De Site / Algemeen / Weergave pagina Actueel - Updates
zoeken in:
0
geplaatst: 24 augustus 2005, 20:20 uur
Een pagina die ik werkelijk dagelijks bezoek om te kijken of er nieuwe berichten geplaatst zijn bij albums waar ik me voor interesseer.
Echter, ik ken heel veel namen maar lang niet alles en dan is het dus maar raden wat voor soort muziek het is. Is het in dat licht misschien niet een leuk idee om de weergave als volgt aan te passen:
Artiest/Band + Titel + Jaar + Genre
Daarmee denk ik dat meer mensen geneigd zullen zijn om zich eens te verdiepen in namen die ze in eerste instantie niets zegt maar waar van ze weten dat het Genre hen wel ligt.
Echter, ik ken heel veel namen maar lang niet alles en dan is het dus maar raden wat voor soort muziek het is. Is het in dat licht misschien niet een leuk idee om de weergave als volgt aan te passen:
Artiest/Band + Titel + Jaar + Genre
Daarmee denk ik dat meer mensen geneigd zullen zijn om zich eens te verdiepen in namen die ze in eerste instantie niets zegt maar waar van ze weten dat het Genre hen wel ligt.
0
geplaatst: 24 augustus 2005, 20:44 uur
Daarvoor lijken de genres op MuMe me niet specifiek genoeg.
0
geplaatst: 24 augustus 2005, 20:47 uur
Vind het op zich wel een goed idee. Ik kijk vooral naar de mensen die posten, maar zo loop ik af en toe ook wel eens wat mis.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 24 augustus 2005, 22:20 uur
Het zal er niet overzichtelijker op worden. Ik heb het niet nodig, meestal zie ik aan de artiestnaam/albumtitel wel om welk genre het gaat. (Je raakt daar getraind in.
) En als je het niet weet, is het vaak pop. Maar als de behoeftes zo verschillend zijn, kan er misschien een configuratie-optie in het profiel voor verzonnen worden?
) En als je het niet weet, is het vaak pop. Maar als de behoeftes zo verschillend zijn, kan er misschien een configuratie-optie in het profiel voor verzonnen worden?
0
geplaatst: 25 augustus 2005, 08:20 uur
Natuurlijk zou het niet altijd handig zijn, want er staan voor je eigen gevoel niet altijd de juiste genres bij. Mocht er bv. iets wat mij niks zegt in de score hoek ergens ertussen staan, zou ik die zo eruit kunnen halen. Ik zal denk ik ook wel gewoon de normale updates blijven gebruiken, want ik interresseer mij wel degelijk voor wat andere zaken. Misschien handig als je inderdaad op artiest en genre een update zou kunnen maken.
0
geplaatst: 25 augustus 2005, 10:53 uur
Dat lijkt me onzin.
Verder denk ik niet dat het echt handig is omdat, zoals iemand al zei, de genres niet specifiek genoeg zijn.
Ik bedoel: er zijn genoeg rock/pop-artiesten die ik waardeer, maar ook een heleboel die ik verschrikkelijk vind.
Dus in die zin zou het voor mij niet echt uitmaken.
Wat ik nu meestal doe, is alleen aanklikken wat ik ken of waar ik zin in heb (en al helemaal wanneer ik bijvoorbeeld een week of nog langer hier niet ben geweest, want anders ben je wel uren bezig..).
Op zich is het dan wel zo dat ik dingen misloop, maar ik kijk vaak genoeg bij de nieuwe releases bijvoorbeeld. Ook al ken ik die artiesten dan ook niet.
En ik gebruik wel eens de zoekfunctie en klik dan wat bands/artiesten aan die me interessant lijken ofzo.
Dus ja, mij maakt het niet echt uit.
0
geplaatst: 25 augustus 2005, 12:55 uur
Mijn mening: te druk, genres te algemeen, en ik wil die pagina's qua functionaliteit graag gelijk houden aan MovieMeter.
0
geplaatst: 25 augustus 2005, 13:35 uur
In de updatespagina's mis ik eigenlijk alleen bij 'mijn albumdiscussies' de artiest. Waarom wordt die eigenlijk niet vermeld, terwijl dat bij 'alle albumdiscussies' wel gebeurt?
0
geplaatst: 26 augustus 2005, 00:21 uur
Blijkbaar gebruik ik dus MusicMeter voor iets heel anders dan sommige anderen hier.. Mij gaat juist om het ontdekken van nieuwe muziek en dan is een genre-aanduiding op de updates pagina net weer een stukje extra info.
0
geplaatst: 26 augustus 2005, 09:29 uur
Hoe dan ook die optie die er al bij moviemeter is; een album verplaatsen naar jouw eigen updates. Die komt wel toch Jordy? Als ik daarop een aanvulling mag geven; zou het dan mogelijk kunnen zijn om bv. een hele carriere van een artiest daar naartoe te kunnen verplaatsen?
0
geplaatst: 26 augustus 2005, 13:03 uur
neo schreef:
zou het dan mogelijk kunnen zijn om bv. een hele carriere van een artiest daar naartoe te kunnen verplaatsen?
zou het dan mogelijk kunnen zijn om bv. een hele carriere van een artiest daar naartoe te kunnen verplaatsen?
Net als op MovieMeter wordt het ook hier mogelijk om ELK albumoverzicht compleet naar je eigen updates te verplaatsen, zo ook het artiestenoverzicht.
* denotes required fields.