zoeken in:
0
geplaatst: 26 juli 2011, 12:22 uur
Nou is er toch wel redelijk gestemd op haar en ook zijn er users die haar op de rotatielijst hebben geplaatst .
En ja misschien dat het drama Noorwegen het e.e.a. overschaduwd .
En ja misschien dat het drama Noorwegen het e.e.a. overschaduwd .
0
geplaatst: 26 juli 2011, 12:27 uur
Er werd door sommigen gezegd dat Back to Black nu wel naar een gemiddelde van boven de 4* zou gaan, maar dat is geenszins het geval. Het Michael Jackson-effect blijft een beetje uit.
0
geplaatst: 26 juli 2011, 14:55 uur
Wordt Amy Winehouse nu nog veel meer op de radio gedraaid dan voorheen of valt dat mee? Luister totaal geen radio de laatste tijd.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 juli 2011, 15:06 uur
Thriller steeg ook geen drie tiendes in drie dagen, hè. Geduld is een schone zaak. 

0
geplaatst: 26 juli 2011, 15:24 uur
Ik luister geen muziekradio, maar op MTV werden zondag wel clips van Amy Winehouse uitgezonden. Dat was de eerste keer dat ik daar videoclips zag in tijden...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 juli 2011, 22:14 uur
Hm, als dit door was gegaan was dat vast niet al te best geweest voor dat meisje.
0
geplaatst: 31 juli 2011, 22:18 uur
Als ik de moeder van dat kind was, zou er geen haar op m'n hoofd zijn geweest die adoptie aan Amy Winehouse zou overwegen. Het kind kan beter in armoe leven dan met een alcoholische moeder...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 juli 2011, 22:21 uur
Precies, en daar blijft het niet bij: drugs, stress, drukte i.v.m. opnames en tours, e.d. Een moeder moet voldoende thuis zijn voor een kind (ook al is ze al 10 jaar).
0
geplaatst: 1 augustus 2011, 12:50 uur
Als die adoptie gelukt was zou de krantenkop misschien wel geweest zijn:
"Amy Winehouse dood aangetroffen door haar 10 jarige dochter".
Ik dacht dat het allemaal al triest genoeg was.
"Amy Winehouse dood aangetroffen door haar 10 jarige dochter".
Ik dacht dat het allemaal al triest genoeg was.
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 09:01 uur
^ALS mijn tante klootjes had gehad was het mijn oompje geweest.... 

0
geplaatst: 7 augustus 2011, 23:41 uur
Afgelopen zaterdag op de BBC gekeken naar een concertregistratie uit 2007, vlak na de Mercury-awards van dat jaar. Veel nummers van Back to Black, maar ook een aantal van Frank - de uitzending eindigde met Monkey Man, dat ook op Ska ep staat, een 12". Het materiaal voor die bootleg (?) is wellicht afkomstig van dit concert (e.p is later ook opgenomen op de deluxe editie van Back to Black).
Anyway, imo zijn er weinig blanke zangeressen die zo overtuigend zwarte muziek kunnen zingen. Er zijn er meerderen (wellicht), maar toen ik van de week dit album van Janis draaide moest ik daar onwillekeurig aan denken: wat de titelsong Kozmic Blues met me doet, doet ook de titelsong Back to Black met me: het raakt me, het zijn gewoon ijzersterke, tijdloze, doorvoeld gezongen songs.
Anyway, imo zijn er weinig blanke zangeressen die zo overtuigend zwarte muziek kunnen zingen. Er zijn er meerderen (wellicht), maar toen ik van de week dit album van Janis draaide moest ik daar onwillekeurig aan denken: wat de titelsong Kozmic Blues met me doet, doet ook de titelsong Back to Black met me: het raakt me, het zijn gewoon ijzersterke, tijdloze, doorvoeld gezongen songs.
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 00:25 uur
Ik geloof dat ik hetzelfde concert laatst heb gezien, het werd ook uitgezonden op de Nederlandse tv, ik geloof op de VPRO. Mooi concert inderdaad, en de afsluiter vond ik erg leuk. Ik denk dat ik die Ska EP maar eens ga proberen. Erg leuk hoe je haar daar ziet dansen. Ik las in een interview dat ze eigenlijk niet zo goed kan dansen en dat ze op het podium altijd van die korte, eigenlijk wat sletterige, rokjes aandoet, omdat ze dan beter kan dansen. Ik vond haar bij dat concert, bijvoorbeeld bij Monkey Man ook wat knullig dansen, wat onbeholpen, maar juist daardoor had het wel wat. 

0
geplaatst: 8 augustus 2011, 00:45 uur
Amy Winehouse op affiche tegen legalisering drugs
De jongerenafdeling van de Zwitserse extreemrechtse partij UDC zet kwaad bloed onder de fans van Amy Winehouse. De partij zette een foto van een duidelijk aangeschoten Winehouse op een affiche met het opschrift: 'Een stem zonder uitkomst. Geen legalisering van drugs'. Het affiche zorgt voor ophef in Zwitserland, waar binnenkort een referendum wordt gehouden rond de legalisering van drugs.
In culturele circuits wordt geschokt gereageerd. 'Het is schandelijk de dood van een persoon, artiest of niet, op dergelijke manier te misbruiken', stelt Charlotte Carrel, directrice van Rock Oz'Arènes. 'En ik ben zeker dat het averechts werkt als boodschap bedoeld om jongeren van drugs af te houden'.
Gregory Logean, voorzitter van UDC, ziet er echter geen problemen in: 'We gebruiken een beeld dat iedereen kent en dat overal verschenen is. Amy Winehouse liet zich opmerken door haar muziek maar ook door haar drank- en drugsmisbruik. Niet onze methode is schokkend, de realiteit is schokkend'.
Bron: Het Parool
De jongerenafdeling van de Zwitserse extreemrechtse partij UDC zet kwaad bloed onder de fans van Amy Winehouse. De partij zette een foto van een duidelijk aangeschoten Winehouse op een affiche met het opschrift: 'Een stem zonder uitkomst. Geen legalisering van drugs'. Het affiche zorgt voor ophef in Zwitserland, waar binnenkort een referendum wordt gehouden rond de legalisering van drugs.
In culturele circuits wordt geschokt gereageerd. 'Het is schandelijk de dood van een persoon, artiest of niet, op dergelijke manier te misbruiken', stelt Charlotte Carrel, directrice van Rock Oz'Arènes. 'En ik ben zeker dat het averechts werkt als boodschap bedoeld om jongeren van drugs af te houden'.
Gregory Logean, voorzitter van UDC, ziet er echter geen problemen in: 'We gebruiken een beeld dat iedereen kent en dat overal verschenen is. Amy Winehouse liet zich opmerken door haar muziek maar ook door haar drank- en drugsmisbruik. Niet onze methode is schokkend, de realiteit is schokkend'.
Bron: Het Parool
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 10:53 uur
Van beide kanten snap ik het wel. Op veel van zulke affiches worden foto's van mensen gebruikt, denk hierbij aan 'zielige' Afrikaanse kinderen. Het zorgt voor een schrikeffect, vooral als er een populair artiest wordt gebruikt. Zelf vind ik dit een lastige situatie omdat ik voor beide kanten wel goede argumenten kan verzinnen.
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 11:27 uur
Ik vind een dergelijk bericht een 'fait divers' dat eigenlijk niet op een artiestenpagina thuishoort. Wat voegt het toe? Lezen kunnen we allemaal en dit feit wordt waarschijnlijk zonder meer overgenomen door veel krantensites.
Beetje bizar dat je meent een beeltenis van een onlangs overleden artieste (nog geen uitsluitsel over doodsoorzaak) zo ten eigen voordele meent te moeten benutten. Herinner me van een aantal jaren geleden de zgn schokkende campagne van Benetton -kreeg menigeen ook een vieze smaak van in de mond.
Het zou een andere zaak zijn geweest als ze instemming van Mitch Winehouse (en zijn Foundation) hadden gevraagd. Zoals het nu ervoor staat, is dit een vunzige publiciteitsstunt die wel wel meer kennen.
Respect graag
Beetje bizar dat je meent een beeltenis van een onlangs overleden artieste (nog geen uitsluitsel over doodsoorzaak) zo ten eigen voordele meent te moeten benutten. Herinner me van een aantal jaren geleden de zgn schokkende campagne van Benetton -kreeg menigeen ook een vieze smaak van in de mond.
Het zou een andere zaak zijn geweest als ze instemming van Mitch Winehouse (en zijn Foundation) hadden gevraagd. Zoals het nu ervoor staat, is dit een vunzige publiciteitsstunt die wel wel meer kennen.
Respect graag

0
geplaatst: 8 augustus 2011, 11:55 uur
Ik ben het wel met Mjuman eens, het heeft geen directe link met de artieste Amy en zou dus kunnen slaan op iedere bekendheid die met verslavingsproblemen te kampen heeft/had.
Amy Winehouse wordt nu wel heel erg nadrukkelijk in de media als zuipschuit etc. afgeschilderd.
Er is weinig (minder) aandacht voor haar muzikaal nalatenschap.
Amy Winehouse wordt nu wel heel erg nadrukkelijk in de media als zuipschuit etc. afgeschilderd.
Er is weinig (minder) aandacht voor haar muzikaal nalatenschap.
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 12:16 uur
Daar ben ik het mee eens, hoe zal men haar over 10 jaar zien?
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 12:30 uur
Mjuman schreef:
Afgelopen zaterdag op de BBC gekeken naar een concertregistratie uit 2007, vlak na de Mercury-awards van dat jaar.
Afgelopen zaterdag op de BBC gekeken naar een concertregistratie uit 2007, vlak na de Mercury-awards van dat jaar.
Daar heb ik ook naar gekeken. Voorafgaand aan dat concert werden ook liveregistraties bij Jools Holland uitgezonden en een paar korte interviews.
Ik vind Amy redelijk geweldig. Minpuntjes zijn voor mij dat ze net iets te vaak roeperig gaat zingen (zeker live) en dezelfde technische truken bovenhaalt waarbij het zingen dan niet altijd doorvoeld aanvoelt.
Mjuman schreef:
Anyway, imo zijn er weinig blanke zangeressen die zo overtuigend zwarte muziek kunnen zingen. Er zijn er meerderen (wellicht),...
Anyway, imo zijn er weinig blanke zangeressen die zo overtuigend zwarte muziek kunnen zingen. Er zijn er meerderen (wellicht),...
Zoals mijn grote favoriet, Dusty Springfield.
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 12:32 uur
Kill_illuminati schreef:
Daar ben ik het mee eens, hoe zal men haar over 10 jaar zien?
Daar ben ik het mee eens, hoe zal men haar over 10 jaar zien?
Daartegen hebben de gieren alweer lang een ander aas gevonden en is de muziek wel weer boven komen drijven. Maar die zal nooit helemaal los staan van haar tragische verhaal.
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 13:05 uur
Mjuman schreef:
Anyway, imo zijn er weinig blanke zangeressen die zo overtuigend zwarte muziek kunnen zingen. Er zijn er meerderen (wellicht),...
Anyway, imo zijn er weinig blanke zangeressen die zo overtuigend zwarte muziek kunnen zingen. Er zijn er meerderen (wellicht),...
Kronos schreef:
Zoals mijn grote favoriet, Dusty Springfield.
Zoals mijn grote favoriet, Dusty Springfield.
Daar heb je een GOED punt; ik moet hoognodig eens wat op vinyl aanschaffen, want dat hoort imo wel dat soort muziek.
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 00:35 uur
Het concert waar Mjuman en Arrie het over hadden is trouwens gewoon te koop als muziek-dvd onder de titel I Told You I Was Trouble. Erg de moeite inderdaad!
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 01:50 uur
Dat op de muziek-dvd is nog een ander concert, in Shepherd's Bush Empire.
Hetgene dat de BBC zaterdag uitzond was in de Porchester Hall, eveneens Londen 2007.
Hetgene dat de BBC zaterdag uitzond was in de Porchester Hall, eveneens Londen 2007.
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 07:21 uur
^ Maar... eerlijk is eerlijk... de shows van Amy waren allemaal hetzelfde, en niet echt bijster interessant visueel gezien........ dus wat maakt het eigenlijk uit welke show je ziet... (uiteraard in enigszins nuchtere toestand dan,...;) )
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 11:51 uur
Ik vond het toch een meerwaarde ook deze te zien. Nummers worden net wat anders gebracht en de sfeer verschilt ook enigszins.
0
geplaatst: 23 augustus 2011, 19:52 uur
Geen drugs aangetroffen in lichaam Amy Winehouse
In het lichaam van de overleden zangeres Amy Winehouse zijn geen illegale drugs aangetroffen. Dit blijkt uit het toxicologisch rapport. Amy was wel onder invloed van alcohol, maar het is nog niet bekend of dat een rol heeft gespeeld in haar overlijden vorige maand.
De 27-jarige souldiva werd op 23 juli dood in haar huis in Londen gevonden. De lijkschouwing direct daarna kon de doodsoorzaak van de zangeres niet naar boven halen. Een ander onderzoek, dat in oktober afgerond moet zijn, moet licht werpen op de doodsoorzaak.
Amy Winehouse was de eerste Britse ooit die vijf Grammy's won. Haar album Back to Black werd meer dan tien miljoen keer verkocht. Het succes kon niet verhinderen dat haar zelf-destructieve karakter steeds meer met haar op de loop ging. Problemen met haar gezondheid, relaties en drugs stapelden zich op. Ze haalde de top en viel daarna diep. Tot ze dood werd aangetroffen in haar woning in Noord-Londen.
Nieuwe muziek
Met haar overlijden heef Winehouse een schat aan niet eerder uitgebrachte muziek achtergelaten. Het is echter nog niet duidelijk of deze nieuwe nummers uitgebracht worden. Woordvoerder van de familie Winehouse, Chris Goodman, laat weten 'dat er nog niet gesproken is over het vrijgeven van nieuw materiaal van de zangeres'. Eerst moet duidelijk worden in hoeverre de nummers 'af' zijn.
Bron: de Volkskrant
In het lichaam van de overleden zangeres Amy Winehouse zijn geen illegale drugs aangetroffen. Dit blijkt uit het toxicologisch rapport. Amy was wel onder invloed van alcohol, maar het is nog niet bekend of dat een rol heeft gespeeld in haar overlijden vorige maand.
De 27-jarige souldiva werd op 23 juli dood in haar huis in Londen gevonden. De lijkschouwing direct daarna kon de doodsoorzaak van de zangeres niet naar boven halen. Een ander onderzoek, dat in oktober afgerond moet zijn, moet licht werpen op de doodsoorzaak.
Amy Winehouse was de eerste Britse ooit die vijf Grammy's won. Haar album Back to Black werd meer dan tien miljoen keer verkocht. Het succes kon niet verhinderen dat haar zelf-destructieve karakter steeds meer met haar op de loop ging. Problemen met haar gezondheid, relaties en drugs stapelden zich op. Ze haalde de top en viel daarna diep. Tot ze dood werd aangetroffen in haar woning in Noord-Londen.
Nieuwe muziek
Met haar overlijden heef Winehouse een schat aan niet eerder uitgebrachte muziek achtergelaten. Het is echter nog niet duidelijk of deze nieuwe nummers uitgebracht worden. Woordvoerder van de familie Winehouse, Chris Goodman, laat weten 'dat er nog niet gesproken is over het vrijgeven van nieuw materiaal van de zangeres'. Eerst moet duidelijk worden in hoeverre de nummers 'af' zijn.
Bron: de Volkskrant
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 augustus 2011, 21:07 uur
Is het heel vreemd dat ik niet geloof dat ze de oorzaak nog niet hebben achterhaald? Dit lijkt bij beroemdheden altijd langer te duren...
0
geplaatst: 25 augustus 2011, 12:15 uur
lennon schreef:
^ toch wel verassend te noemen...
^ toch wel verassend te noemen...
In rechtspraak heet een verdachte onschuldig te zijn totdat het tegendeel is bewezen. Hier wordt voetstoots o.g.v. reputatie - oja resultaten behaald in het verleden geven geen garantie... - een aantal dubieuze vooroordelen gereflecteerd. Van de kant van haar management, haar vader en nabije vrienden is regelmatig benadrukt dat ze de laatste weken clean was. Deskundigen hebben gewezen op het gevaar om in één keer (niet geleidelijk afbouwend) te stoppen met drugs
Gelieve u te melden bij uw lokale koster voor de workshop De klok horen luiden en de klepel vinden. Shame on you

0
geplaatst: 25 augustus 2011, 12:19 uur
Mjuman schreef:
Gelieve u te melden bij uw lokale koster voor de workshop De klok horen luiden en de klepel vinden. Shame on you
Gelieve u te melden bij uw lokale koster voor de workshop De klok horen luiden en de klepel vinden. Shame on you
Je gaat me toch niet vertellen dat dat ook niet het 1e was wat jij dacht toen je het nieuws over haar dood vernam? Dat spookt toch meteen door je hoofd...
Verder heb ik helemaal geen oordeel, maar vind het wel een verassing, en het verbaasd me overigens nog steeds niet dat haar lichaam helemaal "op" was na alles wat ze haarzelf heeft aangedaan.. Dus misschien is het wel een "ordinaire" harstilstand geweest, maar als gevolg van drugs/drank gebruik in het verleden? Het is allemaal mogelijk.. maar uiteraard is dat alleen maar gissen.. maar een logische gok als je het mij vraagt..... Als je 27 bent en gezond, ga je namelijk niet "zo maar" dood...
* denotes required fields.
