André van Duin - 10 Jaar André van Duin (1976)

Label: K-Tel

18. Jo met de Jojo
  19. De Lotto
  20. De Tamme Boerenzoon
avatar van dvdschaaf
Mijn ouders hadden deze langspeelplaat gekocht. Als kind (en de volwassenen toen ook trouwens) vond ik André van Duin geweldig grappig! Als je de beelden of fragmenten nu ziet, vraag je je af waarom. Desalniettemin een leuke herinnering.

avatar van musicfriek
De helft van dit album bestaat uit sketches, mag dit wel?

avatar van Nicolage Rico
musicfriek schreef:
De helft van dit album bestaat uit sketches, mag dit wel?

Die albums van Sesamstraat toch ook?

avatar van musicfriek
Geen idee, ik ken ze niet.

Ruby1966
Hee, dit album had ik als kind ook. Ik heb samen met een vriendinnetje nog de sketch "bloemkool" gespeeld voor de 6e klas lagere school....
Ik was De Groot

avatar van lebowski
Mag ik je verwijzen naat het MuMe fotoalbum voor het plaatsen van bewijsmateriaal

avatar van sq
sq
Ruby1966 schreef:
Ik was De Groot

´ Mag ik van u twee flessen bloemkool ´

Ruby1966
Helaas is er van dit geweldige optreden niets bewaard gebleven

sq schreef:

´ Mag ik van u twee flessen bloemkool ´

Jaaaaaaaa, jij kent het!

Dik Voormekaar die bij het winkeltje spelen uit zijn vel barst en De Groot uitlegt dat 2 flessen bloemkool niet bestaat...
Vervolgens draaien ze de rollen om en is De Groot de verkoper....
Dik vraagt dan om 2 bloemkolen..waarop De Groot zegt:

Ja, dat kan..heb je lege flessen bij je?

Flauwer dan flauw.....maar ik heb die hele sketch nog steeds in mijn hoofd zitten

avatar van HiLL
We zullen doooooorgaan, de kip zei tot de haan..

Nicolage Rico schreef:
Die albums van Sesamstraat toch ook?

Van Kooten en De Bie ook en die mogen niet op de site

avatar van freddze
De albums van Kooten & Bie werden niet toegelaten omdat die hoofdzakelijk sketches bevatten. Albums van Urbanus (met sketches) staan er wel op omdat ze hoofdzakelijk wel liedjes bevatten. Dit album van André Van Duin is blijkbaar heel erg op 't randje (half-om-half sketches half-om-half liedjes)

Ik heb het in de crewmeeting besproken en daar kwam toch vooral naar voor dat als de sketches op het album duidelijk bijzaak zijn - vulsels tussen de hoofdzakelijk - liedjes, dan kunnen ze op de site, anders niet. Maar da's soms dus nogal moeilijk te bepalen.

avatar van Lin
Lin
Ik heb bij andré van duin altijd meer t gevoel dat t juist om de sketches gaat en niet om de liedjes, de sketches zijn toch wat mensen het meeste bijblijven... afgezien van de bekende krakers als willempie bv

en ja, die bloemkolensketch, nu ik t lees zie ik t ineens voor me...en ik hou helemaal niet van de humor van van duin

avatar van kaztor
freddze schreef:

Ik wil hier absoluut het idee van jullie niet bevechten ofzo, maar toch misschien het idee in de groep gooien om ze wel toe te voegen. Er zijn vrij weinig (Nederlandstalige) albums met sketches, velen met enkele liedjes die toch bij zowat iedereen redelijk bekend zijn. En ik zie ze ook niet snel in grote getalen toegevoegd worden, dus vraag ik me af wat het eigenlijk uitmaakt.