De Site / Algemeen / Tips voor een genre geven
zoeken in:
0
Snowman
geplaatst: 29 april 2006, 15:28 uur
Het werkt simpel je kiest ene gerne dat jij goed vindt en vertelt wat volgens jouw de beste albums zijn leuk voor mensen (zoals ik die nieuwe gerne's willen ontdekken:
Ik begin verschillende soorten hiphop zou kan je een beetje uit vinden wat je smaak is.
Lyrical rap:
*Eric B. & Rakim -Paid in full
*Canibus -Rip the jacker
*Nas -Illmatic
Gansta Rap:
*N.W.A. -Straigth outta compton
*Ice -T -Rhyme pays
*Ice Cube -Amerikka's most wanted
Sociaal bewuste hiphop:
*Public Enemy -Fear of black planet
*Dead Prez -Let's get free
*Paris -The devil made me do it
G -Funk:
*Dr. Dre -The chronich
*Snoop Dogg -Doggystyle
*Warren G-Regulate... G fun kera
Ik begin verschillende soorten hiphop zou kan je een beetje uit vinden wat je smaak is.
Lyrical rap:
*Eric B. & Rakim -Paid in full
*Canibus -Rip the jacker
*Nas -Illmatic
Gansta Rap:
*N.W.A. -Straigth outta compton
*Ice -T -Rhyme pays
*Ice Cube -Amerikka's most wanted
Sociaal bewuste hiphop:
*Public Enemy -Fear of black planet
*Dead Prez -Let's get free
*Paris -The devil made me do it
G -Funk:
*Dr. Dre -The chronich
*Snoop Dogg -Doggystyle
*Warren G-Regulate... G fun kera
0
Electro_
geplaatst: 29 april 2006, 15:31 uur
Het is genre.
Nederhop:
* DuvelDuvel - Aap-O-Theek
* Jawat! - Ut Zwarte Aap
* Jeugd van Tegenwoordig - Parels voor de Zwijnen
* Opgezwolle - Eigen Wereld
Lijkt me alleen een beetje overbodig, of niet?
Nederhop:
* DuvelDuvel - Aap-O-Theek
* Jawat! - Ut Zwarte Aap
* Jeugd van Tegenwoordig - Parels voor de Zwijnen
* Opgezwolle - Eigen Wereld
Lijkt me alleen een beetje overbodig, of niet?
0
Electro_
geplaatst: 29 april 2006, 15:35 uur
Een crew-lid kan de titel denk ik nog wel corrigeren.
0
Sietse
geplaatst: 29 april 2006, 16:35 uur
Acid/Psych/Free Folk
- Six Organs of Admittance - Dark Noontide
- Fursaxa - Lepidoptera
- Xenis Emputae Travelling Band - Lords of the green grass-full moon june
- Wooden Wand - Harem of the sundrum & the wilt
- Devendra Banhart - Niño Rogo
- Islaja - Palaa Aurinkoon
- Brothers of the Occult Sisterhood - Animal Speak
- Charalambides - Joy Shapes
En nog wat klassiekers:
- Incredible String Band
- Vashti Bunyan
Of gewoon de compilaties "Gold Leaf Brances" uitgekomen bij Digitalis en Invisible Pyramid Elegy Box uitgekomen bij (als ik me niet vergis) Last Visible Dog
Ambient Drones
- Troum - Sigqan
- Thomas Köner - Teimo/Permafrost
- Stars of the Lid - Ballasted Orchestra
- Sunn O))) - Black one en/of White 2
- Maeror Tri - Mort Aux Vaches
- Hafler Trio - How to slice a loaf of bread en/of kisses with both hands from gods little toy
- Moljebka Pvlse - The leaves of their songs
Ook hier zijn wat zeer goede verzamelaars aan te raden zoals Evolved as One (a collection of emotional ambient drones) en Nord Ambient Alliance.
- Six Organs of Admittance - Dark Noontide
- Fursaxa - Lepidoptera
- Xenis Emputae Travelling Band - Lords of the green grass-full moon june
- Wooden Wand - Harem of the sundrum & the wilt
- Devendra Banhart - Niño Rogo
- Islaja - Palaa Aurinkoon
- Brothers of the Occult Sisterhood - Animal Speak
- Charalambides - Joy Shapes
En nog wat klassiekers:
- Incredible String Band
- Vashti Bunyan
Of gewoon de compilaties "Gold Leaf Brances" uitgekomen bij Digitalis en Invisible Pyramid Elegy Box uitgekomen bij (als ik me niet vergis) Last Visible Dog
Ambient Drones
- Troum - Sigqan
- Thomas Köner - Teimo/Permafrost
- Stars of the Lid - Ballasted Orchestra
- Sunn O))) - Black one en/of White 2
- Maeror Tri - Mort Aux Vaches
- Hafler Trio - How to slice a loaf of bread en/of kisses with both hands from gods little toy
- Moljebka Pvlse - The leaves of their songs
Ook hier zijn wat zeer goede verzamelaars aan te raden zoals Evolved as One (a collection of emotional ambient drones) en Nord Ambient Alliance.
0
geplaatst: 29 april 2006, 18:34 uur
Thrash/speed Metal:
Agent Steel - Unstoppable Force
Annihilator - Alice in Hell
Anthrax - Among the Living
Exodus - Tempo of the Damned / Shovel Headed Kill Machine
Machine Head - Burn My Eyes
Megadeth - Rust in Peace
Meshuggah - Contradictions Collapse
Metallica - Ride the Lightning / Master of Puppets
Overkill - Horrorscope
Sepultura - Beneath the Remains / Arise / Chaos AD
Slayer - Hell Awaits / Reign in Blood / South of Heaven
Testament - The New Order
Voivod - Negatron / Phobos
Post Hardcore:
Burst - Origo
Cult of Luna - Salvation / Cult of Luna
Isis - The Red Sea
Neurosis - Through Silver in Blood / A Sun That Never Sets
Pelican - The Fire in Our Throats Will Beckon the Thaw
The Dillinger Escape Plan - Calculating Infinity
en sowieso nog:
Meshuggah - Nothing
Death - Human
Opeth - Blackwater Park
Agent Steel - Unstoppable Force
Annihilator - Alice in Hell
Anthrax - Among the Living
Exodus - Tempo of the Damned / Shovel Headed Kill Machine
Machine Head - Burn My Eyes
Megadeth - Rust in Peace
Meshuggah - Contradictions Collapse
Metallica - Ride the Lightning / Master of Puppets
Overkill - Horrorscope
Sepultura - Beneath the Remains / Arise / Chaos AD
Slayer - Hell Awaits / Reign in Blood / South of Heaven
Testament - The New Order
Voivod - Negatron / Phobos
Post Hardcore:
Burst - Origo
Cult of Luna - Salvation / Cult of Luna
Isis - The Red Sea
Neurosis - Through Silver in Blood / A Sun That Never Sets
Pelican - The Fire in Our Throats Will Beckon the Thaw
The Dillinger Escape Plan - Calculating Infinity
en sowieso nog:
Meshuggah - Nothing
Death - Human
Opeth - Blackwater Park
0
geplaatst: 12 mei 2006, 11:30 uur
Electro_ schreef:
Het is genre.
Nederhop:
* DuvelDuvel - Aap-O-Theek
* Jawat! - Ut Zwarte Aap
* Jeugd van Tegenwoordig - Parels voor de Zwijnen
* Opgezwolle - Eigen Wereld
Lijkt me alleen een beetje overbodig, of niet?
Het is genre.
Nederhop:
* DuvelDuvel - Aap-O-Theek
* Jawat! - Ut Zwarte Aap
* Jeugd van Tegenwoordig - Parels voor de Zwijnen
* Opgezwolle - Eigen Wereld
Lijkt me alleen een beetje overbodig, of niet?
parels voor de zwijnen is van de band Nou En
0
sxesven
geplaatst: 12 mei 2006, 11:52 uur
Sietse schreef:
Acid/Psych/Free Folk
- Six Organs of Admittance - Dark Noontide
- Fursaxa - Lepidoptera
- Xenis Emputae Travelling Band - Lords of the green grass-full moon june
- Wooden Wand - Harem of the sundrum & the wilt
- Devendra Banhart - Niño Rogo
- Islaja - Palaa Aurinkoon
- Brothers of the Occult Sisterhood - Animal Speak
- Charalambides - Joy Shapes
Acid/Psych/Free Folk
- Six Organs of Admittance - Dark Noontide
- Fursaxa - Lepidoptera
- Xenis Emputae Travelling Band - Lords of the green grass-full moon june
- Wooden Wand - Harem of the sundrum & the wilt
- Devendra Banhart - Niño Rogo
- Islaja - Palaa Aurinkoon
- Brothers of the Occult Sisterhood - Animal Speak
- Charalambides - Joy Shapes
+ Animal Collective - Sung Tongs
+ Akron/Family - Akron/Family
+ Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender
Verder een uitstekende lijst!
0
bennerd
geplaatst: 9 mei 2007, 16:35 uur
Brutal Death Metal (ik kan maar proberen ):
Nile - Annihilation of the Wicked
Cattle Decapitation - Karma.Bloody.Karma
Cannibal Corpse - Kill
Six Feet Under - 13
Deicide - The Stench of Redemption
Echte instapplaten zijn het niet, het is zowiezo een veel te speciaal genre, een hate-it-or-love-it-genre.
Het grote probleem lijkt me vooral de grunts (de lage stijl van zingen), die vele mensen absoluut niet kunnen uitstaan.
Maar bij die platen baseer ik me vooral op die grunts niet te speciaal mogen zijn (vergelijk de genoemde grunters even met zieke grunters als Ruben Rosas van Devourment of met die gast van Wormed, en je snapt me wel) of nog redelijk verstaanbaar zijn.
De platen zijn ook niet TE extreem, en bij sommigen overheerst de techniek, wat het soms aangenamer maakt.
Nu-Metal:
Drowning Pool - Desensitized
Ill Nino - Confession
Sevendust - Animosity
Static-X - Start a War
Disturbed - Ten Thousand Fists
Dat zijn de albums voor de (nog)niet-Metalfans, in die albums zitten er genoeg rustigere stukken, en nog een goede portie agressie.
Metalcore:
Bullet For My Valentine - The Poison
Spineshank - Self-Destructive Pattern
In This Moment - Beautiful Tragedy (met een "frontvrouw")
It Dies Today - The Caitliff Choir
Op deze albums zit er een pak cleane zang (het "goed zingen"), waardoor ze jammer genoeg (meestal verkeerd) in het Emo/Screamo-hokje gepropt worden.
Nile - Annihilation of the Wicked
Cattle Decapitation - Karma.Bloody.Karma
Cannibal Corpse - Kill
Six Feet Under - 13
Deicide - The Stench of Redemption
Echte instapplaten zijn het niet, het is zowiezo een veel te speciaal genre, een hate-it-or-love-it-genre.
Het grote probleem lijkt me vooral de grunts (de lage stijl van zingen), die vele mensen absoluut niet kunnen uitstaan.
Maar bij die platen baseer ik me vooral op die grunts niet te speciaal mogen zijn (vergelijk de genoemde grunters even met zieke grunters als Ruben Rosas van Devourment of met die gast van Wormed, en je snapt me wel) of nog redelijk verstaanbaar zijn.
De platen zijn ook niet TE extreem, en bij sommigen overheerst de techniek, wat het soms aangenamer maakt.
Nu-Metal:
Drowning Pool - Desensitized
Ill Nino - Confession
Sevendust - Animosity
Static-X - Start a War
Disturbed - Ten Thousand Fists
Dat zijn de albums voor de (nog)niet-Metalfans, in die albums zitten er genoeg rustigere stukken, en nog een goede portie agressie.
Metalcore:
Bullet For My Valentine - The Poison
Spineshank - Self-Destructive Pattern
In This Moment - Beautiful Tragedy (met een "frontvrouw")
It Dies Today - The Caitliff Choir
Op deze albums zit er een pak cleane zang (het "goed zingen"), waardoor ze jammer genoeg (meestal verkeerd) in het Emo/Screamo-hokje gepropt worden.
0
geplaatst: 18 mei 2007, 20:36 uur
Grindcore
Retaliation
Gore Beyond Necropsy
Arsedestroyer
My Minds Mine
Realised
Dahmer
Warsore
Noisecore
Sore Throat
Gerogerigegege
World
Nikudorei
Gorgonized Dorks
Fear Of God
Pissed Off Orgasm
Fckn'bstrds
The Earwigs
Black Mayonaise
Hardcore/powerviolence
yacopsae
Magrudergrind
Sanitys Dawn
Infest
Spazz
Drop Dead
Ulcerrhoea
Netjajev SS
Flächenbrand
Iron Lung
Genres overslaan: emo/screamo en zeker nu metal/metal core
Retaliation
Gore Beyond Necropsy
Arsedestroyer
My Minds Mine
Realised
Dahmer
Warsore
Noisecore
Sore Throat
Gerogerigegege
World
Nikudorei
Gorgonized Dorks
Fear Of God
Pissed Off Orgasm
Fckn'bstrds
The Earwigs
Black Mayonaise
Hardcore/powerviolence
yacopsae
Magrudergrind
Sanitys Dawn
Infest
Spazz
Drop Dead
Ulcerrhoea
Netjajev SS
Flächenbrand
Iron Lung
Genres overslaan: emo/screamo en zeker nu metal/metal core
0
geplaatst: 6 februari 2008, 18:53 uur
0
djeffibrelich
geplaatst: 6 februari 2008, 19:11 uur
trip-hop:
baby namboos - ancoats 2 zambia
nightmares on wax - smokers delight
shoegaze/dreampop:
teenage filmstars - star
voor liefhebbers van loveless is die laatste echt de moeite waard om te downloaden, maar dan echt, en ik bedoel niet een hopeloze rip-off of middelmatige kopie, verder ook onwaarschijnlijk dat ze bij my bloody avlentine af hebben gekeken, de plaat is uit 1992.
baby namboos - ancoats 2 zambia
nightmares on wax - smokers delight
shoegaze/dreampop:
teenage filmstars - star
voor liefhebbers van loveless is die laatste echt de moeite waard om te downloaden, maar dan echt, en ik bedoel niet een hopeloze rip-off of middelmatige kopie, verder ook onwaarschijnlijk dat ze bij my bloody avlentine af hebben gekeken, de plaat is uit 1992.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 19:29 uur
Disco:
Gary's Gang - Keep on Dancin' (1979)
Chic - Risqué (1979)
Change - The Glow of Love (1980)
Giorgio - From Here to Eternity (1976)
KC & The Sunshine Band - The Best Of (1996)
Sylvester - Step II (1978)
Dance Classics (vooral vol. 4 en 7)
Gary's Gang - Keep on Dancin' (1979)
Chic - Risqué (1979)
Change - The Glow of Love (1980)
Giorgio - From Here to Eternity (1976)
KC & The Sunshine Band - The Best Of (1996)
Sylvester - Step II (1978)
Dance Classics (vooral vol. 4 en 7)
0
geplaatst: 1 maart 2008, 07:36 uur
Hiphop
Oldskool:
Lord Finesse - Return of the Funky Man
D.J. Chuck Chillout & Kool Chip - Masters of the Rhythm
Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient
Boogie Down Productions - Ghetto Music: The Blueprint of Hip-Hop
Just-Ice - Kool & Deadly
Newskool:
Madvillain - Madvillainy
Lone Catalysts - Good Music
Nujabes - Metaphorical Music
Jedi Mind Tricks - Violent by Design
C-Rayz Walz & Parallel Thought - Chorus Rhyme
Cyne - Time Being
Oldskool:
Lord Finesse - Return of the Funky Man
D.J. Chuck Chillout & Kool Chip - Masters of the Rhythm
Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient
Boogie Down Productions - Ghetto Music: The Blueprint of Hip-Hop
Just-Ice - Kool & Deadly
Newskool:
Madvillain - Madvillainy
Lone Catalysts - Good Music
Nujabes - Metaphorical Music
Jedi Mind Tricks - Violent by Design
C-Rayz Walz & Parallel Thought - Chorus Rhyme
Cyne - Time Being
0
geplaatst: 1 maart 2008, 12:43 uur
Voor een beetje hiphop liefhebber zijn deze twee albums onmisbaar:
Freestyle Fellowship - To Whom It May Concern...
Freestyle Fellowship - Inner City Griots
Freestyle Fellowship - To Whom It May Concern...
Freestyle Fellowship - Inner City Griots
0
geplaatst: 15 juni 2009, 19:15 uur
Blues
In willekeurige volgorde
Muddy Waters - His best 1947 to 1955
Robert Johnson - The complete recordings
J.B. Lenoir - Vietnam blues
Robert Pete Williams - Vol.1, I'm blue as a man can be
Vol. 2, When a man takes the blues
John Lee Hooker - That's were it's at!
Big Joe Williams - Thinking of what they did to me (bij mijn weten niet als zodanig op c.d. uitgebracht maar wel integraal te vinden op de c.d. Shake your boogie)
In willekeurige volgorde
Muddy Waters - His best 1947 to 1955
Robert Johnson - The complete recordings
J.B. Lenoir - Vietnam blues
Robert Pete Williams - Vol.1, I'm blue as a man can be
Vol. 2, When a man takes the blues
John Lee Hooker - That's were it's at!
Big Joe Williams - Thinking of what they did to me (bij mijn weten niet als zodanig op c.d. uitgebracht maar wel integraal te vinden op de c.d. Shake your boogie)
* denotes required fields.