menu

De Site / Algemeen / Foto's bij artiesten

zoeken in:
De foto's bij artiesten zijn weg. Zie dit topic op MovieMeter: afbeeldingen bij regisseurs - MovieMeter.nl

boomkat
Neeeeeeeeeeeee. Onbegrijpelijk. Maarja ik heb nu geen tijd om hier inhoudelijk op te gaan. Ik vind het wel super jammer. Foto's zijn enorm cool en interessant. Los van het feit dat ik hier regelmatig aandacht in gestoken heb.

edit: ik heb het even snel doorgenomen. Nog steeds zeer spijtig, maar ik kan me er wel wat meer bij voorstellen. Ik hoor het wel verder.

RedLightCityBoy
Ah echt zonde. Ik heb de laatste maanden wel 100 foto's zitten toevoegen...maarja, het is niet anders. Hopelijk komt het ooit wel terug.

Jammer jammer, maar begrijpelijk ja.. edit: zat net al foto's te zoeken van een aantal artiesten waarvan ik dacht: 'Hoe kan het dat daar nog geen foto van op de site staat'...

Weet nu dus waarom

Shit, dat is zonde, ik heb me 't ongeluk zitten toevoegen aan foto's de afgelopen maand of zo, en begon me daarnet al af te vragen waar opeens alle fotootjes gebleven waren. Maar de gedachte erachter is wel begrijpelijk, hoe irritant de zeikerds ook zijn die hier problemen over maken. Als je die lijn echter doortrekt zou je kunnen zeggen dat er ook copyright zit op hoesfoto's ... en dus ...?

koho schreef:
Als je die lijn echter doortrekt zou je kunnen zeggen dat er ook copyright zit op hoesfoto's ... en dus ...?

Even wat gekopieerd uit het crewtopic.

titan schreef:
Hebben we hetzelfde probleem niet met avatars?

L_T_B schreef:
.... or for that matter; met albumhoezen?

Jordy schreef:
Nou er is dus op MovieMeter al een keer met rekeningen en juridische stappen gedreigd omdat iemand een foto van Johan Cruyff in z'n avatar had, ik heb toen juridisch advies ingewonnen en bij dat soort user content wordt het nemen van onmiddelijke actie (als mod / site eigenaar) als voldoende beschouwd. Artiestenfoto's lijkt me iets anders omdat dat "echt" site content is.

Albumhoezen (in beperkte afmetingen) lijken me gewoon reclame materiaal, die zijn overal te vinden, dat risico wil ik wel nemen.

Van een paar artiesten heb ik wel zelf gemaakte fotoos, zou dat wel kunnen dan?

Kingsnake
zonde.
Heb echt mn best gedaan, en veel foto's waren gewoon promo-materiaal, veelal aangedragen door de artiesten zelf.

Social_Mask
Je kunt toch hoezen waarop de artiesten zelf staan als foto gebruiken? Dat lukt misschien niet bij iedereen, maar dan heb je wel wat..

Van een paar artiesten heb ik wel zelf gemaakte fotoos, zou dat wel kunnen dan?

Van een paar artiesten heb ik wel zelf gemaakte fotoos, zou dat wel kunnen dan? ............eh..................joehoe.................

Dan moet je 1 lijn trekken. Niet alleen foto's van die 10 artiesten waar jij een foto van hebt.

Als jij een foto maakt en MusicMeter toestemming geeft om deze te gebruiken, dan mag dat natuurlijk. Vraag is hoe we hier een bruikbare werkwijze voor gaan verzinnen, iedereen kan natuurlijk wel zeggen een foto zelf genomen te hebben. Wellicht is het een idee om foto's te gaan gebruiken die op Flickr als "creative commons" zijn getagged.

Zie de link naar MovieMeter voor meer info, ik probeer de discussie een beetje centraal daar te houden.

Copyrights op foto's zouden moeten worden afgeschaft, als jij een foto maakt heb je de primeur die als eerst te kunnen publiceren. Klaar. Dat zou voor één ieder genoeg moeten zijn. Copyrights worden een steeds groter probleem.

Wordt dat Creative Commons gebeuren ook doorgevoerd op MusicMeter?

Ja. Het is nu alvast mogelijk voor de crew, het resultaat is dan bv. zoiets. Er kunnen dus afbeeldingen geplaatst worden afkomstig van Wikimedia Commons of Flickr.com. In dat laatste geval moet de afbeelding wel als "creative commons" gemarkeerd staan, je kunt deze afbeeldingen vinden door een uitgebreide zoekopdracht te doen.

Ik durf het nog niet voor iedereen open te stellen omdat ik denk dat dat honderden correcties gaat opleveren, waarbij ongetwijfel veel dubbele... ik weet dus nog niet precies hoe we dit het best kunnen doen. Ook moeten we nadenken over criteria / kwaliteitseisen. Ik denk dat er van veel bands alleen maar wazige concertfoto's zijn te vinden, zitten we daar op te wachten?

Ik had het al gezien op MovieMeter inderdaad. Toen ben ik ook maar eens gaan kijken op de Creative Commons pagina's van Flickr, en inderdaad, veelal wazige concertfoto''s. Zelf zat ik daar ook al aan te denken.

Overigens zag ik dan ook weer verschillende licenties. Elke categorie zou dan wel op MuMe mogen, toch?

En ik snap ook je standpunt over dat het nog niet open is voor iedereen op MuMe. Voor een regisseur op MovieMeter is het wat dat betreft toch wat makkelijker om een gepaste foto te vinden.

Yamato schreef:
Copyrights op foto's zouden moeten worden afgeschaft, als jij een foto maakt heb je de primeur die als eerst te kunnen publiceren. Klaar. Dat zou voor één ieder genoeg moeten zijn. Copyrights worden een steeds groter probleem.

Daar ben ik, beroepsfotograaf, het helemaal niet mee eens!!! Ik moet vaak veel moeite doen om bepaalde foto's te maken en daar mag ik best wel voor betaald worden! Copyright is een vorm van bescherming van mijn inkomen!!! Ik ga bij jou ook niet aan je inkomen zitten, blijf dus ook van mijn inkomsten af en denk na voordat je zoiets schrijft!!!

De foto's kunnen vanaf nu door iedereen gecorrigeerd worden. Om dubbele correcties van populaire artiesten te voorkomen is het tijdelijk niet mogelijk om een correctie te doen van een artiest waarvan al een correctie in de wachtrij staat.

Kingsnake
Jordy schreef:
De foto's kunnen vanaf nu door iedereen gecorrigeerd worden. Om dubbele correcties van populaire artiesten te voorkomen is het tijdelijk niet mogelijk om een correctie te doen van een artiest waarvan al een correctie in de wachtrij staat.

Fijn.
Maar zei je niet een keer, dat je al die foto's nog op stand-by had, ofzoiets?
Nu moeten we weer gaan zoeken en editten.

Vervelend inderdaad, maar het idee is juist dat we een nieuwe set aan afbeeldingen gaan verzamelen waarvan duidelijk is dat we ze mogen gebruiken op deze site. Dit is met de oude foto's dus niet het geval, daarom zijn ze juist weggehaald.

Kingsnake
Jordy schreef:
Vervelend inderdaad, maar het idee is juist dat we een nieuwe set aan afbeeldingen gaan verzamelen waarvan duidelijk is dat we ze mogen gebruiken op deze site. Dit is met de oude foto's dus niet het geval, daarom zijn ze juist weggehaald.

Dus een link erbij sturen? Naar de myspace en/of officiele site?

Je vindt een uitleg bij het correctieformulier.

Ik heb van diverse artiesten foto's , maar niet digitaal: hulp gevraagd.

The Oath
Ik wou daarnet bij Judas Priest opnieuw een foto uploaden, maar dat ging blijkbaar niet.

Nogthans denk ik dat het gebruiken van foto's van hun officiele site totaal niet verboden is, dat het eerder promotionele doeleinden heeft?

Ook zijn de foto's van officiele site's ook redelijk recent, wat me ook beter lijkt dan een verouderde foto van een band.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://judaspriest.com/pix/pagelayout/Steel/BandPhoto_400.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Dus zou het niet mogelijk kunnen worden om ook foto's van officiele site's up te loaden?

CHIEP (crew)
Het is niet omdat een foto op een officiële staat, dat men die ook vrij mag publiceren op een andere site.

Sheplays
Er staat meestal ook niet dat het niet mag en anders krijg je wel een mededeling:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img139.imageshack.us/img139/8822/copyright.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Sietse
als ik nu bij mijn eigen profiel een foto wil zetten moet die dan nog steeds CC zijn? Zelfs als ik direct toestemming geef om deze te gebruiken?

In hoeverre is het nu mogelijk om een creative commons-plaatje te knippen ?

Jammer dat bij de introductie pagina's de mooie foto's verdwenen zijn, en alleen maar van die armetierige wikipedia fotootjes geplaatst mogen worden. Ik hoop dat er nog eens andere foto's geplaatst kunnen worden die beter zijn dan de huidige van nu.

Dan zoek je toch zelf betere uit als je de huidige foto's armetierig vindt?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:15 uur

geplaatst: vandaag om 23:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.