Elton John - Duets (1993)

Label: Rocket

1. Teardrops (4:52)

met k.d. lang

2. When I Think About Love (I Think About You) (4:34)

met P.M. Dawn

8. Old Friend (4:15)

met Nik Kershaw

9. Go on and On (5:49)

met Gladys Knight

10. Don't Go Breaking My Heart (4:58)

met RuPaul

11. Ain't Nothing Like the Real Thing (3:34)

met Marcella Detroit

12. I'm Your Puppet (3:34)

met Paul Young

13. Love Letters (4:00)

met Bonnie Raitt

14. Born to Lose (4:31)

met Leonard Cohen

15. Don't Let the Sun Go Down on Me (5:46)

met George Michael

16. Duets for One (4:51)
avatar van dvdschaaf
Het verbaasde mij dat deze nog niet op MuMe stond. Ik heb 'm, hij is niet slecht, maar ik draai 'm vrijwel nooit...

EVANSHEWSON
Deze klinkt toch nogal BELEGEN, om het in kaastermen uit te drukken... ook Sinatra's duettenplaten zijn niet zijn beste; Overgeproduceerd, te glad en te gepolijst om echt te kunnen beklijven, niet echt aan mij besteed, dit.

avatar van LucM
Blijkbaar een tussendoortje van Elton John, want ik vind het een weinig geïnspireerd album dat bovendien te glad en te belegen klinkt. "Born to Lose" en "Don't Let the Sun Go Down on Me" vind ik nog de meest interessante nummers hierop, deze versie van "Don't Go Breaking My Heart" kan in de verste verte niet tippen aan het origineel met Kiki Dee. Dit is wellicht het zwakste album in het oeuvre van Elton John.

avatar van papsie
Laat me de sfeer hier eventjes opkrikken. Dit is absoluut geen slecht album. " Don't go breaking my heart " met RuPaul kan niet tippen aan het origineel maar je krijgt wel het gevoelige " True love " met Kiki in de plaats. Een schare van goede artiesten passeren de revue en dit maakt deze CD zeer afwisselend.

avatar van Song4Guy
Ik hou zelf wel van duetten en dit album is zeker niet slecht.
Love Letters met Bonnie Raitt, Born to Lose met Leonard Cohen, en single True Love met Kiki Dee zijn mijn favorieten.
Jammer dat Elton zo'n slechte re-make heeft gemaakt van Don't Go Breaking My Heart met RuPaul. Deze versie kan niet tippen aan het origineel uit 1976.
Elton heeft ook nog een andere versie van Teartrops opgenomen, tezamen met zangeres Lulu.

avatar van Twinpeaks
Ik vind het wel een prima album . Niet ieder duet is geslaagd ( RuPaul) maar over het algemeen is het goed beluisterbaar. In sommige gevallen klinken de stemmen prima bij elkaar. Ook weer zo'n achtergrond album wat niet stoort en waarbij je gewoon je ding kunt doen zonder dat het afleidt,
Ik vind het vermakelijk . 4 sterren

avatar van Bubblez
Ik kan me herinneren dat ik de videoclip van True Love met Kiki Dee vaak voorbij zag komen in de kerstperiode. Het is daarom echt een kerstnummer geworden voor mij. Maar dat is het misschien ook wel, gezien de sfeer van de clip.

Het album zelf heeft een enorm jaren 90 sound, zeker niet tijdloos.

avatar van Theoden King

Ik ben het met je eens, Evanshewson. Wat mij betreft een gladde, weinigzeggende en daarmee overbodige plaat. Het is maar zelden dat duetten-platen tot het beste van een artiest behoren. De enige die ik in dit genre ken en de toets doorstaat is B.B. King - Deuces Wild (1997) - MusicMeter.nl

avatar van spinout
B.B.