De Dijk - Zeven Levens (1992)

Label: Mercury

1. Zeven Levens (5:54)
  2. Ze Zeggen (5:23)
  3. Dit Is de Nacht (5:24)
  4. Mooi (2:57)
  5. Leg Me Neer (3:48)
  6. Melkboer Met de Blues (4:40)
  7. Voor de Tover (4:18)
  8. Met Alles Wat Ik Heb (3:54)
  9. Nieuwe Laarzen (Van een Oude Leest) (3:59)
  10. Zo Is het Goed (4:37)
Wat mij betreft de beste Dijk-cd, favoriete nummers zijn Zeven levens, Nieuwe laarzen en Voor de Tover.

Oe streng hoor, die regels.
Ahum ja, ik vind dus 7 Levens ook een echt goede 'plaat'. Volgens mij grotendeels vergeten of nooit-geweten, geen hits erop, maar een paar weken in de lijst gestaan en bij optredens hoor ik er nooit iets van.
Maar het album staat redelijk vers in mijn herinnering, staat ergens op een cassette, en het staat vol sterke nummers, van de ballades Leg Me Neer/Zo I Het Goed, via het swingende 'Ze Zeggen' tot de aparte vertelling van de Melkboer met de Blues. Tijd voor een herwaardering!

avatar van Metal-D78
Ook mijn favoriet van De Dijk. De nummers 7 en 8 zijn wat minder, maar de rest is klasse. De eerste vijf nummers zijn de beste. De Dijk zat hier wel in de meest creatieve periode. Daarna is het commercieel wel beter gegaan (met: Als ze er niet is van De Blauwe Schuit), maar het wordt minder geinspireerd.

Lekkere plaat van De Dijk uitschieters van deze cd vind ik Voor de Tover, de Melkboer met de Blues het enige minpuntje op deze cd is Ze Zeggen, verder is ie top!

avatar van Twinpeaks
Voor mij samen met Niemand in de Stad het beste album van De Dijk . Zeven Levens knalt er lekker in en eigenlijk houden ze dat het hele album wel vast .Als je dan toch een wat zwakkere broeder zou moeten noemen is het voor mij Dit is de Nacht . Voor de rest prima songs, mooie muzikale invulling en een lekkere groove . 4 en halve ster .

avatar van Robje1968
Lekker en krachtig album van De Dijk. Mooie combinatie van Rock en Blues.