, alles binnen.

avatar van Mindscapes
Wolter schreef:
Dankzij deze pagina BBT gaan luisteren en dankzij de melding van ChrisX

heb ik, op Bard na, alles binnen.

Naar Bard zal je nog lang mogen zoeken, die hebben ze gedelete wegens zelf niet tevreden van

avatar van Wolter
Op de fb-pagina van BBT kun je via dropbox, met instemming van de band, de audiobestanden downloaden. Heerlijk album ook!