De Site / Algemeen / Hits op je profielpagina
zoeken in:
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 27 mei 2007, 19:29 uur
Ik heb iets:
Bijvoorbeeld een gebruiker gaat naar jouw account (om te kijken naar je gegevens, top 10 of je stemmen) en dan krijg je hits!
Als 1 gebruiker naar je account is gaan kijken krijg je 1 hit.
Als 10 gebruikers naar je account zijn gaan kijken krijg je 10 hits, enz.
Mij lijkt dit een leuke plan. (heb op een andere site iets van 24.000 hits
)
Wat denken jullie?
Bijvoorbeeld een gebruiker gaat naar jouw account (om te kijken naar je gegevens, top 10 of je stemmen) en dan krijg je hits!
Als 1 gebruiker naar je account is gaan kijken krijg je 1 hit.
Als 10 gebruikers naar je account zijn gaan kijken krijg je 10 hits, enz.
Mij lijkt dit een leuke plan. (heb op een andere site iets van 24.000 hits
)Wat denken jullie?
0
geplaatst: 27 mei 2007, 19:36 uur
Ik vind het overbodig. Bij profielsites als Hyves en Myspace heb ik het ook, maar ik kijk er eigenlijk nooit naar.
Wat me wel grappig lijkt is dat je op je woonplaats kunt klikken en kunt zien wie er dichtbij wonen. Rate your music heeft dat ook en het is wel amusant.
Wat me wel grappig lijkt is dat je op je woonplaats kunt klikken en kunt zien wie er dichtbij wonen. Rate your music heeft dat ook en het is wel amusant.
0
Electro_
geplaatst: 27 mei 2007, 19:54 uur
Of dat je op de woonplaats kan zien hoeveel andere users daar wonen (zoals op last.fm nu het geval is met land). Ikzelf gebruik het nooit maar ik kan me voorstellen dat mensen dat wel leuk vinden.
0
geplaatst: 27 mei 2007, 20:03 uur
Bij Rate Your Music hebben ze dat met een google-implementatie gedaan. Het lijkt me wel grappig, maar ik kan me ook wel voorstellen dat het nu weer even wat rustiger wordt met de vernieuwingen, na de invoering van de nieuwe layout en de avatars.
0
geplaatst: 27 mei 2007, 20:05 uur
Nou ja, als je paar vernieuwing invoert kun je het net zo goed direct doen... 

0
geplaatst: 28 mei 2007, 01:02 uur
Electro_ schreef:
Of dat je op de woonplaats kan zien hoeveel andere users daar wonen (zoals op last.fm nu het geval is met land). Ikzelf gebruik het nooit maar ik kan me voorstellen dat mensen dat wel leuk vinden.
Lijkt me onzinnig, aangezien verrweg het grootste deel van de gebruikers niet kenbaar maakt waar hij/zij woont.Of dat je op de woonplaats kan zien hoeveel andere users daar wonen (zoals op last.fm nu het geval is met land). Ikzelf gebruik het nooit maar ik kan me voorstellen dat mensen dat wel leuk vinden.
Dus het beeld is dan nogal vertekend en op weinig users gebaseerd.
0
geplaatst: 28 mei 2007, 09:09 uur
Bovendien bestaat er een topic waar je de woonplaatsen van users kan zien 

0
geplaatst: 1 juli 2007, 16:48 uur
individuele hits op artiestenpagina´s of op album lijken mij interresanter.
Met individueel bedoel ik elke afzonderlijke kijker. Dus als dezelfde user meedere keren kijkt telt dat niet. Of dit mogelijk is weet ik niet. Misschien moet dat dan via het IP-adres werken.
Met individueel bedoel ik elke afzonderlijke kijker. Dus als dezelfde user meedere keren kijkt telt dat niet. Of dit mogelijk is weet ik niet. Misschien moet dat dan via het IP-adres werken.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 17:04 uur
Glurp schreef:
Laat ik mij hierbij aansluiten. Het aantal hits op een bepaald album daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar het aantal hits op een bepaalde gebruiker? Daar ontgaat mij het nut totaal van.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 17:09 uur
Het nut van hits bij artiesten/albums ontgaat mij ook. De populaire artiesten/albums krijgen de meeste hits, dat is toch wel duidelijk.
0
Sietse
geplaatst: 1 juli 2007, 17:19 uur
herman schreef:
Ik vind het overbodig. Bij profielsites als Hyves en Myspace heb ik het ook, maar ik kijk er eigenlijk nooit naar.
Goed plan, kan ik eindelijk al die leuke vrouwen hier in de buurt gaan checken

0
Sietse
geplaatst: 1 juli 2007, 17:21 uur
Klumpie schreef:
Het nut van hits bij artiesten/albums ontgaat mij ook. De populaire artiesten/albums krijgen de meeste hits, dat is toch wel duidelijk.
Klopt, maar het is wel leuk om te zien hoe niet populaire albums het doen. Krijg je iig nog een idee, als je daar een rete lang stuk schrijft, dat er tenminste mensen naar kijken

0
fredpit
geplaatst: 1 juli 2007, 17:24 uur
Het belang van een "hitsmeter" bij de albums en zeker bij je profiel ontgaat mij volledig.
Leuk voor mensen met aandachttekort of een gebrek aan zelfvertrouwen waarschijnlijk , en in het geval van artiesten/albums waarschijnlijk alleen maar goed voor een hoop gedoe (manipulatie)
Bovendien zeggen beiden getallen niets over inhoud of kwaliteit van artiest/album/user en voegen dus naar mijn idee niets toe aan deze site
Leuk voor mensen met aandachttekort of een gebrek aan zelfvertrouwen waarschijnlijk , en in het geval van artiesten/albums waarschijnlijk alleen maar goed voor een hoop gedoe (manipulatie)
Bovendien zeggen beiden getallen niets over inhoud of kwaliteit van artiest/album/user en voegen dus naar mijn idee niets toe aan deze site
0
geplaatst: 1 juli 2007, 17:49 uur
Fred ik wil zien hoe vaak je kwijlt op mijn profiel!
Als er iets verandert wordt aan de site: 1 t/m 10 i.p.v. het huidige stemsysteem.
Als er iets verandert wordt aan de site: 1 t/m 10 i.p.v. het huidige stemsysteem.

0
fredpit
geplaatst: 1 juli 2007, 18:23 uur
HiLL schreef:

Iedere avond voor het slapen gaan Hill, vooral je top 10 doet wonderen voor mijn nachtrust

Maar wat die stemmen tot 10 betreft kan ik het op zich wel eens zijn, maar alleen als de halve stemmen dan ook blijven.
0
Sietse
geplaatst: 1 juli 2007, 19:16 uur
fredpit schreef:
n in het geval van artiesten/albums waarschijnlijk alleen maar goed voor een hoop gedoe (manipulatie)
n in het geval van artiesten/albums waarschijnlijk alleen maar goed voor een hoop gedoe (manipulatie)
Hoezo? Meer hits zegt niets. hoeft er geen toplijst van bij te houden.
Het is alleen leuk voor de gebruikers om te zien of er nog mensen hebben gekeken bij hun favoriete albumpje.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 21:14 uur
Hill schreef:
... Als er iets verandert wordt aan de site: 1 t/m 10 i.p.v. het huidige stemsysteem.
... Als er iets verandert wordt aan de site: 1 t/m 10 i.p.v. het huidige stemsysteem.

Fredpit schreef:
Maar wat die stemmen tot 10 betreft kan ik het op zich wel eens zijn, maar alleen als de halve stemmen dan ook blijven.
Hier heb ik al eens een discusie over geopend, maar die verliep op z'n zacht gezegd moeilijk.
http://www.musicmeter.nl/forum/1/1550
0
fredpit
geplaatst: 1 juli 2007, 22:45 uur
Sietse schreef:
Het is alleen leuk voor de gebruikers om te zien of er nog mensen hebben gekeken bij hun favoriete albumpje.
(quote)
Het aantal hits zeggen inderdaad niets over de kwaliteit van een album. Veel hits genereren wel extra aandacht. (kuddegedrag, zie hoe een site als Google wekt,maar ook b.v. de toplijsten hier op mume)
Ik persoonlijk vind het totaal niet belangrijk hoeveel mensen er naar mijn favoriete albumpjes hebben gekeken.
De werkelijke waarde zit hem in een stem (en dus beluistering..) of in een reactie op een bericht dat je bij een album plaatst.
0
Sietse
geplaatst: 1 juli 2007, 23:16 uur
ja maar daarom zeg ik toch al meteen...dit moet je niet in toplijsten terug zien. De enige plek waar je dit moet kunnen zien zou onder de statistieken van een album moeten zijn. Verder gewoon helemaal niets mee doen.
Daarmee voorkom je juist datgene waar jij zo bang voor bent...
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 1 juli 2007, 23:26 uur
fredpit schreef:
Het aantal hits zeggen inderdaad niets over de kwaliteit van een album.
niet op albums, maar je profielpagina!Het aantal hits zeggen inderdaad niets over de kwaliteit van een album.
bijvoorbeeld zoiets (boven de avatar)
en die krijg je dan dus doordat er mensen zijn geweest die je pagina heeft bekeken.
0
fredpit
geplaatst: 1 juli 2007, 23:33 uur
kArIzMa_TuRk schreef:
en die krijg je dan dus doordat er mensen zijn geweest die je pagina heeft bekeken.
(quote)
niet op albums, maar je profielpagina!bijvoorbeeld zoiets (boven de avatar)
Oh leuk.....

0
geplaatst: 1 juli 2007, 23:47 uur
kArIzMa_TuRk schreef:
(quote)
niet op albums, maar je profielpagina!bijvoorbeeld zoiets (boven de avatar)
Sorry, maar ik ben bang dat de meeste mensen dit compleet oninteressant vinden. Het gaat hier om de muziek he? Niet om allerlei overbodige frutsels op de site...

0
fredpit
geplaatst: 1 juli 2007, 23:56 uur
Sietse schreef:
ja maar daarom zeg ik toch al meteen...dit moet je niet in toplijsten terug zien. De enige plek waar je dit moet kunnen zien zou onder de statistieken van een album moeten zijn. Verder gewoon helemaal niets mee doen.
Op die manier zal het idd weinig effect hebben op het genereren van extra aandacht.
0
geplaatst: 2 juli 2007, 00:34 uur
kArIzMa_TuRk schreef:
Hmm...dat is volgens mij alleen interessant voor mensen die geilen op aandacht en die krijg je dan dus doordat er mensen zijn geweest die je pagina heeft bekeken.

Een soort populariteits-indicatie; dat hoort niet bij MusicMeter denk ik.
0
geplaatst: 2 juli 2007, 14:12 uur
Mojo Pin schreef:
Zullen we ook kudo's uit gaan delen?
Zullen we ook kudo's uit gaan delen?
10 KuDO'S vor j0ouuw, moiboi. Hit mii back!
Ik vind het om eerlijk te zijn niks, heeft volgens mij geen enkele meerwaarde.
* denotes required fields.