Alice Cooper - The Life and Crimes (1999)

Alternatieve titel: The Life and Crimes of Alice Cooper

Label: Rhino

1. The Spiders - Don't Blow Your Mind (2:36)
  2. The Spiders - Hitch Hike (2:01)
  3. The Spiders - Why Don't You Love Me (1:57)
  4. The Nazz - Lay Down and Die, Goodbye [Original Version] (2:07)
  5. Nobody Likes Me [Demo Version] (3:23)
  6. Levity Ball [Studio Version] (4:45)
  7. Reflected (3:14)
  8. Mr. and Misdemeanor (3:00)
  9. Refrigerator Heaven (1:54)
  10. Caught in a Dream [Single Version] (2:55)
  11. I'm Eighteen (2:58)
  12. Is It My Body (2:39)
  13. Ballad of Dwight Fry (6:34)
  14. Under My Wheels (2:47)
  15. Be My Lover (3:21)
  16. Desperado (3:29)
  17. Dead Babies (5:42)
  18. Killer (7:05)
  19. Call It Evil [Demo] (3:28)
  20. Gutter Cat vs. The Jets (4:40)
  21. School's Out [Single Version] (3:31)
  22. Hello Hooray (4:15)
  23. Elected [Single Version] (3:43)
  24. Billion Dollar Babies (3:39)
  25. No More Mr. Nice Guy (3:07)
  26. I Love the Dead (5:07)
  27. Slick Black Limousine (4:27)
  28. Respect for the Sleepers [Demo] (3:48)
  29. Muscle of Love (3:45)
  30. Teenage Lament '74 (3:52)
  31. Working Up a Sweat (3:31)
  32. Man with the Golden Gun (4:09)
  33. I'm Flash (3:11)
  34. Space Pirates (3:13)
  35. Welcome to My Nightmare [Single Version] (2:47)
  36. Only Women Bleed [Single Version] (3:30)
  37. Cold Ethyl (2:54)
  38. Department of Youth (3:17)
  39. Escape (3:14)
  40. I Never Cry (3:43)
  41. Go to Hell (5:13)
  42. It's Hot Tonight (3:21)
  43. You and Me [Single Version] (3:25)
  44. Billion Dollar Babies - I Miss You (3:31)
  45. No Time for Tears (2:59)
  46. Because (2:45)

met Bee Gees

47. From the Inside [Single Version] (3:30)
  48. How You Gonna See Me Now (3:53)
  49. Serious (2:41)
  50. No Tricks (4:15)

met Betty Wright

51. Road Rats (2:43)
  52. Clones (We're All) (2:51)
  53. Pain [Flush the Fashion Version] (4:10)
  54. Who Do You Think We Are [Single Version] (3:05)
  55. Look at You over There, Ripping the Sawdust from My Teddybear [Demo] (3:18)
  56. For Britain Only (3:02)
  57. I Am the Future [Single Version] (3:45)
  58. Tag, You're It (2:52)
  59. Former Lee Warmer (4:07)
  60. I Love America (3:47)
  61. Identity Crisises (2:50)
  62. See Me in the Mirror (3:12)
  63. Hard Rock Summer (2:31)
  64. He's Back [Demo] (3:20)
  65. He's Back [Movie Mix] (3:44)
  66. Teenage Frankenstein (3:32)
  67. Freedom (4:04)
  68. Prince of Darkness (5:09)
  69. Under My Wheels (3:10)
  70. I Got a Line on You (2:59)
  71. Poison (4:27)
  72. Trash (3:58)
  73. Only My Heart Talkin' (4:44)
  74. Hey Stoopid [Single Version] (4:15)
  75. Feed My Frankenstein (4:42)
  76. Fire (3:00)
  77. Lost in America (3:54)
  78. It's Me (4:40)
  79. Hands of Death [Spookshow 2000 Mix] (3:53)
  80. Is Anyone Home? (4:10)
  81. Stolen Prayer (5:36)
beaster1256
ik ga hier geen favoriete tracks bijzetten , dit is onbegonnen werk , dit is meer dan het beste van good old alice , een must voor iedere rockfan met een gevoel voor horror en comedy , schitterende rocksongs en wondermooie ballads

Father McKenzie
Ik heb Cooper eigenlijk enkel kunnen appreciëren in zijn Billion Dollar babies/School's Out periode, dus het handvol sterke songs/hits Elected/No More Mr Nice Guy, School's Out/Hello Hurray... en dan nog één keertje met die lekkere, doch beetje melige single How You Gonna See Me Now.
Heel dat geforceerde-op-de-trein-van-de-new-wave springende met Poison en Trash was al lang mijn ding niet meer.

avatar van c-moon
Father McKenzie schreef:

Sinds wanneer behoren de liedjes "Poison" en "Trash" tot de sijl newwave? Of bedoel je de NWOBHM? Maar dat klopt ook niet...

Misschien toch nog eens naar Alice's recentere werk luisteren hoor, daar zitten best wel goeie dingen tussen, en van een hoger niveau ook dan de door jouw genoemde "Poison" en "Trash", al vind ik dat an sich best leuke (hard-)rocknummers....

avatar van kaztor
Ook ik vind dat het zo'n beetje ophoudt bij Welcome To My Nightmare. Er zitten daarna wel goede dingen tussen het materiaal (Da Da heeft een paar zeer goede nummers) maar het is zo godvergeten gladgestreken en vooral zeer Amerikaans. Z'n begintijd blijft het beste.

avatar van Killeraapje
Prachtig overzicht van het werk van Alice. Ik heb de man pas later ontdekt en heb altijd een zwak gehad voor zijn werk begin jaren tachtig. Hier staan erg coole dingen op zoals Identety Crisis en het nummer met Rob Zombie en ook dat prachtige boekwerk. Ik kan hier werkelijk geen genoeg van krijgen. Het is een schitterende afrondring van al mijn Alice materiaal.

avatar van vielip
Fantastische box!!! Wat een prachtige muziek heeft de beste man toch gemaakt! Ik snap de opmerking van Father McKenzie ook niet want Poison en Thrash is totaal geen new wave!! Als je dat vind heb je ergens een afslag gemist vrees ik

avatar van wwalingebruik
Box zonder 'Halo of flies' LOL

avatar van bikkel2
wwalingebruik schreef:
Box zonder 'Halo of flies' LOL

Ja, echt een gemiste kans. Ik heb wel eens het idee dat alleen ons land die song omarmt heeft.
Is toch een dijk van een song.
Alice en band laten horen dat ze ook ingewikkelder, episch materiaal aankunnen.
Iets wat nog wel eens betwijfelt werd.

Is "I am the future" niet gebruikt in de film "The class of ¨84" ?

avatar van DargorDT
Halo of Flies is mijn favoriete track van Alice.... lang kende ik maar 4 tracks van hem (Halo of Flies, Poison, Elected en Hey Stoopid). Deze ga ik snel eens beluisteren! Ik wil wel meer van de man horen. Dan is dit wel een leuke verzameling natuurlijk. Halo of Flies ontbreekt, maar da's niet erg, dat nummer kan ik toch al dromen