Maxwell - Now (2001)

Soul / R&B
Label: Columbia

1. Get to Know Ya (Intro) (0:04)
  2. Get to Know Ya (4:18)
  3. Lifetime (5:29)
  4. W / As My Girl (3:11)
  5. Changed (4:07)
  6. Noone (4:41)
  7. For Lovers Only (3:42)
  8. Temporary Nite (4:22)
  9. Silently (5:21)
  10. Symptom Unknown (5:37)
  11. This Woman's Work (4:00)
  12. Now / At the Party (5:25)
avatar van musicfriek
Weet er iemand iets over dit album? Ken helaas alleen maar het nummer Get To Know Ya en die vind ik echt fantastisch. Let met name op het intro en dan die blazers erbij, echt kippenvel..

musicfriek schreef:

Dan moet je bij mij zijn

Het is een echt nu-soul album. 'Get to know ya' is een goede graadmeter voor wat de rest van het album is. Een goede afwisseling van mid-tempo en slow nummers. Het grote pluspunt van Maxwell is het gevoel dat hij met zijn stem in de liedjes legt.

De muziek van Maxwell ademt ook veel oude-soul invloeden uit. Heerlijke cd naar mijn mening.

JyG
This woman's work is ook een toppertje.. Werd in de film Love & Basketball gebruikt en ben sindsdien weg ervan...

Echt een top muzikant. De juiste mix tussen zang en instrumenten. Een echte 'relax' cd voor de zwoele avonden. Raar dat ik pas na zoveel jaren dit ontdekt heb.

avatar van Discoverme
Mawell = gevoel. (punt dus)

Get to know ya heeft inderdaad een waanzinnig lekker intro met die blazer en basslijn.

Temporary Nite en No one liggen ook een beetje in die 'funky-lijn'

Lifetime, Symptom Unknown en Changed zijn perfecte ballads en uber-perfect is natuurlijk This Woman's Work.

Ik ga weer eens duiken in het Maxwell-archief

avatar van Madonna
Ik weet nog heeeel goed wanneer ik deze CD had gekocht, namelijk op 11 september 2001. Ik kwam thuis, zag op de TV de beelden en de muziek van Maxwell kon mij zelfs niet meer redden. Ik moet er altijd aan denken, gaat altijd wel even door mijn hoofd als ik de CD luister. Mijn favo op de CD is het nummer "Noone".."Cause there's noone quite like you"...top! Maar over het algemeen beluisterd vind ik deze minder goed klinken dan zijn Debut (Hangsuite)...

-3-

avatar van Den7482
Get To Know Ya.... samen met Ascension het beste nummer wat hij heeft gemaakt, naar mijn mening dan!
Veel soul invloeden op dit album waardoor zijn sound nog een heel stuk meer ontwikkeld en nog volwassener is geworden, iets wat zn sound natuurlijk allang al was. De cover 'This Woman's Work' is overigens knap gedaan!

avatar van Reijersen
Maxwell makes music for the love. Prachtige en vol gevoel gezongen plaat van Maxwell. Echt zo'n artiest die altijd een beetje rond mijn top10 hangt, maar er nooit echt inkomt. I Love this guy's music, en zijn stem is hemels mooi.

Maxwell...is echt een van de puurste artiesten die ik ken. Wat een gevoel, vibe en stem.

Prachtig album!! 4,5*

avatar van daoneandonly
Ookal is t z'n minste van de 3, vanwege het wat mindere gevoel dat ik merk, staat dit album toch erg hoog in m'n All time lijstje.
Wetend dat hij al die nummertjes Live precies even zuiver en smooth zingt als op dit cdtje, maakt dat kleine minpuntje weinig uit.
Het overstroomt nog steeds van die Maxwell vibe, alleen wat minder dan z'n eerste album.

een 4,5

avatar van Will u.be
komt er nog eens wat nieuws van deze man?

Will u.be schreef:
komt er nog eens wat nieuws van deze man?

De drieluik Black Summer Nights is in aantocht. Wanneer precies? Dat is al 20x uitgesteld, dus ik weet het ook niet.

avatar van Kronos
Intussen draai ik dit heerlijke plaatje nog maar eens. Het kan voor mij nog wel een hele lange tijd mee. Als dit opstaat mis ik zelfs de Prince uit de jaren tachtig niet meer.

Mocht ik een schattig eenzaam meisje zijn, dan was Maxwell mijn prins van het nieuwe millennium.

avatar van principal2000
Wederom de typische fijne sound van Maxwell. Een paar lekkere uptempo songs die naar mijn mening op Embrya ontbraken. Ik kan niet goed omschrijven waarom, maar ik vind dit de minste van zijn eerste drie albums, zonder het een slecht album te noemen. Integendeel: het is wel lekker.

avatar van Dirruk
Luistert heel lekker weg. Now/ At The Party is ook een lekkere afsluiter.

avatar van davevr
Ik hoor veel Prince, de stroop ligt er net genoeg op, goede plaat dit.