MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / MP3 tags schrijven vanaf MusicMeter

zoeken in:
Eigenlijk een beetje een topic bestaande uit twee vragen.

Ik wil graag mijn mp3s renamen voor zover nodig op de manier hoe ik dat wil, passend binnen één systeem.

Ten eerste: is er een programma dat het mogelijk maakt om musicmeter.nl als source voor mp3 tags te gebruiken, aangezien hier (op musicmeter) in het algemeen juiste informatie te vinden is.

Ten tweede: ik ben al een tijdje op zoek naar een programma dat tags gaan schrijven in een eigen formaat. Zo wil ik (ivm weergave op mn mp3speler) dat in de tag "album name" ook het "release year" wordt opgenomen op bijvoorbeeld de volgende manier:
- [%year] %albumname
In feite gebruik je dus informatie uit het tagfield "year" ook in het tagfield "albumname". Ik ben nog niks tegengekomen wat dit kan.

Bijvoorbaat dank,

Sietse
2e deel, ja dat kan met bijv. mp3tag, maar als je nu gewoon je folders goed noemt moet ie het automatisch op jaar sorteren in je player...

zoiets kan dan weer erg goed met tag&rename dat ik al een vrij lange tijd gebruik.

Tag&Rename gebruikte ik ook, maar dat voldeed nog niet aan mijn wensen.

Met MediaMonkey, wat iemand anders mij aangeraden heeft, lukt het nu vrij aardig, het is nog steeds niet wat ik precies zoek, maar ik neem nu maar aan dat het gewoon (nog) niet bestaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:40 uur

geplaatst: vandaag om 14:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.