menu

De Site / Algemeen / RSS feeds en iGoogle/Hyves gadgets

zoeken in:
avatar van Jordy
Oplettende kijkers hebben misschien sinds kort een RSS icoontje in de browser balk zien staan wanneer je de releasedatum-pagina's bekijkt. Je kunt sinds kort dus ook via een feed op de hoogte gebracht worden van nieuwe releases. Naast deze RSS feed heb ik nog iets in elkaar geknutseld: gadgets, te gebruiken in bijvoorbeeld iGoogle of op Hyves, waarin je de recente stemmen, de top 10 of de rotatielijst van een gebruiker op een andere site kunt tonen


(afbeelding)

Gedetailleerde uitleg over deze gadgets vind je wanneer je bij op een profielpagina, bij de recente stemmen of de rotatielijst, op het "gadget" linkje klikt.

Sheplays
Prachtig, Jordy!

Sietse
Werkt dit ook op Facebook?

Vind het nl. een erg leuk idee, maar ik gebruik vrijwel alleen maar facebook (al heb ik ook een hyves en een myspace pagina).

avatar van Gajarigon
Sietse schreef:
Werkt dit ook op Facebook?

Vind het nl. een erg leuk idee, maar ik gebruik vrijwel alleen maar facebook (al heb ik ook een hyves en een myspace pagina).


Is er een musicmeter pagina op Facebook?

Sietse
niet dat ik weet om eerlijk te zijn. Ik heb hem niet gemaakt iig.

avatar van Jordy
Als het goed is moet je deze gadgets op alle "Open Social" compatible sites kunnen gebruiken, Facebook hoort daar volgens mij ook bij.

Sietse
het is me nog niet gelukt om hem via een rss reader gadget toe te voegen. Krijg een foutmelding dat de xml feed niet correct is ofzo.

avatar van Jordy
De gadget is voor het tonen van informatie op sites als Hyves en iGoogle. Voor RSS readers zijn er de RSS feeds, dat zijn aparte linkjes op je gebruikerspagina, bv http://www.musicmeter.nl/rss/recentvotes/1048/

avatar van Lin
Lin
Leuk!! Ik heb gelijk mn rotatielijst op hyves gezet

Maar als ik tussendoor mn rotatielijst wijzig en daarna mn hyves refresh zie ik de nieuwe albums er nog niet tussen staan, moet ik hem steeds opnieuw invoeren in hyves of past hij het van lieverlee aan?

avatar van Jordy
Ik denk dat Hyves de resultaten een tijdje "onthoudt" voor ze weer opnieuw worden opgehaald, over een paar uur zal het waarschijnlijk automatisch wel bijgewerkt zijn.

Sietse
ik ga vanavond even proberen of ik dit aan de praat krijg op facebook en anders zal ik eens kijken of ik daar de gadget zelf kan "schrijven"

avatar van Lin
Lin
Jordy schreef:
Ik denk dat Hyves de resultaten een tijdje "onthoudt" voor ze weer opnieuw worden opgehaald, over een paar uur zal het waarschijnlijk automatisch wel bijgewerkt zijn.




Erg leuk idee Jordy!

/edit: mn top 10 ook gedaan

avatar van herman
Sietse schreef:
niet dat ik weet om eerlijk te zijn. Ik heb hem niet gemaakt iig.


Kleine moeite om dat even te doen dan toch?

Wel weer heel leuk dit, ik had de rss van moviemeter ook al ontdekt.

avatar van aERodynamIC
Staat op de hyves

Zou ook leuk voor last fm zijn.

mathieudc
Zeer leuk, proficiat en bedankt. Kun je zo'n gadget ook toevoegen aan 'gewone' websites via een soort van html-code of flash-code ofzo, of is dat (nog) niet mogelijk? In elk geval sowieso een leuke toevoeging!

Sietse
herman schreef:
(quote)


Kleine moeite om dat even te doen dan toch?

Wel weer heel leuk dit, ik had de rss van moviemeter ook al ontdekt.


Stomme is dat ik nog nooit heb gevonden hoe dat precies te doen op Facebook

avatar van herman
Gevonden! Klik linksonder op toepassingen -> klik op groepen -> klik rechtsboven op maak nieuwe groep. Dan krijg je zoiets:

http://www.facebook.com/group.php?gid=58041356410

avatar van gemaster
Leuke nieuwe toevoeging. Nu zit ik er toch wel sterk aan te denken om ook eens zo'n hyvespagina te maken.

avatar van Jordy
mathieudc schreef:
Kun je zo'n gadget ook toevoegen aan 'gewone' websites via een soort van html-code of flash-code ofzo, of is dat (nog) niet mogelijk?


Dat is momenteel niet mogelijk inderdaad.

Sietse
Ik heb me vandaag verder verdiept in facebook applications en het is duidelijk dat mij dit niet gaat lukken.
Jordy, geen idee of je ook op facebook zit (zo niet, gewoon doen), maar als dat zo is en je hebt eens een keer tijd...


Zo toch maar weer eens mijn hyves pagina verder pimpen

avatar van Jordy
Ik vind dat ik met Hyves en LinkedIn al wel genoeg profieltjes heb waar ik nooit iets mee doe even Googelend lijkt het er op dat Facebook (nog) niet standaard Google/OpenSocial gadgets ondersteunt, maar dat je er wel via deze url een Facebook app van kunt maken:

http://apps.facebook.com/opensocket/

Sietse
ahh ok, zoiets heb ik dus gezocht, maar niet gevonden. Wist ook niet goed waar ik naar moest zoeken trouwens, maar goed.


en Hyves moet je gewoon schrappen, facebook is veel leuker. Kun je meteen mijn Mafia versterken

(ok, ik heb echt niets te doen tijdens mijn werk momenteel, ik geef het toe)

avatar van Gajarigon
herman schreef:
Gevonden! Klik linksonder op toepassingen -> klik op groepen -> klik rechtsboven op maak nieuwe groep. Dan krijg je zoiets:

http://www.facebook.com/group.php?gid=58041356410


Dit is een open groep in het netwerk Netherlands. Iedereen van Netherlands kan lid worden en andere personen van Netherlands uitnodigen om lid te worden.

Je moet als netwerk 'Globaal (Beschikbaar voor heel facebook)' nemen. Ik ben zo vrij geweest een nieuwe groep aan te maken:
http://www.facebook.com/group.php?gid=56446591538

avatar van Coldplayer
Ik heb zonet geprobeerd de recente stemme gadget aan hyves toe te voegen, maar ik krijg de volgende foutmelding:

Helaas kan de gadget niet meer op deze manier worden toegevoegd. Als je de maker van de gadget bent, ga dan naar de volgende link om te lezen hoe je de gadget wel op Hyves krijgt: hyves_api - trac.hyves-api.nl
Als je niet de maker van de gadget bent, dan kun je deze helaas niet zelf aan Hyves toevoegen, dit moet de maker van de gadget aanvragen.


Bekend probleem? Iemand een oplossing?

avatar van Coldplayer
Niemand? Jordy...?

avatar van Jordy
Sorry, het lijkt er inderdaad op dat ik hier iets aan moet doen. Ik zet het op de lijst.

avatar van Coldplayer
Dankje, ik was namelijk blij verrast toen ik van deze gadget hoorde. We wachten het even af...

L.S.

De rss feed nieuwe releases doet het niet meer. Kan deze worden hersteld?

Dank,

avatar van Jordy
verholpen, bedankt voor het melden

Gast
geplaatst: vandaag om 14:29 uur

geplaatst: vandaag om 14:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.