MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Psybient, Psychill en Psydub

zoeken in:
Mssr Renard
Een thread voor de wondere wereld van de Psybient, Psychill en Psydub en ook downtempo en midtempo psytrance.

Psychedelische downtempo space-muziek, maar ook aardse muziek met zowel electronische als analoge instrumenten. Crossover met glitch, trip-hop, chill-stijlen, wave-stijlen, neo- en modern klassiek, breakbeat, broken beats, dub- en dubstep, jungle, drum&bass (drum&space). Zolang het maar uplifting en psychedelic is.

Even geen dark ambient, drone- of noise-achtige zaken.

Enkele labels:
- Ultimae
- Twisted Music
- Altar Records

Artiesten:
- Aes Dana
- Carbon Based Lifeforms
- Solar Fields
- Vibrasphere
- Shpongle
- Ott
- Entheogenic
- Androcell
- H.U.V.A Network
- Asura
- James Murray
- Hallucinogen
- Younger Brother
- En meer...

Websites:

psybient.org - psychill and other mind-expanding music, psytrance festivals and events : chillout, psychill, psybient, ambient, psydub, psybass, psystep, downtempo, world, ethnic, idm and meditative universe.

Home - Twisted Music - twistedmusic.com

Music | Altar Records - altar.bandcamp.com

Ultimae Record Shop | Electronic Music Label & Studios

Een goeds start zijn de zeven delen van het Fahrenheit Project van Ultimae Records, maar ook de compilaties van Altar Records, waarover later meer.

Hier zal ik dan ook vaak mijn nieuwe ontdekking en luister-/downloadlinks plaatsen. Geen youtube, geen piraterij, geen illegale links. Alles direct van de bron: labels of artists.

Mssr Renard
Nou, hier ben ik niet echt mee verdergegaan. Wel een uitgebreide eerste post van mij zeg.

Mssr Renard

Dat in- en uitschrijven van mijn persoon, zorgt ervoor dat ik waardevolle stemmen van weleer kwijt ben. Asura is fantastisch. Nu even voluit aan het metal luisteren, dus past even niet in mijn luisterpatroon, hahaha.

Onweerwolf
Mssr Renard schreef:
Nou, hier ben ik niet echt mee verdergegaan.

Ik ook niet.

Mssr Renard
Ik wist niet dat je ook liefhebber was. Misschien pik ik het later nog eens op. Ik weet nu niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik moet, zeg maar, weer in de flow komen.

Onweerwolf
Nee hoor. Ik sta er nog neutraal in.

Ik ken Infected Mushroom en Juno Reactor maar ik geloof dat dat meer de spring variant is van deze stijl. Vind ik wel leuk in ieder geval.

Mssr Renard
Ja dat klopt. Dat wordt dan ook vaak psytrance genoemd. En die stroming kent leuke, gekke acts. Ik ken naast Infected Mushroom ook nog Shpongle, Haltya, ZubZub en wat act waarvan ik de naam vergeten ben. Ik vind dat gekke wel leuk wat in de muziek wordt gestopt. Het is dan wat minder serieus dan psybient en psychill.

Echte festivalmuziek ook. Er was een filnk aantal jaren terug een Psytrance-feest op het strand bij Scheveningen. Dat was buitenaards en meer dan overprikkelend.

Dit is Haltya (één en al gekte):

Onweerwolf
Die gekte is ook wel wat mij aanspreekt. Zo een beetje samplende door de links uit je beginpost is dat allemaal wat meer mellow. Niet slecht maar het prikkelt mij dan weer te weinig.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:29 uur

geplaatst: vandaag om 19:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.