MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / House: Gewoon uit je dak

zoeken in:
Kijk hier voor een hele verzameling gewéldige documentaires over de begindagen van het house-tijdperk.

Die eerste docu uit '92 is meteen al té vet. Interviews met DJ Dano, Flamman & Abraxas, een 16-jarige (!) 100% Isis en wazig coffeeshop-volk.. goud! Genieten!!

Wauw, daar ga ik een dezer dagen eensgoed voor zitten. Dank!

Goodfella

Yak
Loopt nu binnen, hier ga ik straks ook eens voor zitten.

Ik heb er ééntje op m'n pc staan die hier ook wel thuishoort. Een videoclip van ''Hithouse'' met met nummer ''Jack To The Sound Of The Underground'' (1991). Iedere keer tovert zich weer een brede lach op m'n gezicht bij het kijken naar dit. De producer is de Nederlandse Peter Slaghuis (''Slaghuis'' is in het Engels ''Hithouse''). Een tijd geleden is hij gestorven in een auto ongeluk.

Yak
Ben 'm aan het downen. Wel jammer dat het nogal een trage download is (4 kb/s, nog twee uur wachten) maar dat maar de pret niet drukken.

Maf, ik had hem zelf binnen een half uurtje binnen.

Beste stukje is toch echt wel Dano met zo'n suffe nerd in een muziekstudio. De mens zag er uit alsof hij z'n hele leve plaatjes van schlagers had afgemixed

Verder lollige docu, maar die tijden hoeven voor mij niet terug te komen.

Yak
Onderhond schreef:
Maf, ik had hem zelf binnen een half uurtje binnen.

De docu wel, maar die clip van Hithouse niet.

Ow, excuseer

Yak schreef:
Ben 'm aan het downen. Wel jammer dat het nogal een trage download is (4 kb/s, nog twee uur wachten) maar dat maar de pret niet drukken.
Tja, ik heb het ook geupload naar een publieke server die een beetje veel gebruikt wordt. Toen je gisteren mijn compilatie van dezelfde server downloadde ging het wel beter waarschijnlijk, verschilt dus.

Yak
Ach, nog maar een uurtje.

Yak
Overigens, voor de mensen uit Haarlem of omgeving: morgenavond een oldstyle rave in het Patronaat met oa. DJ Buzz Fuzz en Jeroen Flamman, en live Fierce Ruling Diva.

Leuk, maar hoe kom je dan weer thuis? Ik zou het kunnen fietsen, maar ik weet niet of ik daar om 4 uur 's nachts nog zin in heb.

Over 2 weken trouwens een technofeestje, maar dat ga ik ook maar laten zitten.

Onderhond schreef:
maar die tijden hoeven voor mij niet terug te komen.

Aaaah man, alle Isis-meisjes zijn nu veranderd in Breezah-sletjes

Ik hoef geen van beiden (en dan heb ik het niet over de looks) .

Wie is zij trouwens. Blijkbaar een bekend iemand, maar nog nooit van 100% Isis gehoord.

Net voor het eerst gezien. Kende Isis nog niet, ze is wel erg cool. Heeeel leuke docu die ook nog eens goed is. Gesprek tussen Isis en dad bijvoorbeeld. Ook Dano en Flamman hebben veel goede standpunten

De inkijk overal in is zo sterk en leuk. Als dank zal ik een docu over Squarepusher die eens door de VPRO is uitgezonden uploaden de komende week!

Check ook de docu's op die site van VPRO's Onrust (wederom met Gert Van Veen, Flamman&Abraxas en nu ook Edge of Motion) en de EO-programma's, hilarisch!

Super, al die links! De docu "house, gewoon uit je dak" werd toendertijd uitgezonden op de Vara toen ik nét begon met housen.. ik heb hem toen opgenomen op video, die uitzending was mijn bijbel! (die video heb ik nog trouwens)

Krijg ik beheurlijk kippenvel van, als ik dat terugzie

Gast
geplaatst: vandaag om 05:08 uur

geplaatst: vandaag om 05:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.