De Site / Algemeen / Producer functie
zoeken in:
0
Snowman
geplaatst: 9 mei 2006, 11:07 uur
is dat wat bij nummer s zetten wie ze geproduceerd heeft zoals bij http://www.discogs.com
0
geplaatst: 9 mei 2006, 12:05 uur
Neen, lijkt me ietsje te moeilijk. Hoe moet je nu bij elk album op MuMe gaan achterhalen wie het geproduced heeft??
0
geplaatst: 9 mei 2006, 14:24 uur
Dan lijkt het me interessanter om bij bijvoorbeeld covers te zetten wie ze oorspronkelijk geschreven heeft.
0
geplaatst: 9 mei 2006, 14:26 uur
HammerHead schreef:
Dan lijkt het me interessanter om bij bijvoorbeeld covers te zetten wie ze oorspronkelijk geschreven heeft.
Dat lijkt mij inderdaad interessant. Te vaak kom ik erachter (laat) dat een nummer wat ik goed vind gecoverd is. Of ik weet het dus niet.
0
geplaatst: 9 mei 2006, 14:41 uur
Niet in alle genre is de invloed van iemand die het geproduced heeft te merken op het album (sterker nog binnen mijn eigen genre zegt het totaal niks), maar zou wel een goede extra info kunnen zijn.
0
geplaatst: 9 mei 2006, 19:01 uur
Snowman schreef:
door in het cd boekje te kijken misschien?
door in het cd boekje te kijken misschien?
Niet alles is uit op cd en er zijn ook albums waarbij de producer niet bekend is, en sommige bands hebben geen producer, en bij andere albums moet je weer heel wat opsporingswerk verrichten. Kortom: geen goed idee, onnodig werk.
0
geplaatst: 9 mei 2006, 19:04 uur
Ik vind t anders interessantere informatie dan het label waarop een cd wordt uitgebracht. Geen onaardige toevoeging maar hoop werk lijkt me. Kan leven zonder de info.
0
Snowman
geplaatst: 9 mei 2006, 19:32 uur
Toon1 schreef:
Niet alles is uit op cd en er zijn ook albums waarbij de producer niet bekend is, en sommige bands hebben geen producer, en bij andere albums moet je weer heel wat opsporingswerk verrichten. Kortom: geen goed idee, onnodig werk.
(quote)
Als het niet in het boekje staan kijk je op I-net gebeurt amper. Wat geen producer heeft doe je dan gewoon niks mee.
0
Sietse
geplaatst: 9 mei 2006, 20:51 uur
VanDeGriend schreef:
Ik vind t anders interessantere informatie dan het label waarop een cd wordt uitgebracht.
Ik vind t anders interessantere informatie dan het label waarop een cd wordt uitgebracht.
ja?
hmm, raar...maar goed ik zie label als duidelijk connecties tussen verschillende artiesten (en dan praat ik niet over de grote labels, want die kunnen wat mij betreft de pot op) Sommige labels kun je vanuit gaan dat als je een artiest goed vindt, dat je de rest ook zeker kan waarderen. Kan ik over producer denk ik niet zeggen...
0
geplaatst: 9 mei 2006, 22:48 uur
Lijkt mij ook leuk (in sommige genres, hiphop bv.) maar teveel werk, ik vermoed dat het niet veel gevuld zal gaan worden
0
Snowman
geplaatst: 10 mei 2006, 08:53 uur
Jordy schreef:
Lijkt mij ook leuk (in sommige genres, hiphop bv.) maar teveel werk, ik vermoed dat het niet veel gevuld zal gaan worden
Desnoods vul ik he tin me eentje in. Volgens mee werken zijn producers die ik bedoel er alleen in hiphop & RnB toch? Zo ja neem ik he twel vor mijn rekeing.
0
Gekkenhuis
geplaatst: 14 augustus 2007, 10:18 uur
Hier zat ik ook aan te denken. Lijkt me echt heel handig, voornamelijk bij hip hop albums spelen producers echt een prominente rol. Ik zou het heel erg waarderen in ieder geval.
0
titan (crew)
geplaatst: 18 augustus 2007, 20:53 uur
Dit lijkt me een nogal omvangrijke klus en volgens mij zitten ook niet veel mensen op deze informatie te wachten. Probleem is ook dat veel artiesten meerdere producers voor 1 album gebruiken. Dan moet je per liedje de producer invullen. En wat als de band het album zelf geproduceerd heeft, de bandnaam invullen of alle afzonderlijke leden? Kortom: genoeg redenen om het niet te doen. Overigens ben ik wel iemand die bepaalde producers volgt.
0
raffael77
geplaatst: 19 augustus 2007, 11:27 uur
Idd het wordt omslachtig. Ik begrijp wel dat het heel belangrijk is om te weten wie wat produceerd. Het is ook zo dat als je bijv Stonesthrow Label hebt je vanuit kan gaan dat het goed is. Ook al zijn niet alle artiesten hetzelfde maar leveren stuk voor stuk prima werk.
Wie geen aparte producer heeft produceerd zelf.
Je kan ook veel info vinden bij Discogs kwa productie.
Het nadeel van hier is dat er vaak nieuwe albums op gezet worden zonder dat ze daadwerkelijk al uit zijn. Het nadeel is dat bronnen niet orgineel zijn dus vaak mp3 shit dus ook niet altijd compleet.
Info over vinden wordt moeilijk omdat artiesten niet veel weggeven omdat ze bang zijn dat het uitlekt.
Ik heb gisteren Talib gekocht en bestaat uit 19 nummers en hier staat hij op Mume met 20 nummers. Het zijn 17 nummers + 2 bonus nummers. Nummer 2 op Mume klopt niet want die staat er niet op. Het zou een skit kunnen zijn die achteraan een liedje is toegevoegd.
Het is te veel werk maar aan de andere kant wel fijn om te weten.
Stel een nieuw artiest komt uit met album maar je kent hem niet en je denkt ff checkuh blijkt hij ineens prducties te hebben van iemand die je totaal niet ligt dan is het wel fijn om zoiets direct te weten
Wie geen aparte producer heeft produceerd zelf.
Je kan ook veel info vinden bij Discogs kwa productie.
Het nadeel van hier is dat er vaak nieuwe albums op gezet worden zonder dat ze daadwerkelijk al uit zijn. Het nadeel is dat bronnen niet orgineel zijn dus vaak mp3 shit dus ook niet altijd compleet.
Info over vinden wordt moeilijk omdat artiesten niet veel weggeven omdat ze bang zijn dat het uitlekt.
Ik heb gisteren Talib gekocht en bestaat uit 19 nummers en hier staat hij op Mume met 20 nummers. Het zijn 17 nummers + 2 bonus nummers. Nummer 2 op Mume klopt niet want die staat er niet op. Het zou een skit kunnen zijn die achteraan een liedje is toegevoegd.
Het is te veel werk maar aan de andere kant wel fijn om te weten.
Stel een nieuw artiest komt uit met album maar je kent hem niet en je denkt ff checkuh blijkt hij ineens prducties te hebben van iemand die je totaal niet ligt dan is het wel fijn om zoiets direct te weten
0
geplaatst: 22 augustus 2007, 18:11 uur
Dit lijkt me een enorm goed idee! Maar dan wel op de statistieken pagina, misschien dat het bij de stemmen kan worden geintergreerd, dan denk ik aan :
1. Intro (Productie: Hi-Tek) (0 Stemmen)
2. Astronomy (8th Light) met Weldon Irvine (Productie:Mr. Walt)(13 stemmen)
3. Definition (Productie: Hi-Tek)(20 Stemmen)
4. Re: Definition (Productie: Hi-Tek)(13 Stemmen)
5. Children's Story (Productie: Shawn J Period)(15 Stemmen)
6. Brown Skin Lady (Productie: J. Rawls)(25 Stemmen)
7. B Boys Will B Boys (Productie: Ge-ology)(20 Stemmen)
8. K.O.S. (Determination) met Vinia Mojica (Productie: Hi-Tek)(12 Stemmen)
9. Hater Players met Apani B Fly Emcee (Productie: Shawn J Period)(13 Stemmen)
10. Yo Yeah (J.Rawls)(3 Stemmen)
11. Respiration met Common (Productie: Hi-Tek)(15 Stemmen)
12. Thieves in the Night (Productie: 88 Keys)(8 Stemmen)
13. Twice Inna Lifetime met Jane Doe, Wordsworth en Punchline (Productie: Hi-Tek)(30 Stemmen)
Als dat te rommelig zou zijn zou er onder ook een stukje kunnen komen.
Over het algemeen is er veel over productie te vinden op Wikipedia, Immers daar komen wereldwijd gebruikers die zelf die info uit de boekjes overtypen.
1. Intro (Productie: Hi-Tek) (0 Stemmen)
2. Astronomy (8th Light) met Weldon Irvine (Productie:Mr. Walt)(13 stemmen)
3. Definition (Productie: Hi-Tek)(20 Stemmen)
4. Re: Definition (Productie: Hi-Tek)(13 Stemmen)
5. Children's Story (Productie: Shawn J Period)(15 Stemmen)
6. Brown Skin Lady (Productie: J. Rawls)(25 Stemmen)
7. B Boys Will B Boys (Productie: Ge-ology)(20 Stemmen)
8. K.O.S. (Determination) met Vinia Mojica (Productie: Hi-Tek)(12 Stemmen)
9. Hater Players met Apani B Fly Emcee (Productie: Shawn J Period)(13 Stemmen)
10. Yo Yeah (J.Rawls)(3 Stemmen)
11. Respiration met Common (Productie: Hi-Tek)(15 Stemmen)
12. Thieves in the Night (Productie: 88 Keys)(8 Stemmen)
13. Twice Inna Lifetime met Jane Doe, Wordsworth en Punchline (Productie: Hi-Tek)(30 Stemmen)
Als dat te rommelig zou zijn zou er onder ook een stukje kunnen komen.
Over het algemeen is er veel over productie te vinden op Wikipedia, Immers daar komen wereldwijd gebruikers die zelf die info uit de boekjes overtypen.
0
geplaatst: 22 augustus 2007, 19:44 uur
De Meter sites proberen per definitie slechts een beperkte samenvatting van een film/album/boek/game te geven, zodat je in 1 oogopslag een beeld krijgt. Voor uitgebreide info kun je doorklikken via de imdb, allmusic, wikipedia etc linkjes.
* denotes required fields.