MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Precieze data

zoeken in:
godlydevil7
Bij MoMe heb je iets leuks, daar kun je kijken wanneer een film precies is uitgekomen, hier kan je dat ook met muziek vanaf 2004, maar is het niet leuk als we via een correctie kunnen aangeven wanneer een album is uitgekomen om zoiets ook bij MuMe te maken? Leek mij wel een leuk idee

nou, slotje maar weer

godlydevil7
nee van voor 2004 bedoel ik dus, iets als dit op Moviemeter maar dan op Musicmeter

neo
Alleen is de bioscoop lijst wel praktisch compleet, wat niet van de lijst op musicmeter valt te zeggen. Edit: dit ging oom ook veel langer geleden. Nee dan niet

godlydevil7
Ik denk dat ik er per dag vrij veel kan toevoegen, en in de weekends helemaal, helemaal compleet zal het nooit worden maar bij MoMe is het ook niet perfect, en als andere mensen dat ook toevoegen denk ik dat het best snel gedaan kan worden.

Als iemand het leuk vindt om hier echt serieus tijd in te steken dan zou dat een mooie aanvulling van de site zijn. Dan zou ik die persoon het "release data wijzigen"-recht kunnen geven. Maar om dat voor iedereen mogelijk te maken via correcties is een te grote aanpassing.

Onbegonnen werk. Liever helemaal niet dan zwaar incompleet.

Sietse
^bubba heeft weer wijze woorden

Het lijkt mij ook onbegonnen werk, maar laat godlydevil7 er maar mee beginnen! Die stelde het per slot van rekening voor!

bubbachups schreef:
Onbegonnen werk. Liever helemaal niet dan zwaar incompleet.

Incompleet is het al, dus dat vind ik niet zo'n argument

Een andere mogelijkheid voor mensen die het leuk vinden dit soort dingen aan te vullen: stuur mij als je er flink wat verzameld hebt een PM in precies het volgende formaat

12,2005-12-04
145,2003-11-07

(album nr 12 kwam op 4 april 2005 uit, album 145 op 7 nov '03) en ik lees het even in in de database

Als iedere user 5 of 6 albums neemt, zijn we zo klaar.

JonnieBrasco
Hoe weet je bij het opzoeken van een releasedatum of het om de NL-releasedatum gaat? Volgens mij zijn er weinig Nederlandse bronnen op internet die die informatie weergeven... Ik heb dus een beetje mijn twijfels bij het woordje "precies" in de topictitel. En als het toch geen precieze data is, wat voegt die datum dan toe?
En wat gebeurt er met de albums die niet in NL zijn uitgebracht?

Stap 1 in dit hele verhaal lijkt me inderdaad om dan maar eens een bron te vinden waar de NL releasedata te vinden zijn voor de afgelopen jaren. Dan is het inderdaad een kwestie van "doe er allemaal 20" en het is zo klaar.

Vind het dus wel interessant, persoonlijk, want ik vind het echt toegevoegde waarde hebben om bij een album te zien wat de releasedatum was.

Met "precies" wordt denk ik bedoeld "in tegenstelling tot alleen het jaartal". Releases zijn volgens mij in 99% van de gevallen overal ter wereld in dezelfde week, dus dat lijkt me geen issue.

JonnieBrasco schreef:
Hoe weet je bij het opzoeken van een releasedatum of het om de NL-releasedatum gaat?

Waarom zou je uitgaan van de Nederlandse releasedatum en niet van de eerste releasedatum, of die nou in Amerika was of in Nederland. Een album dat in december in Amerika uitkomt en pas in januari in Nederland kun je al in december in je bezit hebben. Dit in tegenstelling tot films/dvd (toch?). Daarom lijkt het me niet zinvol om af te gaan op de Nederlandse releasedata. En daarbij, zoals je ook al aanhaalde, is het ook nog eens stukken makkelijker om de eerste (internationale) releasedatum te vinden dan de datum wanneer de plaat in Nederland uitkwam.

Of gewoon dat er voor de release data staat welke het is..
Dus bij een Amerikaanse release data staat er :

VS: 9-11-2001

Zijn er meerdere data.

VS: 9-11-2001
NL: 10-11-2001
Belgisch Kongo : 11-11-2001

Zoiets zou mooi zijn, ook ben ik nog een voorstander voor een systeem waarop limited editions met bonustracks ed wat beter zouden worden geintergreerd, dan zou het zo kunnen.

Release Data:
VS:9-11-2001
NL:15-12-2001

Re-Release Special Edition Data:
VS:9-11-2006
NL:8-11-2006

Gast
geplaatst: vandaag om 13:31 uur

geplaatst: vandaag om 13:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.