menu

De Site / Algemeen / Muziekbeheer koppelen aan Musicmeterratings

zoeken in:
Op het gevaar af dat ik een vraag stel die al ergens is gesteld of dat ik onder het verkeerde kopje zit, het volgende zou ik graag voor elkaar willen krijgen.

Weet iemand of het mogelijk is om je muziekcollectie te koppelen aan de ratings van de albums op MM? Ik zou in dat programma dan op genre en aantal stemmen albums willen sorteren (met afspeeloptie uiteraard). Het lijkt mij de fijnste manier om in de duizenden albums de parels er weer uit te vissen.

Dank en groet

avatar van The Scientist
Ik ben niet de grote computerexpert, maar het lijkt me zeeer sterk dat dat met bestaande programma's mogelijk is. Waarom zouden softwareontwikkelaars rekening gaan houden met een (internationaal gezien) enorme niche-site... Als je hoopt op een soort itunes dat dit heeft lijkt me dit dus zeer sterk.

Zelf zou je een dergelijk programma kunnen schrijven, alleen weet ik niet in hoeverre het mogelijk is op een makkelijke manier dit soort informatie automatisch van MuMe te halen. Ik denk dat Jordy daar een functie voor zou moeten maken wil dat makkelijk te doen zijn. En als ik eerlijk ben lijkt het me sterk dat hij dat voor zo'n kleine niche-toepassing zou implementeren (al weet ik niet hoe ingewikkeld dat is).

Maar nogmaals, ik ben geen computerexpert, ik zou het maar zo helemaal fout kunnen hebben.

Zeer bedankt voor dit snelle antwoord. Ik zou het algemener kunnen stellen: in hoeverre is het überhaupt mogelijk om je collectie te koppelen aan een rating online (welke site dan ook). Ik neem aan dat u het met mij eens bent dat sorteren op rating een zeer handige functie is voor de thuiscollectie. Iets soortgelijks lukt me wel met films.

avatar van The Scientist
Stevyy schreef:
Iets soortgelijks lukt me wel met films.


Ja, dat komt omdat imdb wel functies aanbiedt die het makkelijk maken dit soort data uit te lezen, en veel mediaplayers dit ook al implementeren.

Misschien dat er op muziekgebied iets soortgelijks bestaat voor Rateyourmusic, als dat er is zal er vast ook voor foobar wel een plugin zijn die deze ratings kan ophalen, maar dat weet ik allemaal niet zeker. Ik denk dat zo'n set functies ontwikkelen voor Jordy toch teveel werk zal zijn voor het relatief beperkte nut ervan, maar wie weet. Bovendien zou iemand dan ook een plugin voor foobar hierbij moeten maken.

Zelf zou ik het ook niet gebruiken, ratings op musicmeter zeggen me eigenlijk maar weinig. Ik zie maar weinig overeenkomst tussen de gemiddelde rating en de waardering die ik voor een plaat over heb. Op imdb zegt het me even weinig trouwens.. Zelf zou ik het dan weer handiger vinden om mijn eigen waardering in mijn foobar te hebben en ook daar te kunnen raten. Maar dat heeft weer als nadeel dat veel van mijn muziek ook niet op MuMe staat.

Nu ja, dank voor je inspanningen. Ik ben geen leek, maar dit is idd een functie die niet zo even te googlen is. Je hebt gelijk wat betreft smaak en rating. Maar ik heb wel de ervaring dat ik zo weer op vergeten pareltjes stuit (als ik op rating zou kunnen ordenen binnen een genre) en daarnaast, albums >3.88 (zeg maar) zijn ook bijna altijd echt wel toppertjes. Maar dat is een meer filosofische discussie....

avatar van Jordy
Nee dit is helaas niet mogelijk. Ik zou dan een api moeten bouwen waarmee andere programma's of scripts gegevens van de site kunnen inlezen en dat staat niet in de planning

avatar van The Scientist
Helder en begrijpelijk dus.

Misschien dat er andere MuMe'ers zijn die hier een creatieve oplossing voor hebben bedacht. Ik weet dat Sietse best het een en ander weet over foobar-plugins. Nu heeft hij niks met MuMe-gemiddelden en heeft hij ongetwijfeld niks wat betreft MuMe in zijn toepassing. Maar misschien weet hij iets over een vergelijkbare plugin of een creatief idee waar je wat mee zou kunnen.

Sietse
Enige dat ik weet is dat je koppelingen hebt tussen verschillende applicaties met discogs en last.fm.
Daar houdt het voor mij wel op, vooral omdat het me, inderdaad echt totaal geen ene reet kan schelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:05 uur

geplaatst: vandaag om 08:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.