MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Evenementenkalender

zoeken in:
De titel dekt niet helemaal de lading van mijn bericht, maar goed.

Wat mij een erg leuke en waardevolle toevoeging van Musicmeter lijkt, is een evenementenkalender vergelijkbaar met die van Upcoming. Korte tekst van de Upcoming-site:

"Upcoming.org is a collaborative event calendar, completely driven by people like you. Enter in the events you're attending, comment on events entered by others, and syndicate event listings to your own weblog."

Het idee is dus dat je evenementen kunt toevoegen en dat users kunnen aangeven dat ze naar dat evenement gaan (of interesse hebben). Wanneer je op een evenement klikt, zie je dan welke users er heen gaan of het evenement in de gaten houden. Ik denk dat zulks leuk is om hier nog wat meer een hechte, vaste community van te maken.

Soorten evenementen die zouden kunnen worden toegevoegd:

*Concerten
*Dansavonden (bv. een cybergothic-feest in de plaatselijke concertzaal of een goafeest aan het Scheveningse strand)
*Festivals
*Platen- en CDbeurzen
*Popquizzen
(*Fanclubdagen
*Aan muziek gerelateerde lezingen)

Mensen zouden dan kunnen filteren welke dingen ze kunnen zien (ik kan me voorstellen dat sommige mensen geen behoefte hebben aan dansavonden of festivals). Er zijn vast wel meer categorieën denkbaar, maar dit lijkt me al heel wat.

Bij upcoming moet je de volgende gegevens invoeren als je een evenement instuurt:

-categorie/soort evenement
-startdatum
-einddatum (optioneel) -> vooral handig bij festivals of meerdaagse evenementen zoals 5 Days Off oid.
-begintijd
-eindtijd
-naam van het evenement (bij een concert van Aimee Mann staat hier dan alleen Aimee Mann)
-beschrijving van het evenement
-zaal (venue)
-plaats

Ik hoop dat mijn bedoeling een beetje duidelijk is. Anders moeten jullie maar even rondneuzen op Upcoming. Ik vind die Upcoming-site dus wel leuk, maar het idee dat iets dergelijks op Musicmeter geïntegreerd zou kunnen worden, lijkt me echt geweldig.

Ik hoop alleen dat Jordy zoiets in elkaar kan en wil programmeren als er animo voor is.

Leuk idee

In het verlengde hiervan wellicht.. ik zou het ook wel erg handig vinden als er een echte releaselist zou komen. Dus niet alleen de albums waarvan al cover + tracklisting zijn bekend en dus kunnen worden toegevoegd hier, maar ook albums die slechts zijn aangekondigd.

Da's weer iets anders, maar dat lijkt me ook wel wat inderdaad.

Het zijn roerige tijden op MuMe - maar wel in positieve zin.

herman schreef:

Ik hoop alleen dat Jordy zoiets in elkaar kan en wil programmeren als er animo voor is.

Erg leuk idee inderdaad, maar dit soort grote nieuwe functionaliteiten neem ik helaas niet mee in de "renovatie", da's al genoeg werk misschien later. Ben momenteel vooral benieuwd naar gewenste veranderingen in bestaande functionaliteiten.

OK. Het leek me al veel werk, omdat het een hele nieuwe toevoeging op de site zou zijn inderdaad. Misschien later dus.

Geweldig idee! Het forum MusicMeter Live vind ik één van de interessantste, het zou tof zijn als daar meer mee gebeurde.

Het is niet eens alleen het live-gedeelte, maar ook andere aan muziek gerelateerde bezigheden.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:17 uur

geplaatst: vandaag om 04:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.