Jamie Cullum - Pointless Nostalgic (2002)

Jazz / Pop
Label: Candid

1. You and the Night and the Music (4:10)
  2. I Can't Get Started (5:16)
  3. Devil May Care (3:24)
  4. You're Nobody Till Somebody Loves You (3:44)
  5. Pointless Nostalgic (4:03)
  6. In the Wee Small Hours of the Morning (6:29)
  7. Well You Needn't (3:21)
  8. It Ain't Neccessarily So (4:31)
  9. High and Dry (4:54)
  10. Too Close for Comfort (3:25)
  11. A Time for Love (5:07)
  12. Lookin' Good (3:10)
  13. I Want to Be a Popstarr (4:02)
Prima cd van Jamie. Vind de opvolger eigenlijk nog beter. Grappige is dat ik een aantal jaar geleden zeker niets van dit soort muziek moest hebben, maar nu kan ik er lekker van genieten. Vind je Twenty-something goed, dan kun je deze blindelings aanschaffen. Opvallende cover is Radiohead's High & Dry.

avatar van george clinton
Ik vind het niet echt bijzonder. Jamies stem is niet sterk genoeg voor dit soort songs en daar stoorde ik me wel een beetje aan. Een beetje popjazz. Leuk maar geen kippevelmoment van gekregen.

avatar van platedraaier
Dit is zijn beste cd. De enige echte jazz cd van Jamie. hierna is het als snel makkelijke pop geworden. Maar deze swingt echt.

aERodynamIC schreef:
Opvallende cover is Radiohead's High & Dry.

Inderdaad.
Ik moet zeggen dat hij het niet heel erg slecht heeft gedaan. Maar het origineel blijft echt 1000 zoniet 10000 keer beter.

Jamie's beste cd! Hoewel ik de andere ook super vind. Ik ben gewoon helemaal Jamie fan! Lekker jazzy, heerlijk.

avatar van Niek
Af en toe best leuk, maar tenenkrommende tracks als Well You Needn't verpesten alles. Eigenlijk is Jamie's grootste kwaliteit dat hij symphatiek overkomt. Muzikaal en vocaal stelt het allemaal heel weinig voor.