menu

De Site / Algemeen / Essentiele Nederpop

zoeken in:
avatar van Kos
Kos
Ruby1966 schreef:


is goed...ik had hem ook liever op 1 gehad, maar was bang te laat te zijn, zodat ie er helemaal niet meer in kwam
O ja, ik zie dat ie net geweest was .

avatar van Yak
Yak
Onderhond schreef:

Volgt er ook nog een rituele verbranding ? :evil


Tijd voor de top-100 absolute kutplaten.

avatar van aERodynamIC
Onderhond schreef:

Volgt er ook nog een rituele verbranding ? :evil


Het kan nog erger let maar op !!!

Ruby1966
Yak schreef:
(quote)


De telling is vaak genoeg misgegaan, dus misschien zijn we nog helemaal niet bij nummer 1.


Volgens mij hebben we geen nummer 12 inderdaad

avatar van Yak
Yak
1. Wim Sonneveld - Het Dorp

SelmaDuim
Onderhond schreef:

Volgt er ook nog een rituele verbranding ? :evil

Nee, Komend weekend moet je verplicht deze hele top 100 luisteren...minstens :evil

Ted Kerkjes
herman schreef:
10. Hans van Klorkestein - Oh Oh Den Haag


Harry Klorkestein

avatar van Holden
Hoe bestaat het dat Frans Halsema ontbreekt met Voor haar?

Ik heb het misschien niet goed gezien maar staat Bram Vermeulen ook nergens? Wat een prachtige stem had die man en nog mooie liedjes ook..

avatar van Nitsfan
JonnieBrasco schreef:
85. Boudewijn de Groot - Prikkebeen


Really..? Vijf-en-táchtig?

En wat te denken van het allermooiste Nederlandstalige nummer ooit - vinnik dan - Pastorale van Ramses Shaffy en Liesbeth List (niet toevallig ook geschreven door Nijgh en De Groot)?
Misschien óók vergeten..?

avatar van gaucho
Ik heb dit topic helemaal gemist ('t Is ook al een tijdje geleden, zie ik ), maar verwarren jullie het woord Nederpop hier niet gewoon met Nederlandstalige popmuziek? Nederpop is naar mijn smaak wel een heel wat breder begrip. Misschien alsnog een top 100 voor Engels- en anderstalige bijdragen van eigen bodem? Keus genoeg, lijkt me zo.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Nitsfan schreef:
Really..? Vijf-en-táchtig?

En wat te denken van het allermooiste Nederlandstalige nummer ooit - vinnik dan - Pastorale van Ramses Shaffy en Liesbeth List (niet toevallig ook geschreven door Nijgh en De Groot)?
Misschien óók vergeten..?
Het was een lijstje van bijna een generatie geleden. Afgelopen jaar hebben we een wat serieuzere Nederlandstalige Top 200 samengesteld. Misschien wil Scorpion_21 het volgend jaar wel weer opnieuw organiseren

Nummers 200-101: klik
Nummers 100-1: vanaf hier

avatar van Nitsfan
Casartelli schreef:
Misschien wil Scorpion_21 het volgend jaar wel weer opnieuw organiseren

Bedankt! Dat ga ik zeker in de gaten houden (en bedenken welke mooie Nederlandstalige nummers ik allemaal nog meer ken).

Gast
geplaatst: vandaag om 13:17 uur

geplaatst: vandaag om 13:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.