menu

De Site / Algemeen / Albumcategorie mixtapes?

zoeken in:
avatar van Rhythm & Poetry
Bij eLZhi with Will Sessions - Elmatic (2011)

Het is ook geen verzamelaar. Wanneer komt nou eens de optie voor mixtapes?

Harco
Mixtapes vallen nou eenmaal onder verzamelaar op de site, Rob.

avatar van Rhythm & Poetry
Het is belachelijk. Doe er wat aan, jij hebt macht.

avatar van Timmie
Ja vind ik ook dat is erg onduidelijk. er moeten gewoon meer opties komen

Harco
Volgens mij zei Jordy ergens dat hij na de splitsing van verzamel en live ging kijken naar verdere opties voor verzamelalbums. "Mixtape" is tegenwoordig ook al een heel breed begrip binnen hiphop: de ene keer zijn het allemaal gerecyclede beats, de andere keer schreeuwt een dj het helemaal vol en weer een andere keer is alles geheel nieuw materiaal en is er hartstikke veel werk ingestoken (zoals dit). Dat laatste noemt men soms ook wel een streetalbum, maar negen van de tien keer wordt het gewoon mixtape genoemd.

Lees dit maar eens: XXLMAG.COM ? Hip Hop News, Music, Artists, Album Reviews & Lifestyle

avatar van kobe bryant fan
Timmie schreef:
er moeten gewoon meer opties komen

ja het is niet alleen belachelijk dat het onder " verzamel" komt maar ook nog eens erg irritant.
Als ik verzamel hoor denk ik direct aan hits enzo. En dit heeft niets met grootste hits te maken.

Rene1979
En aan de andere kant heb IK ergens gelezen dat dit een EP is en ik heb hem volgens mij ook zo toegevoegd. Ook om verwarring te voorkomen.. Maar ook ik word verbeterd.

avatar van Delars
Er moet inderaad een albumcategorie Mixtapes komen..

Harco
Rene1979 schreef:
En aan de andere kant heb IK ergens gelezen dat dit een EP is en ik heb hem volgens mij ook zo toegevoegd. Ook om verwarring te voorkomen.. Maar ook ik word verbeterd.


Elmatic wordt overal gewoon een mixtape genoemd. Een release die drie kwartier duurt onder EP scharen veroorzaakt juist verwarring, toch? Bovendien staan alle soortgelijke releases onder verzamel (nieuwe tracks) en niet onder EP. Daar past het in mijn ogen ook beter onder thuis omdat EP's vaak uitgebracht worden als de artiest geen zin heeft om een langspeler te vullen. Vandaar ook de naam extended play (terugslaand op singles: te lang voor een single, te kort voor een volwaardig album).

Gast
geplaatst: vandaag om 17:43 uur

geplaatst: vandaag om 17:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.