menu
zoeken in:
avatar van Guinness1980
Pinsnider schreef:
Probeer deze eens:
Kent Lyrics English Translations & Swedish Text - kent.awardspace.com
Dan heb je wel de vertaling, maar vervolgens moet je nog aan de puzzel over wat alles zou kunnen betekenen...:-)


Dit is handig

avatar van SirNoodle
Een nieuw album op komst... een nieuwe poging om de band naar Nederland/Belgie te laten komen Waar zitten de Kenthousiatelingen?

avatar van Pinsnider
Ja, hier!!
Wat had je een mooie berichten bij de Kent-platen geplaatst trouwens!!
Ben wel zeeeeer benieuwd hoe de nieuwe plaat gaat klinken. Hopelijk kunnen ze weer net zo verrassen als destijds met Du & Jag Döden of Röd!!

avatar van SirNoodle
Ik wacht gewoon op het nieuwe werk, kan ik mijn vakantie ook wat plannen

avatar van SirNoodle
Geef toe: meestal zijn ze uw geld niet waard, die verzamelaars van uw favoriete groep die u in de winkel vindt. De platenfirma denkt dat enkel singles in aanmerking komen en een artiest zelf is ook al zelden goedgeplaatst om eigen werk te beoordelen

Zo kondigt de site www.enola.be altijd een eigenzinnige top 10... dus waarom niet eens eentje voor Kent

In willekeurige volgorde, mijn persoonlijke favorieten, vandaag 28/02/14 (vraag het me morgen en het zal wel weer anders zijn ):

1/ 999: Vanaf de eerste seconden dendert dit voort, zalige haa-haa-haaa-haaaa zang, een lap tekst over Michael Jackson, Pepsi en Cola, en het stopt pas met voort denderen helemaal aan het eind, als het echt over de 999 goeie & foute zaken gaat. En dan komt die zalige drumroffel nog helemaal op het einde.

2/ Palace & main: in een lange reeks puntige rocksongs van Kent steekt deze er voor mij toch altijd weer bovenuit. Een superieur begin, briljant refrein. De rockversie van Kent op zijn best

3/ Socker: een eeuwige persoonlijke favoriet. Het beste voorbeeld van hoe Kent een song laagje per laagje kan laten opbouwen, om dan heel op het einde terug te vallen op het basiselement. Zalig drumritme en een simpel treurig piano-riedeltje

4/ Mannen I den Vita Hatten (16 år Senare). Tja, wat valt hierover nog te zeggen. Een klassieker op een klassiek album. De gitaar moet nog maar gestemd worden op de beginklank, en elke Kent fan zit al in de zevende hemel. We gaan allemaal toch maar dood, maar tenminste op hemelse klanken.

5/ Det Finns Inga Ord. Kippevel-nummertje. Traag en pakkend, met wat bevreemdende geluiden die heen en weer kaatsen, en op het einde een mooie uitbarsting. Voor donkere avonden.

6/ Rollercoaster. Engelstalige versie, omdat ik een fan ben van de tekst. Een kleine verwijzing naar Blade Runner (like tears in the rain), een geweldig nummer dat ook prachtig op- en afbouwt

7/ När Det Blåser På Månen. Wie o wiee zorgt ervoor dat dit eens op een setlist geraakt? De tekst gaat grotendeels aan me voorbij, maar de muziek zorgt voor een enorme melancholische sfeer. Melancholische Kent op zijn best. Vanop het debuutalbum, en toen moest nog zoveel moois komen.

8/ Beredd På Allt. Ik vind de diepe bassen in dit nummer geweldig. Meer pop dan rock, ingetogen en toch krachtig. R-A-D-S-L-A, we zijn er klaar voor.

9/ Vinternoll2. Fantastisch nummer. De gitaarriff is een absolute oorwurm. En ik word altijd opgewekt van het nummer, gezellig meeroepen met het refrein, een echte rush van positivisme als dit voorbijkomt.

10/ 747. De Engelse versie, voor de briljante tekstflard 'so this is all we need, the fully airconditioned sound of speed', die het gevoel van de hoes van Isola perfect onder woorden brengt. En omdat het het nummer is waar ik echt door Kent gebeten ben geworden. En omdat het het subliem is.

Anyone with their 10 cents/songs?

avatar van Pinsnider
Mooimooi prachtig prachtig!! Ik ga er eens over nadenken
Trouwens:

30 APRIL NIEUWE PLAAT!!!!!!!!

avatar van Pinsnider
Eerst een reactie en daarna maar eens zelf over de brug komen:

SirNoodle schreef:
[i]
In willekeurige volgorde, mijn persoonlijke favorieten, vandaag 28/02/14 (vraag het me morgen en het zal wel weer anders zijn ): Dit heb ik dus ook. Iedere dag is er weer een andere Kent plaat favoriet, dus dat betekent dat we deze exercitie vaak kunnen herhalen....
1/ 999: Erg mooi liedje, maar het heeft me -net als 747- nooit heel erg geraakt. Al was het live wel genieten geblazen!!
2/ Palace & main: Ja mooi! Vooral die wat vreemde extra "beat" die er in zit maakt het magistraal
3/ Socker: Vond ik altijd heel mooi maar ben ik wat op uitgekeken. Blijft natuurlijk top
4/ Mannen I den Vita Hatten (16 år Senare). Ja, is natuurlijk klassiek en misschien wel hun beste, algemeen bekeken. We gaan allemaal dood, maar wat hebben we een pret
5/ Det Finns Inga Ord. Wel heel erg Coldplay, maar dan natuurlijk 100.000x beter!!!
6/ Rollercoaster. Verrassend om een engelstalig nummer te kiezen. Die engelse nummers trek ik erg slecht. Wel mooi nummer natuurlijk.
7/ När Det Blåser På Månen. Ben d'r bang voor dat ze dit niet meer zo vaak gaan spelen. Was het niet hun allereerste single??
8/ Beredd På Allt. Mja, misschien moet ik deze nog eens vaker beluisteren. Hij is wel heel erg prettig duister
9/ Vinternoll2. Jaaaa, dat is nog eens een B-kantje!!!!
10/ 747. Bij mij is alles gestart met een zwitserse flatgenoot tijdens mijn verblijf in Uppsala die met Isola kwam aanzetten en een labcollega die me Hagnesta Hill leende. lekker luisteren in het donker en -20 buiten.... Wat een geld heeft me die avond later nog gekost


1. Minimalen. Op dit moment misschien wel het beste liedje ooit en Kent op zijn best. DE perfecte mix van hun rockgeluid met elektronika. En er lijken wel 6 lagen over elkaar heen liggen, terwijl alles moeiteloos en magistraal in elkaar valt.

2. Mannen i den Vita Hatten. Tsja, daar kan ik natuurlijk niet onderuit...

3. 400 Slag. En je incasseert 400 slagen, ladieda! Heerlijk, die bijtende teksten met lalala gecombineerd en heerlijke muziek. Klassieker geworden na onze eerste concertervaring waarbij dit nummer geweldig werd ingezet. Je zou er bijna bas om gaan leren spelen....

4. Töntarna. Beetje zoals bij Minimalen maar dan met minder echte instrumenten op het eerste gehoor. Maar hoe ook hier alles tot in de puntjes klopt (vooral naar het einde) is ongeevenaard.

5. Jag Ser Dig. Een lekkere recht-toe-recht aan plaat die gewoon heerlijk in het gehoor ligt. Hier druipt het liedjesschrijftalent vanaf. En wat voor hit zou dit geweest zijn als het in het engels was gezongen en een Brit het had uitgebracht?

6. Nihillisten. Dat DIT nooit op een reguliere LP is gekomen is zowel een schande als onbegrijpelijk. Wat een energie, wat een wereldnummer

7. Elefanter. Dat trompetje. Wat een subtiel en machtig detail! En verder natuurlijk de eerste kennismaking met de nieuwe Kent. Eerste reactie bij de eerste luisterbeurt: WTF... Maar wat viel het kwartje daarna snel!

8. Noll. Vooral het slepende, stuwende ritme van deze plaat is machtig. Zijn er ooit zulke goede refreinen gemaakt, waarbij muziek en tekstritme zo goed bij elkaar passen? Tip: meid/mijd de engelstalige versie

9. Kungen är Död. Over fijne refreintjes gesproken. En ook een heerlijk nummer om een plaat mee te beginnen. Dit soort kwaliteitsliedjes worden gewoon achteloos uit de mouw geschud.

10. Ensamheten! Ensamheten! Hoe lekker kan een nummer ontsporen met rare bliepjes en een simpel maar doeltreffend gitaarriffje.

En dan heb ik nog niet eens På Drift, Bianca, Revolt III, Rosor & Palmblad, Taxmannen, Låt Dom Komma, Ingen Kommer att tro Dig, Pärlor, En Timme en Minut, Elvis, Beskyddaren, Längesen vi sågs, enz enz genoemd.... Wat een rijkdom....

avatar van SirNoodle
Ook even reageren...
Allereerst algemeen: merk ik wat meer electronische liefde aan jouw zijde

1/ minimalen: je hebt die al eens ergens als favoriet vermeld, en ik ben er toen wat meer naar gaan luisteren, maar het klikt echt niet. Het is niet slecht, maar het staat niet vooraan in de rij van Kent-nummers die ik nog eens wil beluisteren

2/ duidelijk
3/ 400 slag: aaah, geweldige intro alleen al, zit in de groep 'net-achter-de-favorieten', zoals bvb ook taxmannen
4/ töntarna en 7/elefanter: eigenlijk moeten die er wel in, maar wat moet ik dan schrappen
5/ jag ser dig: geweldig goed, maar wat teveel gehoord (beetje zoals 'socker' bij jou vermoed ik), heb ik ook wel voor mezelf verknald door het maanden als ochtendwekker-liedje te zetten, en de intro ook als ringtone voor mijn gsm te gebruiken (werkt echt wel goed, ingenting is ook heel geschikt )
6/ nihilisten en 8/noll: ken ik, maar niet goed, daar zullen we dus even terug meer aandacht aan besteden, altijd leuk nieuwe ontdekkingen in bestaand werk
9/ king is dead: hier verkies ik dan wel de zweedse versie, maar ik vind het niet. Op Isola hou ik vooral van de engelstalige versies, op Hagnesta Hill is het een mix van beide
10/ 1 van mijn vroege favorieten van röd, maar wat ondergesneeuwd geraakt doordat het op concerten niet aan bod komt

En uit je extra lijstje stonden På Drift, Revolt III, Pärlor, En Timme en Minut ook nog op de 'selectielijst'. En ik had nog ondermeer Celsius, Romeo atervander ensam, Chans, Quiet heart, Sjukhus, 2000, Sundance Kid, ...

Een 'mooie eeuw' muziek !!

avatar van Pinsnider
Mooie reactie!
Over de elektronica voorkeur: wat ik het mooie aan kent vind is dat ze zich mee-ontwikkelen met mijn persoonlijke smaak. Vroeger was het vooral gitaar, nu meer elektronica of liefst een combinatie. Zo kan ik ook helemaal lyrisch worden van nummers als Motion Sickness van Hot Chip en Cyclo van Zazie.
Jij noemt overigens Romeo etc. Dat is toch inderdaad ook wel een heel puik nummer! En dan was ik Sjukhus ook nog vergeten... manmanman
...en wat te denken van de nieuwe singel..????

avatar van rzasa
Ja, wat vinden we ervan?

avatar van SirNoodle
Ik hou wel van de nieuwe single, maar het is momenteel geen gigantische uitschieter, een gewoon mooi Kent nummer. Maar het is nog vroeg voor grote oordelen
Tekst vind ik wel geweldig.

avatar van Pinsnider
Echt ongelofelijk! Ze flikken het gewoon weer! Wederom een geniale plaat en wederom weten ze te verrassen en te vernieuwen!!! Hoe is het mogelijk!!!
Vele helden zijn de afgelopen jaren gesneuveld (Pumpkins, Muse, Mew, Roxette) maar Kent blijft maar verbazen. Wat een nummer!! Hulde!!

avatar van Mjuman
Pinsnider schreef:
Vele helden zijn de afgelopen jaren gesneuveld (Pumpkins, Muse, Mew, Roxette) maar Kent blijft maar verbazen. Wat een nummer!! Hulde!!


Hoppsan - sånt skriver man bara här. Jag och kompisen min har svårt att tro på det

Er is zoveel leukers in Zweden aan de hand - check het Labrador-label ook eens pågar! En voor de lökmök oa Boeoes Kaelstigen - YouTube, div remixen ook voor Firefox AK, fijn poppi

YouTube - FIREFOX AK - BOOM BOOM BOOM
en deze: YouTube - Jonathan Johansson - Aldrig Ensam (Boeoes Kaelstigen remix)

avatar van Pinsnider
hahaha, ga ik gelijk eens beluisteren!!
Maar daarnaast blijf ik wel lyrisch over kent hoor . Al jaren luister ik bijna wekelijks nieuwe muziek, vooral dankzij dit machtige forum, maar de heren blijven nog steeds op eenzame hoogte voor mij....

avatar van Mjuman
Ach de box staat hier achter me en ook Röd heb ik - ik had alleen wel wat uit te leggen aan mijn kompis, som skrattade ihjäl sig. Hij is echt into heavier stuff - free jazz, maar heeft ook wel wave in zijn bloed. A propos nu wave zijn er aardig wat goede Zweedse bands.

Denk trouwens dat die gast van Record Hunter (Stockholm) volgende maand ook wel in Utrecht zal zijn - vorige keer had ie mooie Kent goodies (2 * 10"en zo); van hem ook 2* Marie Fredriksson gekocht (lp).

avatar van wizard
Het is wel een leuk singletje maar het enthousiasme van Pinsnider is bij mij nog ver weg. Ik ben benieuwd hoe het album uit gaat pakken.
Tekst is intrigerend, maar mijn Zweeds is niet goed genoeg om uit te kunnen maken of het maatschappijkritiek of gewoon een opsomming is.

Yes, 10 mei heen, in mijn eigen stadje Göteborg!

"Och min dator är full av bilder
som aldrig borde ha tagits"

De nieuwe single zit toch wel weer vol met mooie taalspitsvondigheden, beeldspraken en scherpe observaties. Qua sound is het wel even wennen inderdaad.

avatar van Mjuman
wizard schreef:
Tekst is intrigerend, maar mijn Zweeds is niet goed genoeg om uit te kunnen maken of het maatschappijkritiek of gewoon een opsomming is.


Ik vrees het laatste - er wordt te vaak gewerkt met juxtapositie - de klassieke juxtapositie-song blijft natuurlijk Een eigen huis (René Froger, tekst van Henk W.) - twee beelden naast elkaar zetten die niets met elkaar te maken hebben (van verschillende abstractieniveaus), waardoor een suggestie ontstaat dat er meer achterzit, maar dat wordt imo onvoldoende waargemaakt.

Dat voorbeeld hierboven geeft het al aan: waarom heb je die foto's dan genomen/opgeslagen (abjecte interesse?) of waarom heb je ze dan nog niet gewist?

avatar van Pinsnider
...vind het perspectief wel lollig... Het lijkt mij alsof hij vanuit de rol als "Zweden" de tekst opsomt. Of heb ik het dan helemaak fout..?? En een vergelijking met Henk Westbroek is alleen maar een pré hahaha

En Tweemhoff zit al in Geitenberg?? Tof dat je naar dat concert gaat daar!! Las net dat het in twee minuten uitverkocht was allemaal....

Wij gaan wel in de herfst!! (komen vast nog wel wat data voor)

Om het met Froger te vergelijken gaat me wat ver, daar vind ik het net iets te goed voor .

Het is inderdaad een opsomming vol met observaties uit de politieke situatie (vreemdelingenvraagstuk bijvoorbeeld en Zwedens vermeende hypocriete houding tegenover immigranten) en actuele discussies in Zweden. Verwijzingen naar bijvoorbeeld 'Ravekommissionen' (drugsmisbruik onder jongeren), 'snabba SMS-lån' (sms-schulden), Rohypnolen (verkrachtingsdrug). Grappig hoe terloops ook even de oude punkhelden van Ebba Grön worden aangehaald ('Jag är Staten och Kapitalet').
Het is misschien niet hun allerbeste nummer, maar het maakt me in ieder geval nieuwsgierig naar de nieuwe plaat binnenkort.

De kaarten waren trouwens belachelijk snel weg. Ik las dat na een minuut de site crashte, althans voor de cluboptredens in Göteborg en Lund. Voor Karlstad zijn nog steeds kaarten volgens mij.
In ieder geval lekker op het fietsje naar Trä'gårn in mei. Er komen ook een paar stadionconcerten/minifestivals in juni zag ik. Die in Ullevi kan ik jammer genoeg niet heen.

Leuk artikeltje van Johan Lindqvist in de Göteborgs Posten vanmorgen:

Biljettföretag anklagas för ockerpriser - Kultur & Nöje - Göteborgs-Posten - gp.se

Zweedse Kent-fans zijn zwaar verbolgen omdat kaarten voor de cluboptredens inmiddels voor SEK 2.000 per stuk worden aangeboden op tweedehands ticketsites...

avatar van SirNoodle
ik heb tickets voor Oslo en voor Stockholm Kentfest (start en einde van de 'tour'). Kentfest vond ik makkelijk aan te geraken, en dat concert in Oslo snap ik niet goed hoe ik gewoon tickets heb. Door omstandigheden een halfuur te laat pas on-line, maar probleemloos via site van de concertzaal zelf kunnen doorklikken naar noorse ticketmaster en zo direct ook tickets te pakken gekregen.

Dus 2 keer Kent, en dan inderdaad hopen/duimen op een 2de tour in najaar.

De hoes van de het nieuwe album 'Tigerdrottningen' is trouwens niet echt mijn ding, lijkt wat teveel op zo'n doorsnee scandinavisch metalbandje

avatar van Mjuman
tweemhoff schreef:
Leuk artikeltje van Johan Lindqvist in de Göteborgs Posten vanmorgen:

Biljettföretag anklagas för ockerpriser - Kultur & Nöje - Göteborgs-Posten - gp.se

Zweedse Kent-fans zijn zwaar verbolgen omdat kaarten voor de cluboptredens inmiddels voor SEK 2.000 per stuk worden aangeboden op tweedehands ticketsites...


Leuk die foto van Per en Marie

Beetje much ado 'bout nothing, of catch 22: aan de ene kant worden prijzen bepaald op een markt ("op is op"); aan de andere kant kan je ook gewoon vertikken om die prijs neer te tellen. Snap eerlijk gezegd niet de truuk van een band binnen 2 maanden tweemaal zien in één tour; daarmee maak je jezelf tot een UFPO - unidentified frequently paying object

Daarnaast, bonje ook tussen Zweedse verkoopsite en Live Nation - en dan te bedenken dat Mojo (de NL dochter van LiveNation) de tweedehandsverkoop al lang probeert in handen te krijgen - oftewel hoe je een monopolie uitbreidt. You better think!

avatar van SirNoodle
Snap eerlijk gezegd niet de truuk van een band binnen 2 maanden tweemaal zien in één tour; daarmee maak je jezelf tot een UFPO - unidentified frequently paying object


ik zie mezelf eerder als JALOGM - just a lover of good music

avatar van Pinsnider
Lekker hoor! twee optredens meepakken!! Jaloersmakend!!! Wij hopen op een herfstconcertje en die gaat er vast nog wel komen.
Laat je wel weer even weten hoe het is bevallen..??

SirNoodle schreef:
ik heb tickets voor Oslo en voor Stockholm Kentfest (start en einde van de 'tour'). Kentfest vond ik makkelijk aan te geraken, en dat concert in Oslo snap ik niet goed hoe ik gewoon tickets heb. Door omstandigheden een halfuur te laat pas on-line, maar probleemloos via site van de concertzaal zelf kunnen doorklikken naar noorse ticketmaster en zo direct ook tickets te pakken gekregen.


Apart ja. Ik weet dat in ieder geval dat de optredens in GBG en Lund binnen no-time weg waren. Trägård en Mejeriet zijn in elk geval niet zulke hele grote zalen (max 1.500 volgens mij). Die zaal in Karlstad is een slag groter. Zaal in Oslo weet ik niet eigenlijk.

avatar van SirNoodle
Een kort verslagje van Kent in Oslo, Sentrum Scene 08/05/14...

Setlist:
Mirage / Skogarna / Passagerare / Socker / Var är vi nu? / Petroleum / Jag ser dig / Hjärta / Godhet / La Belle Epoque / Din enda vän / Allt har sin tid / Chans / Den andra sidan
Bis: 999 / Stoppa mig juni / 747

Sentrum Scene is een mooie zaal, klein zitgedeelte, groot staangedeelte deels rond podium met hellend vlak zodat iedereen wel mooi zicht heeft. Het zat afgeladen vol. Om 21u30 stipt begonnen ze eraan, eerste opvallende element: 3 dames die mee op het podium kwamen voor alle female vocals (en voor hier en daar wat extra accenten). Dat werkte heel goed.

Starten met Mirage, en direct nog 2 opvallende zaken: de Noren uit Oslo zijn een heel kalm luisterpubliek, en het geluidsvolume was aan de stille kant. Mirage werkt ook niet echt vind ik... een beetje een kalme start.

Skogarna was echt goed, machtig nummer om live te horen, en daarna Passagerare, een persoonlijke favoriet die ik nog nooit live gehoord had (supergoed, zeker met de 3 dames die de vrouwelijke partij deden), en aansluitend nog Socker... de avond zat al direct heel goed, hij is ook niet meer slecht geworden

Publiek bleef heel kalm, setlist was ook heel kalm (veel van hun melancholische nummers samen met nieuwe nummers), allemaal wel heel goed gespeeld. Hjärta passeerde ook nog, mooi mooi mooi. La Belle Epoque viel wat tegen voor mij, Godhet was dan weer een echt hoogtepunt (na het live te horen is de albumversie plots ook een hoogtepunt ). Din Enda Vän: dat wordt een echt publieksnummer, dat was echt genieten.

Na Chans (ja, chans, suuupppeeeerr !!!) zaten we plots al aan het'laatste' nummer Den andra sidan, ook weer echt goed, gitaar die er plots in losbarst is fenomenaal. En daarmee was het klaar voor de vaste set, concert was voorbijgevlogen, het was nu wachten op de bis, en je afvragen welke 'klassiekers' er nog gingen komen (want nog geen ingenting, karleken vantar, 999, 747, mannen i den vita hatten, music non stop)...

Start van de bis, de cimbaalaanzet en hopla, vertrokken voor 999. Eerste keer dat de hele zaal echt los ging (ook de enige keer). Daarna het hemelse Stoppa mig June (in een andere versie, met wat meer drumwerk, en wat meer uptempo), als het op youtube te vinden is, zeker het bekijken eens waard. En dan het laatste nummer: 747, een waardige afsluiter.

Heel goed concert, niet fantastisch door het kalme publiek, en wat voorzichtig misschien ook van Kent zelf (eerste avond, nieuwe album). Wel een schitterende setlist, 8 nieuwe nummers, drietal heropgeviste nummers, ... meer kan je je niet wensen. Me very happy

avatar van Pinsnider
Me very jaloers!!
Mooi verhaal!!! En mooi dat het weer zo mooi was!!

Toch nog wat opmerkingen over het erg sterke concert van afgelopen zaterdag in Göteborg, hoewel het grotendeels dezelfde strekking is als het mooie verhaal van SirNoodle. Ook in GBG een viersterrenconcert wat mij betreft. Ik had het idee dat ze nog meer voluit zullen gaan later in de tour.

Setlist: vrijwel identiek als in Oslo. Chans ontbrak. In de plaats daarvan een (voor mij) iets minder nieuw nummer: Svart Snö.

Paar opvallende dingen:
- Het kwam op mij over als een echt opwarmconcert. In Göteborg kwamen maar liefst zeven van de elf nummers van Tigerdrottningen voorbij. Tijdens de stadionconcerten zal er zeker meer oud werk gespeeld worden, dat kan haast niet anders.
- Het "achtergrondkoor" van drie vrouwen werkte prima. Ik had het idee dat Jocke zich daardoor nog meer liet uitdagen om zijn eigen stem goed uit de verf te laten komen. Ik vond hem erg krachtig en 'soulful' klinken. De nadruk lag inderdaad vooral op de wat rustiger en melancholischer nummers.
- Nog iets opmerkelijks aan dat koor: alledrie de vrouwen hebben dit eigenlijk helemaal niet nodig (Jocke merkte dat zelf ook op tijdens het optreden toen hij ze aan het publiek voorstelde), maar ze doen dit volgens mij puur omdat het ze gewoon gaaf vinden om met Kent op te treden. Naomi Pilgrim, Ida Redig en Miriam Bryant. Die laatste komt toevallig uit Göteborg en heeft zelf ook al een hele behoorlijke eigen (internationale) carrière.
- Van de nieuwe nummers vond ik Godhet vooral live ook erg mooi uit de verf komen. Een van de betere nummers van het nieuwe album na dit optreden. Skogarna en Var Är Vi Nu zoals verwacht groots en werden voluit meegezongen. La Belle Epoque een fraai beschouwend rustpunt en geconcentreerd gezongen door Jocke. Mirage als opener werd overigens enthousiast ontvangen. Nu denk ik dat de Göteborgare ook wel wat uitbundiger zijn dan de Noren uit Oslo . Verder een aantal mooie ouwetjes en een zeer sterke toegift met 999, Stoppa Mig Juni en 747.

Concert was overigens in Trädgårn (in de zaal binnen, ongeveer 1.000 mensen schat ik). Prima zaaltje met balkon, perfect geluid. Ik had voorheen alleen concerten op het buitenpodium gezien dat er in de zomer staat (Trädgårdsföreningen).

Gast
geplaatst: vandaag om 15:56 uur

geplaatst: vandaag om 15:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.