The Smashing Pumpkins - Earphoria (2002)

Label: Virgin

1. Sinfony (0:55)
  2. Quiet [Live in Atlanta, 1993] (3:44)
  3. Disarm [Live on English TV, 1993] (2:56)
  4. Cherub Rock [Acoustic] [Live on MTV Europe, 1993] (4:24)
  5. Today [Live in Chicago, 1993] (3:38)
  6. Bugg Superstar (1:29)
  7. I Am One [Live in Barcelona, 1993] (7:55)
  8. Pulseczar (2:27)
  9. Soma [Live in London, 1994] (6:32)
  10. Slunk [Live on Japanese TV, 1992] (2:37)
  11. French Movie Theme (1:50)
  12. Geek USA [Live on German TV, 1993] (4:49)
  13. Mayonaise [Acoustic] [Live Everywhere, 1988-1994] (4:23)
  14. Silverf***/Over the Rainbow [Live in London, 1994] (13:30)
  15. Why Am I So Tired (15:16)
"Ideetje: we hebben nog een videoband van de Smashing Pumpkins. Viewphoria. Maken we nu een dvd van en laten we het dan ook maar op cd gooien, verdienen we er nog wat aan". Zoiets moet het vast gegaan zijn bij de platenmaatschappij. Zakkenvullen heet zoiets. Maar dat neemt niet weg dat hier toch erg leuke dingen op staan. Vooruit dan maar ............

Ik had hem in 1997/8 (weet niet meer precies) al op CD. Toen was ie nog zeldzaam.

Er zijn ook erg veel bootlegs in omloop van optredens uit deze tijd. Altijd leuk als het dan op een cd als deze verschijnt, want het klinkt toch net even beter allemaal.

avatar van Dielie
zeer leuk hebbedingetje voor de fans, nummers zijn soms in een nieuw jasje gestoken, kwaliteit is dik in orde voor een live-album, meestal nummers vanop Siamese Dream, voor de fans: 4,5 zeker da nummer die daar zo een kwartier lang door ga, :

oja, check de dvd!!

Allmusic
1* voor Silverfuck, 0* voor de rest.

avatar van Dielie
^ gast..

waarom zo overdrijven, stem dan gewoon niet eh

Allmusic
Waarom zou ik niet mogen stemmen? Ik heb alle reguliere SM-albums en een aantal EP's. Siamese Dream staat zelfs in mijn top 10.

Een goede live-band heb ik het echter nooit gevonden. Deze cd valt me dan ook erg tegen. Op de laatste 2 nummers na hoef ik 'm dan ook nooit meer te horen. Dan is die 1* toch wel verdiend lijkt me.

aERodynamIC schreef:

Ik betwijfel of deze CD officieel uitgekomen zou zijn als de release van die videoband indertijd niet al vergezeld was gegaan van een promo-CD, die vervolgens een gewild en hevig gebootlegd collectorsitem werd.

Inderdaad. Zelfs een kopie leverde destijds nog aardig wat op eBay.

avatar van mkrake
1,5
Wat een geluidskwaliteit!!!!! Lijkt wel dat het op een cassettebandje is opgenomen. Echt slecht dit!!!!!!

thebyrds69
Ik ga deze maar eens aanschaffen, ik ben benieuwd! De commentaren wisselen nogal dus... deze plaat heeft mijn aandacht getrokken.

avatar van barrett
1,5
Jammer maar een slechte mix van live en studiosnufjes, nergens kan het echt boeien. Dit is gewoon één puinhoop, een grote chaos...

avatar van Ducoz
Allmusic schreef:

Veel pumpkin nummers zijn live op genomen en op reguliere cds gezet, daar is geen studio aan te pas gekomen

avatar van barrett
1,5
Ja , dat kan ik best geloven, hun live reputatie was ook niet helemaal dat als ik het goed voorhad...

barrett schreef:
...hun live reputatie was ook niet helemaal dat...

Eh, we hebben het hier over de Smashing Pumpkins??

Ja... hun livereputatie was nogal wisselend. Heb dat zelf ook mogen ervaren met een geweldig concert in Vredenburg en een baggeroptreden in Ahoy. En nog een paar concerten daar tussenin.

avatar van Ducoz
Tja, een beetje een rare verzameling van nummers.
Bugg Superstar valt nogal uit de toon tussen de live tracks uit 94 e.d.
Pulseczar is ook weer heel anders en zijn beide geloof ik gewoon studio tracks.

De live tracks vind ik prima en ben blij dat ze rauwer en vooral heavier klinken. BAM, Quiet, in your face!

Maar wat Sinfony er op doet, geen idee... waardeloze toevoeging.

Maar voor de tracks die er dan opstaan 4* al vind ik Cherub Rock enigszins on herkenbaar