De Site / Algemeen / Machtsspelletjes
zoeken in:
0
geplaatst: 28 januari 2007, 18:01 uur
Ik vind het te vaak lijken op machtsspelletjes van moderators zo makkelijk als een topic soms gesloten wordt, terwijl er niets verkeerds gebeurt. Neem nou de album KO 2.... die was klaar, dan moet een beetje dollen daarna in dat forum toch mogelijk zijn? Nou niet dus, want als je lol maakt dan wordt het topic gesloten door een moderator die het niet kan hebben dat je door wil gaan. Best triest eigenlijk, maar goed, je moet jezelf ergens aan ophalen als je blijkbaar een zwaar minderwaardigheidscomplex hebt...
Hoe denken anderen hier over?
0
geplaatst: 28 januari 2007, 18:03 uur
reptile71 schreef:
Ik vind het te vaak lijken op machtsspelletjes van moderators zo makkelijk als een topic soms gesloten wordt, terwijl er niets verkeerds gebeurt. Neem nou de album KO 2.... die was klaar, dan moet een beetje dollen daarna in dat forum toch mogelijk zijn? Nou niet dus, want als je lol maakt dan wordt het topic gesloten door een moderator die het niet kan hebben dat je door wil gaan. Best triest eigenlijk, maar goed, je moet jezelf ergens aan ophalen als je blijkbaar een zwaar minderwaardigheidscomplex hebt...
Ik heb geen enkel probleem met welke moderator dan ook, en vind dat ze vaak gewoon om logische redenen topics sluiten. Dat Album Topic KO 2, volgde ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.
Wel ironisch trouwens dat dit topic straks waarschijnlijk ook weer gesloten gaat worden...
0
geplaatst: 28 januari 2007, 18:04 uur
luc011190 schreef:
Ik heb geen enkel probleem met welke moderator dan ook, en vind dat ze vaak gewoon om logische redenen topics sluiten. Dat Album Topic KO 2, volgde ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.
Wel ironisch trouwens dat dit topic straks waarschijnlijk ook weer gesloten gaat worden...
Laten we maar hopen dat de meesten redelijk zijn dan...(quote)
0
geplaatst: 28 januari 2007, 18:15 uur
3 moderators....
overigens heb ik niks van die machtsspelletjes gemerkt.
overigens heb ik niks van die machtsspelletjes gemerkt.
0
geplaatst: 28 januari 2007, 18:17 uur
SelmaDuim schreef:
De meesten? Welke van de 2 moderators bedoel je?
Joh, zijn er maar 2? Vreemd, heb het idee dat er heel veel zijn hier haha...De meesten? Welke van de 2 moderators bedoel je?
edit: ok 3 ...
0
SelmaDuim
geplaatst: 28 januari 2007, 18:17 uur
Ik telde Jordy niet mee, die heeft het al druk genoeg met andere dingen voor de drie ..meter sites.
Ik merk er ook niks van, evenals van dat zogenaamde minderwaardigheidscomplex.
Wel grappig dit eigenlijk.

0
geplaatst: 28 januari 2007, 18:20 uur
SelmaDuim schreef:
Ik telde Jordy niet mee, die heeft het al druk genoeg met andere dingen voor de drie ..meter sites.
Ach, er werd net een topic (albums KO) gesloten, gewoon omdat we er nog een aantal KO's achter gooiden toen de echte KO over was. Vond ik een trieste actie, vandaar deze topic. Even later was die topic weer geopend met de laatste berichten verwijderd...(quote)

0
geplaatst: 28 januari 2007, 18:21 uur
reptile71 schreef:
edit: ok 3 ...
(quote)
Joh, zijn er maar 2? Vreemd, heb het idee dat er heel veel zijn hier haha...edit: ok 3 ...
Een crewmember is níet hetzelfde als een moderator. Daar schijnen bij heel wat users nogal wat misverstanden over te bestaan.
Zie ook: http://wiki.musicmeter.nl/index.php/Hoofdpagina
0
geplaatst: 28 januari 2007, 18:27 uur
HammerHead schreef:
Een crewmember is níet hetzelfde als een moderator. Daar schijnen bij heel wat users nogal wat misverstanden over te bestaan.
Klopt... er zijn zeker wel veel crewmembers dan? Was ik ook mee in de war...(quote)
0
geplaatst: 28 januari 2007, 18:30 uur
Maarre... sluit deze topic maar, voor ik geband wordt hier... 

0
geplaatst: 28 januari 2007, 18:50 uur
reptile71 schreef:
Ik vind het nogal grof om mensen te betichten van een minderwaardigheidscomplex omdat ze de site besparen van onzinnigheid.
0
Bobiej
geplaatst: 28 januari 2007, 19:31 uur
Als je geen idee hebt waar het topic over gaat klinkt die titel zó verkeerd
.
Verder heb ik geen enkel probleem met de moderators, de meeste topics die gesloten worden zijn wel terecht, al vond ik het wel jammer dat Jordy het Slappe Zever topic sloot, waar ik echt vaak om in een deuk heb gelegen.
.Verder heb ik geen enkel probleem met de moderators, de meeste topics die gesloten worden zijn wel terecht, al vond ik het wel jammer dat Jordy het Slappe Zever topic sloot, waar ik echt vaak om in een deuk heb gelegen.
0
Berzerker
geplaatst: 28 januari 2007, 19:36 uur
Ook hier geen probleem met de mods eigenlijk, als zij iets hebben gesloten vind ik het tot nu toe wel terecht, ik vind het wel leuk om is te lachen op MuMe, maar soms loopt het ook uit de hand en dan vind ik dat de mods het recht hebben het te stoppen (met "uit de hand" bedoel ik dat het alleen nog maar een offtopic-discussie is of slowchatten), en meestal loopt het niet uit de hand en blijft het bij een of twee grapjes, deze worden niet weggehaald en dat vind ik ook goed en leuk.
Ook het sluiten van "Slappe zever" vond ik begrijpelijk en terecht, want daar werd op een dag (naar ik meen) iets van 10 pagina's op gezet met alleen slowchat.
Ook het sluiten van "Slappe zever" vond ik begrijpelijk en terecht, want daar werd op een dag (naar ik meen) iets van 10 pagina's op gezet met alleen slowchat.
0
geplaatst: 28 januari 2007, 20:07 uur
reptile71 schreef:
Best triest eigenlijk, maar goed, je moet jezelf ergens aan ophalen als je blijkbaar een zwaar minderwaardigheidscomplex hebt...
Best triest eigenlijk, maar goed, je moet jezelf ergens aan ophalen als je blijkbaar een zwaar minderwaardigheidscomplex hebt...
Ik als CREW-MEMBER vind dit soort opmerkingen allereerst nogal ongepast.
Dat topics al dan niet te vroeg gesloten worden zal altijd een persoonlijke mening blijven.
Ik zelf vond het sluiten van slappe zever onnodig en wilde dat open houden om daar alle grappen en grollen naar toe te loodsen. Dat vonden anderen niet en daar leg je je dan bij neer, zeker omdat de uitleg helder was (of je het er nu mee eens was of niet)
Besef wel dat juist het optreden van de mods zorgt voor de sfeer op deze site zoals hij er is (en je wil niet weten wat ze soms moeten verwijderen, terwijl zij ook liever met andere dingen bezig zijn op de site).
Kijk voor de grap ook eens op andere fora en echt alles ontaardt daar al heel snel in chaos (ik haal 3voor12 er maar weer eens bij).
Ik zou zeggen: zoek daar dan je plezier en zoek deze site niet meer op. Ik geloof niet dat dit de bedoeling is, dus in dat geval zou ik me neerleggen bij de in jouw ogen soms iets te snelle sluitingen van topics en besef daarbij dat het daarmee een overzichtelijke site blijft.
Dat blijf ik zelf de kracht vinden van musicmeter. Op andere sites zou ik het geen week kunnen uithouden.
Maar om dan met een topic als dit te komen

Een pm naar één van de 2 mods was toch ook mogelijk geweest?!
0
Joy
geplaatst: 28 januari 2007, 21:34 uur
ik hang aan moderators door ervaring het labeltje: frusti
hier valt het best mee
moderators denken vaak dat ze o zo belangrijk zijn en idd zijn er een hoop die niet om kunnen gaan met macht, terwijl, zeg nou zelf, moderator, wat stelt dat nu voor, je houd de zaak een beetje in de gaten en meer is het niet
(kheb zelf een aantal keren voor moderator gespeeld her en der, en was het al snel beu)
in 9 van de 10 gevallen negeer ik een bericht van een moderator als ik iets 'fouts' heb gedaan gewoon
einde verhaal daarmee
hier draait de zaak in vergelijking tot de meeste forums behoorlijk goed
dat is niet per definitie een gevolg van het juist modereren, maar een gevolg van het gedrag van forumleden, en het onderwerp
muziek, iedereen houd ervan
foras die gespitst zijn op een beperkt onderwerp, daar gaat het sneller mis
dus, wat mij betrefd, geen vuiltje aan de lucht
hier valt het best mee
moderators denken vaak dat ze o zo belangrijk zijn en idd zijn er een hoop die niet om kunnen gaan met macht, terwijl, zeg nou zelf, moderator, wat stelt dat nu voor, je houd de zaak een beetje in de gaten en meer is het niet
(kheb zelf een aantal keren voor moderator gespeeld her en der, en was het al snel beu)
in 9 van de 10 gevallen negeer ik een bericht van een moderator als ik iets 'fouts' heb gedaan gewoon
einde verhaal daarmee
hier draait de zaak in vergelijking tot de meeste forums behoorlijk goed
dat is niet per definitie een gevolg van het juist modereren, maar een gevolg van het gedrag van forumleden, en het onderwerp
muziek, iedereen houd ervan
foras die gespitst zijn op een beperkt onderwerp, daar gaat het sneller mis
dus, wat mij betrefd, geen vuiltje aan de lucht
0
geplaatst: 28 januari 2007, 22:33 uur
aERodynamIC schreef:
Dat topics al dan niet te vroeg gesloten worden zal altijd een persoonlijke mening blijven.
Ik zelf vond het sluiten van slappe zever onnodig en wilde dat open houden om daar alle grappen en grollen naar toe te loodsen. Dat vonden anderen niet en daar leg je je dan bij neer, zeker omdat de uitleg helder was (of je het er nu mee eens was of niet)
Besef wel dat juist het optreden van de mods zorgt voor de sfeer op deze site zoals hij er is (en je wil niet weten wat ze soms moeten verwijderen, terwijl zij ook liever met andere dingen bezig zijn op de site).
Kijk voor de grap ook eens op andere fora en echt alles ontaardt daar al heel snel in chaos (ik haal 3voor12 er maar weer eens bij).
Ik zou zeggen: zoek daar dan je plezier en zoek deze site niet meer op. Ik geloof niet dat dit de bedoeling is, dus in dat geval zou ik me neerleggen bij de in jouw ogen soms iets te snelle sluitingen van topics en besef daarbij dat het daarmee een overzichtelijke site blijft.
Dat blijf ik zelf de kracht vinden van musicmeter. Op andere sites zou ik het geen week kunnen uithouden.
Daarom, zoals ik al vroeg, kun je deze topic wat mij betreft ook sluiten. Tenslotte is dit ook niet waarom ik hier ben, maar voor de muziek en wat vermaak. Ik ben nou eenmaal iemand die soms wat snel fel reageert als iets me onrechtvaardig lijkt. De topic waar het me omging is trouwens al direct weer geopend, dus misschien was die alleen maar ff gesloten om een paar berichten te verwijderen en was ik wat te snel. Volgende keer als er zoiets gebeurt stuur ik wel een pm, heb ik totaal niet aan gedacht...(quote)

Sluiten maar hier!

0
geplaatst: 28 januari 2007, 22:36 uur
Tja en dat sluiten kan ik niet, daarvoor moet je bij de mods zijn 

0
geplaatst: 28 januari 2007, 22:46 uur
Dat dacht ik wel
Nou in elk geval weet je dat deze topic wel kan sluiten dus dan komt het vast goed 
Nou in elk geval weet je dat deze topic wel kan sluiten dus dan komt het vast goed 
0
geplaatst: 30 januari 2007, 08:18 uur
Hoeft voor mij niet gesloten te worden. Ik vind het wel goed om terug te lezen waarom bepaalde beslissingen genomen worden.
Juist goed dat deze topic er is.
Juist goed dat deze topic er is.
0
geplaatst: 30 januari 2007, 08:23 uur
Wat mij betreft mogen ze best nog wat strenger optreden. Iets minder peutertuin nog, wat meer muziekforum.
Kan nu niet zeggen dat de mods hier bepaald machtsgeil zijn, eerder omgekeerd.
Al ben ik persoonlijk wel een iets grotere voorstander van de schaar, dan van het sluiten van topics.
Kan nu niet zeggen dat de mods hier bepaald machtsgeil zijn, eerder omgekeerd.
Al ben ik persoonlijk wel een iets grotere voorstander van de schaar, dan van het sluiten van topics.
0
geplaatst: 30 januari 2007, 08:27 uur
Nee, dat gevoel heb ik ook niet; en over een mening valt goed te praten. Maar ik mag Reptile wel; knap dat hij het onderwerp bespreekbaar maakt.
0
geplaatst: 30 januari 2007, 10:10 uur
deric raven schreef:
Nee, dat gevoel heb ik ook niet; en over een mening valt goed te praten. Maar ik mag Reptile wel; knap dat hij het onderwerp bespreekbaar maakt.
Het is toch nooit een onbespreekbaar onderwerp geweest? Bij het sluiten van eerdere topics is dit ook aan de orde geweest. En vergeet niet: Reptile wil graag chatten, waar hij verschijnt is het al gauw offtopic, maar de chatprogramma's die hem van alle kanten aangedragen worden - mede door ondergetekende - vindt hij weer zo'n gedoe qua installatie.
Modern: eerst wordt je vriendelijk en onderbouwd gevraagd iets niet te te doen (slowchatten), ok dan doe je het toch, krijg je een slotje en dus open je een topic 'Machtsspelletjes'.

0
bm.silverlake
geplaatst: 30 januari 2007, 10:20 uur
slotje dan maar?
Er zijn ook machtspelletjes.
Goedlopende topics worden gewoon dom gesloten,met het excuus: ""ja het topic slaat nergens op"" , nee, daarom loopt het ook zo goed,zeker!!!, en andere, niet mogende topics lopen gewoon door.
Zo werkt dat blijkbaar,en dan verschuilen ze zich ook nog achter elkaar: "ja,daar ga ik niet over"...."maar we zijn het wel allemaal met je eens hoor,dat het niet kan en dat mm hier niet voor bedoeld is,... maar sluiten?....geen haar op ons hoofd"
Dat gaat niet over `macht` maar gewoon als ze zelf ergens de lol niet van inzien:`huppa slotje erop,en klaar is klara`
vul voor `mm` maar in: moviemeter, en/of musicmeter.
Er zijn ook machtspelletjes.
Goedlopende topics worden gewoon dom gesloten,met het excuus: ""ja het topic slaat nergens op"" , nee, daarom loopt het ook zo goed,zeker!!!, en andere, niet mogende topics lopen gewoon door.
Zo werkt dat blijkbaar,en dan verschuilen ze zich ook nog achter elkaar: "ja,daar ga ik niet over"...."maar we zijn het wel allemaal met je eens hoor,dat het niet kan en dat mm hier niet voor bedoeld is,... maar sluiten?....geen haar op ons hoofd"
Dat gaat niet over `macht` maar gewoon als ze zelf ergens de lol niet van inzien:`huppa slotje erop,en klaar is klara`
vul voor `mm` maar in: moviemeter, en/of musicmeter.
0
geplaatst: 30 januari 2007, 10:36 uur
Een topic met een spelletje dat was afgelopen wordt gesloten.
Nee toch!
Nee toch!
0
geplaatst: 30 januari 2007, 11:04 uur
Dergelijke persoonlijke frustaties ga je in elke gemeenschap hebben. Overal waar mensen samenkomen zijn er meningsverschillen etc. Da's nu eenmaal wat mens mens maakt. Dat de mods niet perfect zijn zullen ze wel zelf ook inzien. Ik denk persoonlijk dat ze het goed doen. Het gaat pas echt uit de hand lopen als ze met ieders persoonlijke grillen moeten rekening houden. Misschien is het wel tijd voor:
www.reptile71meter.nl
www.bm.silverlakemeter.nl
(sorry da'k namen noem, 't is niet persoonlijk bedoeld
)
www.reptile71meter.nl
www.bm.silverlakemeter.nl
(sorry da'k namen noem, 't is niet persoonlijk bedoeld
)
0
Sheplays
geplaatst: 30 januari 2007, 12:05 uur
Persoonlijk vind ik het prima en wenselijk dat er naar behoren op MusicMeter gemodereerd wordt.
De mensen komen hier echter ook om te discussiëren dus lijkt het me een saaie toestand worden als we het allemaal braaf met elkaar eens zouden zijn.
Het is alleen wel lastig om inzicht te krijgen welke criteria er gehandhaafd worden, niet alleen door de moderators maar ook door de mede-users.
Ik stel het overigens op prijs dat ik in eerste instantie in een PM of e-mail te horen krijg dat men zich aan mij ergert of als men persoonlijke vragen heeft en dat dat niet in het topic wordt geuit (al dan niet later weggesneden).
De mensen komen hier echter ook om te discussiëren dus lijkt het me een saaie toestand worden als we het allemaal braaf met elkaar eens zouden zijn.
Het is alleen wel lastig om inzicht te krijgen welke criteria er gehandhaafd worden, niet alleen door de moderators maar ook door de mede-users.
Ik stel het overigens op prijs dat ik in eerste instantie in een PM of e-mail te horen krijg dat men zich aan mij ergert of als men persoonlijke vragen heeft en dat dat niet in het topic wordt geuit (al dan niet later weggesneden).
0
geplaatst: 3 februari 2007, 19:43 uur
reptile71 schreef:
Om even een misverstand uit de weg te helpen.. dat KO2 forum werd gesloten doordat ik een nieuwe KO had geplaatst na het verzoek of er nu ajb mee opgehouden kon worden, ik typte het eigenlijk gelijktijdig met dat dat bericht werd verstuurd en heb er dus mijn excuses voor aangeboden waarna het topic gewoon weer heropend kon worden, al die heisa daarover is dus niet nodig...
Verder vind ik het idee dat er machtsspelletjes worden gespeeld een beetje een rare suggestie (je geeft zelf al eigenlijk aan dat dit topic niet meer nodig is, sorry dat ik er dan toch mijn emning over geef
)... Moderators en crew-members hebben het gewoon zwaar: ze zijn net scheidsrechters op het voetbalveld; als ze niets doen worden ze achteraf verweten, als ze teveel doen idem.. en als ze het goed doen hoor je er niks van. Er zijn natuurlijk altijd mensen die zich met een beslissing niet eens kunnen worden maar dat moet je respecteren, iedereen maakt fouten moet je maar denken.
Om mijn metafoor maar even door te zetten, goede scheidsrechters maken niet alleen de juiste beslissingen maar zijn ook rustig, laten zich niet beinvloeden en durven: ze hebben autoriteit. En dat is een punt waarvoor ik ook de moderators en crew-members hier een fictief klopje op hun e-schouders moet geven.. er ontstaat (tot voor dit topic) nooit enige discussie over de moderators hier.. persoonlijk vind ik ze goed werk doen, ook een van de redenen waarom ik hier kom; ik vind de forums goed bijgehouden en er word goed opgelet of alles wel op de juiste plek en manier gezegd wordt
Niets dan lof voor onze beheerders

* denotes required fields.